Gå til innhold

laggspikes på WoW - Nextgentel


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har irriterende laggspikes på wow som varer fra 5-10 sekunder, skjer hele tiden

 

spurt 2 andre som spiller WoW og bruker nextgentel som internet, de har akkuratt det samme problemet, men vet ikke hva det er. Ringte nextgentel og de sjekka en del ting, sa det var helt i orden.

 

Det er det ikke! det startet 2-3 uker siden, og slutter ikke! prøvd en rekke andre ting, anti virus scan, spyware scan osv.

 

Lurte på om det er andre her med nextgentel og har det samme problemet?

 

Og hvordan kan jeg finne ut hva som skjer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har også NGT-abonnement, men spiller da ikke WoW.

 

Likevel: Saml sammen så mye informasjon du kan. Gjelder dette spillere på kun en server, eller kommer lagspikene uansett hvilken server man spiller mot? Er det andre online-spill som samme effekt kommer ved? Surfing på nett?

 

Om du vet IP-adressen til serveren, prøv å kjøre en kontinuerlig ping (ping -t <IP-adresse>) mot den for å se hvilke verdier du får.

Endret av Kharan
Skrevet
Jeg har også NGT-abonnement, men spiller da ikke WoW.

 

Likevel: Saml sammen så mye informasjon du kan. Gjelder dette spillere på kun en server, eller kommer lagspikene uansett hvilken server man spiller mot? Er det andre online-spill som samme effekt kommer ved? Surfing på nett?

 

Om du vet IP-adressen til serveren, prøv å kjøre en kontinuerlig ping (ping -t <IP-adresse>) mot den for å se hvilke verdier du får.

9085942[/snapback]

 

 

Det skjer på akkuratt samme server, uansett hvor i spiller, og når.

 

også tok av all surfing på sider osv, samme skjer.

 

gjorde en CMD rapport? eller hva det heter, tracert!:

 

Sporer rute til 80-239-233-47.customer.teliacarrier.com [80.239.233.47]

 

over maksimalt 30 hopp:

 

 

 

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1

 

2 1 ms 1 ms 1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.1]

 

3 16 ms 15 ms 16 ms 1.80-202-43.nextgentel.com [80.202.43.1]

 

4 16 ms 15 ms 15 ms 217-13-19-34.dd.nextgentel.com [217.13.19.34]

 

5 16 ms 73 ms 16 ms 217-13-19-59.dd.nextgentel.com [217.13.19.59]

 

6 19 ms 19 ms 20 ms 9.84-48-3.nextgentel.com [84.48.3.9]

 

7 76 ms 20 ms 19 ms 5.84-48-3.nextgentel.com [84.48.3.5]

 

8 82 ms * * 1.84-48-3.nextgentel.com [84.48.3.1]

 

9 * 82 ms 26 ms 41.84-48-3.nextgentel.com [84.48.3.41]

 

10 26 ms 26 ms 25 ms 67.17.193.49

 

11 * 50 ms 50 ms ffm-b2-link.telia.net [213.248.103.41]

 

12 69 ms 49 ms 53 ms ffm-bb1-link.telia.net [80.91.251.154]

 

13 50 ms 50 ms 50 ms ffm-b4-link.telia.net [80.91.249.237]

 

14 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

15 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

16 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

17 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

18 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

19 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

20 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

21 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

22 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

23 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

24 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

25 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

26 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

27 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

28 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

29 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

30 * * * Foresp›rsel avbrutt.

 

 

 

S›king fullf›rt.

Skrevet (endret)

Som sagt, skjer det samme med andre online-spill du spiller? Om dette ikke er tilfelle, vil jeg ikke være sikker på at det er NGTs feil. Skjer dette derimot med alle onlinespill du har er det grunn til å peke på NGT.

Endret av Kharan
  • 1 år senere...
Skrevet (endret)

Kan en oppdatering ha endret nettverkskort-driverne eller noe slikt? - Jeg hadde store problemer med dette for lenge lenge siden, og det viste seg at det hjalp å sette checksum offloading...

 

Edit; Har du stasjonær og hovedkort med to nettverksutganger kan det lønne seg å prøve den andre..

 

- If your computer connects to the modem via Ethernet, be sure that your network card has the latest drivers installed.

- Checksum offloading. We have had reports that this has caused connection issues. To turn the checksum offloading off go to start > control panel > click network connections > right click on your active network connection profile and select properties > then click the configure button at the top > under 'CHECKSUM OFFLOAD' (if listed) change it to 'DISABLED'. This will disconnect you from the internet for a brief moment. You should automatically reconnect, if not restart your machine.

- You can also try changing the Speed/Duplex to Force 100 Full Duplex. This has shown to fix these types of issues as well. To do this, go into your computer properties, and then into your device manager. Locate your network card, and go into the properties for it. Click on the advanced tab, and you should see a list of items. One of them should be Speed/duplex settings. Change this to Force base 100 Full duplex. If you have an older router or hub you may need to use base 10 full duplex.

- if you have a power management tab in your network card properties, click it and unselect the "allow the computer to turn off this device to save power" if selected.

Endret av kjetilkl
Skrevet

Som oftest ligger problemet på serverene, NGT er koblet direkte til Telia sine fiberlinjer der serverene også er koblet til...... Så skal ikke være problem der, hør med blizzard.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...