Opedal Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Hei Fikk et problem med å starte pc-en i går kveld...Jeg hadde nettopp vært på pc-en, ikke innstallert noe nytt(bare spilt). Også slår jeg av pc-en, men så finner jeg ut at jeg skal sjekke noe mer og når jeg da prøver å slå på pc-en, er skjermen svart! Har ikke lukta no brent eller no heller og alle viftene, cd-rom og harddisk ser/høres ut til å funke. Har prøvd å sette inn skjermkortet på nytt, og resette alle strøm kabler, men det samme skjer. Har prøvd og sette inn xp-cd, men jeg får jo ikke sett no, så det funka dårlig. Det høres ut som pc-en starter, de vanlge pipelydene fra HK er der, men ikke noe svar fra skjermen. Har også prøvd å bytte skjerm, men det funka heller ikke, der stod det feil med VGA tilkobling eller noe i den duren...husker ikke helt. Har lest noen andre innlegg, men fant ikke ut no som funka! Jeg bruker xp-64 bit og har brukt d uten problemer i en månede ca. Håper noen kan hjelpe meg fort;D
Opedal Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Skrevet 17. juli 2007 Når jeg slår på på-knappen så høres d ut som om at pc-en starter opp sånn som normalt, bare at d ikke er noen skjerm som svarer! Når pc-en min er ferdig med windows loadinga så blinker knappne på tastaturet en gang(NumLock, caps, osv) d skjer også nå.
S.M. Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Da er det nesten garantert skjærmkortet som er gåent. Har du egen vifte på kortet og snurrer ? Du kan prøve med et annet skjærmkort, kansje det innebygde hvis du har det..
Opedal Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Skrevet 17. juli 2007 Har vifte på skjermkortet ja, den blåser fint den. Men faen ass skjermkortet er jo d nyeste jeg har i pc-en! Ett år gammalt eller no Hadde ikke vært så gøy å kjøpt nytt da! Men kan teste å bytte skjermkort...har ikke giddi å prøvd det ennå, men d ser ikke ut som jeg har no annet valg
Opedal Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Skrevet 17. juli 2007 Sjekka med et annet skjermkort og da funka d...så da må d nesten bli nye pc-deler da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå