Gå til innhold

Radeon 8500 uten vifte?


555

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er en vifte på GPU'en er det som regel en grunn for det. Dagens GPUer blir veldig varme. Vifta på GF3'n min tok kvelden for noen måneder sida, og det tok litt tid før jeg oppdaga det. Da jeg sjekka tempen på GPUen, lå den på nesten 70 grader, og da var den forholdsvis ubelastet.

 

(Merket meg at noen spill låste seg tidvis, og sjekket vifta. Bom stille sto den. Satte på en CPU vifte, og nå ligger den på 45-55 grader). Ville ikke tatt sjansen på å kjøre for lenge uten vifte. Nå er det kaldt, men til sommeren vil den muligens begynne å streike. (Hvis du fortsatt har Radeonen fram til da)

Lenke til kommentar
Er det noen som bruker 8500 kortet sitt uten vifte?

 

jeg lurer siden jeg har kobla ut min men er litt i tvil...

Joda det kan du om du bare bruker pc'en din til å surfe på nettet. Må ikke spille eller se video uten viften. Har nettopp kobblet ut min den hørtes ut som en sint grisunge, nåja tenkte eg den har jo vart i over 2år. Ett GF2 Ultra 64 ddr.

Lenke til kommentar

Har ati 8500 BBa, men det blir alt for varmt uten vifte. Har montert på en zalman chipsettribbe og selv med god og kald temperatur i kabinettet ble denne så varm at jeg ikke klarte å ta borti kortet.

I tillegg til at selve gpu blir varm så varmer denne opp resten av kortet også så noe kjøling bør du ha.

 

Har selv en 80mm vifte som blåser på skrått opp underifra og denne kjøler kortet veldig bra og siden jeg kjører viften på 7 volt er den helt stille.

 

Kortet er mye kjøligere med dette oppsettet en med den originale drittvifta som også med meg bråkte noe voldsomt etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...