Gå til innhold

Uten ISP kan WRT54GL brukes til å surfe på naboen?


Anbefalte innlegg

Har en gjeng med handverkere som driver på i leiligheten min, og alt av kablet nett er fjernet for tiden. Er altså uten nett inn til WRT54GL.

 

Kan jeg sette opp Linksys'n til å hente ned signalene fra naboen? Han har satt opp åpent nett nå så jeg kan benytte hans nett denne uka. Men trådløskortet i laptop'n klarer ikke å hente signalene. Er nok for lang avstand. Med et USB kort på lang usb ledning får jeg akkurat skrevet dette. Men den må jeg levere tilbake i kveld.........

 

Kan jeg sette opp WRT54GL slik at den med sine to antenner henter nett og deler det ut til meg? Og hvordan går jeg i såfall fram? Har aldri gjort noe slikt tidligere, og ikke forsøkt det heller så usikker på om det er mulig.

 

Trenger nett HVER dag jeg. Selv om det er sommer og opppussing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har klart å få til dette rimelig enkelt med dd-wrt programvare. Det eneste problemet, var at jeg måtte bruke kabel fra WRT54Gen og ut til resten av nettverket.

WRT54GLen har 2 antenner, men kun ett trådløst interface, såvidt jeg vet.

 

Dersom du skulle velge å bruke kabel etter wrt54gl'en, kan du (med dd-wrt) gjøre dette ved å velge "Client Bridge" i wireless settings. Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har klart å få til dette rimelig enkelt med dd-wrt programvare. Det eneste problemet, var at jeg måtte bruke kabel fra WRT54Gen og ut til resten av nettverket.

WRT54GLen har 2 antenner, men kun ett trådløst interface, såvidt jeg vet.

 

Dersom du skulle velge å bruke kabel etter wrt54gl'en, kan du (med dd-wrt) gjøre dette ved å velge "Client Bridge" i wireless settings. Lykke til!

9084094[/snapback]

 

Gleder med til ny linje via kabel TV er på plass, og snekkerne er dratt. Alt er kaos.

Men cat 5 kabel har jeg i bøtter og spann så det er helt greit.

 

Trodde dette skulle gå helt enkelt uten kabel i og med at den har 2 antenner......

Men lever vel greit med litt kabler i kåken nå, alt annet er jo kaos likevel. :D

Hmm skulle jo tenkt på dette selv egentlig. For cluet er vel at WRT54'n blir en linux box om jeg husker rett?

 

Nåvel, naboens nett er ikke kryptert nå så den skal jeg vel finne ganske lett. Og WRT'n bør jo ha kraftigere mottak enn trådløskortet i laptop'n.

 

Sjekker ting ut i morgen og ber om assistanse om jeg står fast. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Da er Linksys'n oppe å går.

Lastet først ned firmvare v23 (siste stabile versjon) men fikk endel problemer med stabiliteten da. Etter at jeg flashet firmwaren i min WRT54GL med firmwaren fra dd-wrt så virket det som alt var ok. Likevel var det en klar tendens til å miste kontakten med trådløse åpne nett i området. Etter litt irritasjon og prøving og feiling med innstillinger endret jeg til v24(latest beta) i firmvaren. Etter det har routeren kjørt perfekt og har nå stått på i flere dager uten problemer og uten å miste

kontakten med valgte nettverk.

Lenke til kommentar

uten å påstå det for mye angående v24, men mener den er lagd slik at den automatisk klokker opp routerene.

 

På v23 ble overklokk tilgjengelig, så på mine 3 stk wrtèr måtte jeg klokke opp samtlige av de for at de skulle bli skikkelig stabile.

Router 1:

Firmware: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) mini

Time: 19:36:47 up 104 days, 17:12, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...