Gå til innhold

Veldig dårlig service hos Komplett, heve kjøpet?


Anbefalte innlegg

Man kan si at pc'en ikke har vært inne til rep for samme ting. Først et skjermkort som var defekt, og så et dårligere skjermkort. Det er to forskjellige ting, alltså du er ikke i nærheten av heving av kjøpet.

9254986[/snapback]

Det spørst om dei ser på det som du eller om dei ser på det som 2 feil på skjermkort. Eg har ikkje erfaring med slike ting så kanskje du har rett, og det teller sikkert ikkje at dei dei burde ha sjekke kortet dei satte inn litt bedre før dei sende det til meg.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OEM-versjonen av Ultimate kommer enten som 32-bit eller 64-bit. Det er bare fullversjonen som kommer på DVD slik at du kan velge hva du vil installere. Regner med at det er OEM-versjon i og med at den kom sammen med ferdigbygd PC.

9254963[/snapback]

Ja eg har OEM verjonen, men eg blei ikkje opplyst om at det er kun 32-bit og eg hadde ikkje noko alternativ å velge når eg kjøpte pc'en. Kjøpte med 4gb ram siden eg bruker 3d og video redigerings program, men får berre utnytta 3gb. Pluss at ein del av dei programa eg bruker har 64-bits versjon.

 

Edit: Ser MS har ei 64-bit bestillings side på nettet, så skal teste den når dei er ferdig med velikehold av den.

9254999[/snapback]

Der har du kanskje svaret på hvorfor skjermkortet ditt bare viser 320MB RAM selv om det har 640MB.

 

Så vidt jeg vet er maksgrensen i 32-bits system 4GB, og om jeg ikke tar helt feil er dette totalt, også inkludert skjermkortets RAM (dvs du har 4,64GB totalt). Hadde vært fint om noen som er mer ekspert enn meg kunne bekrefte eller avkrefte dette.

 

Dumt at du har sendt maskinen tilbake, hadde jo vært enkelt å testet dette med å ta ut halvparten av RAM'en din.

Lenke til kommentar

Nope, ram tilhørende skjermkort og "vanlig" ram telles ikke som en, isåfall ville jeg hatt noe sånt som 2,8gb i min, men det har jeg ikke ;)

 

Til trådstarter: RMA nummer er ganske enkelt et returnummer som du blir tildelt om/når du søker retur på en vare.

I ditt tilfelle så ville det vært en enklere og raskere måte å få korrekt skjermkort på (men igjen, det er noe support strengt tatt skal være klar over) :)

Lenke til kommentar
aksgrensen i 32-bits system 4GB, og om jeg ikke tar helt feil er dette totalt, også inkludert skjermkortets RAM (dvs du har 4,64GB totalt). Hadde vært fint om noen som er mer ekspert enn meg kunne bekrefte eller avkrefte dette.

9267508[/snapback]

32bit system skal ikkje klare meir enn 4gb, men vista visser/utnytter berre 3gb. Og det som er på skjermkortet kommer i tillegg. Så eg trenger 64-bit for å utnytte ram'en fult ut.

 

Til trådstarter: RMA nummer er ganske enkelt et returnummer som du blir tildelt om/når du søker retur på en vare.

I ditt tilfelle så ville det vært en enklere og raskere måte å få korrekt skjermkort på (men igjen, det er noe support strengt tatt skal være klar over)

Takk for det :) Og det har ikkje vert nevnt i heile tatt.

 

Snakke med komplett no, og det er ikkje mulig i heile tatt at eg får 64-bit fra dei og viser til at dei opplyser om at det er 32-bit dei selger. Eg kan ikkje hugse å ha sett at det sto nokonplass om det når eg kjøpte(er vel 2-3 månder siden). Og det som står der nå er jo at det er 32-bit, og ikkje at det er KUN 32-bit som er på disken. Siden ultimate skal kommer med 32 og 64 bit på samme disk.

 

Nokon som veit kor mykje win xp 64-bit koster og kvar det selgest?

 

Eg skulle sende ein mail til komplett angående utgiftene mine når det gjelder posten.

Lenke til kommentar

Når det gjelder OEM-versjoner er det kjent siden Vista ble lansert at disse leveres enten som 32-bit eller 64-bit. Og dette gjelder alle versjoner. Oppgraderingspakker og fullisenser leveres både med 32 og 64 på samme DVD (mener det gjelder både Business, Home Premium og Ultimate og muligens Home Basic)

 

Men i og med at Komplett har både 32-bit og 64-bit versjon av Ultimate på lager burde de nå kunne bytte (men mening). Problemet er vel at OS alt er installert. At de ikke bruker 64-bit i sin produksjon skyldes vel enkelt og greit at de vil slippe å ta hensyn til at all hardware ikke vil virke.

 

OEM-versjon av XP 64-bit koster ca 1200 kr og av Vista Ultimate ca 1700 kr. Komplett har, Netshop har (litt dyrere), og sikkert andre nettbutikker også. NB, litt leveringstid på XP 64-bit. Men må du kjøpe en ny OEM versjon, kan du jo vurdere om du egentlig trenger Ultimate, kanskje er Home Premium eller Business bra nok. OEM-versjonene her er tross alt rimeligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...