Gå til innhold

-----------------------


Serqevx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med tanke på militæret så skal jeg inn i Ingeniørbataljonen på Skjold, tidligere har jeg fått høre at jeg muligens kunne fått lastebillappen der. Kjipt hvis det går i vasken nå.

9090693[/snapback]

Jeg ville kanskje sagt dette til politiet, bare for å forhøre meg om hvordan det ligger an med lappen din... kan godt hende de gir deg den tilbake uten at du trenger å "kreve" det... hvis ikke har du jo andre muligheter som nevnt her på forumet.

 

Det at du har et uavhengig vitne på at du ikke kjørte for fort, ikke har tatt noe du ikke skulle tatt og virker som en hyggelig fyr taler til din fordel, tror det at du mister bonus pluss egenandelen er så langt tapet strekker seg, men jeg tørr ikke si dette sikkert.

 

Det er jo alltid greit å ha lappen i militæret. Spør fortsatt befalet: "Hvem har lappen her?" Og når 5-6 stykker rekker hånden i været: "Dere skal vaske latrinene." Det var kanskje før i tiden....

Lenke til kommentar

Kan gi det et lite tips, av erfaring.. Mista lappen på moped forrige sommer.

 

Si til politiet at du må ha lappen/bil for å komme til skole/jobb.

Du bruker den hver dag, du har kjæreste som bor langt vekke.

Du skal snart flytte ut fra foreldre, så du MÅ ha bil og lappen for å komme deg noen plass.

 

Du bør jo helst ikke lyge på deg dette, men viss du har noe behov for lappen/bil, så må du si ifra til dem.

 

Så blir dette tatt opp til juryen og de finner en passende straff/utsettelse til deg.

 

Jeg måtte bruke moped til skole og jobb og mista derfor lappen i kun 3mnd, istedenfor 6mnd.

Lenke til kommentar

Må si jeg er overrasket over hvor mange som synes det å sovne bak rattet er et "hendelig uhell". Man merker vanligvis når man er så trøtt at man holder på å sovne, og spesielt kl. 7.30 er det opplagt at man er det hvis ikke man har sovet natten før. Da skal man ikke kjøre. Mangel på søvn spiller en rolle i ca 20% av alle trafikkulykker, og er ikke noe man bør ta lett på.

Lenke til kommentar
Må si jeg er overrasket over hvor mange som synes det å sovne bak rattet er et "hendelig uhell". Man merker vanligvis når man er så trøtt at man holder på å sovne, og spesielt kl. 7.30 er det opplagt at man er det hvis ikke man har sovet natten før. Da skal man ikke kjøre. Mangel på søvn spiller en rolle i ca 20% av alle trafikkulykker, og er ikke noe man bør ta lett på.

9107409[/snapback]

En trafikkulykke hvor en bil blir totalvraket kan nok neppe kalles et "hendelig uhell". Men jeg vil si at å være trøtt bak rattet ikke er mer uansvarlig enn f.eks å bryte fartsgrensene (finnes nyanser her ja), ikke ta tilstrekkelig hensyn til at det er glatt, kjøre med dårlige dekk, kjøre forbi uten tilstrekkelig klaring, snakke i mobiltelefon når man kjører og selvfølgelig kjøre i påvirket tilstand. Alt dette er tabber som tar liv, men likevel kan de færreste si at de aldri har gjort noe av dette.

 

Men ja, vi burde nok alle være mer bevisste på når vi kjører og når vi ikke kjører.

 

Poster en link til en video her, jeg skal ikke hevde at dette er et "hendelig uhell", men et uhell er det iallfall:

Lenke til kommentar

Jeg var selv under et lite uhell under prøveperioden, jeg fikk det inndratt, måtte vente 3 måneder og så måtte jeg kjøre opp på nytt.

 

En slektning av meg mistet lappen fordi han kjørte for fort i 80 sonen, han sendte søknad om å få tilbake lappen pga. jobben, da fikk han den tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...