Bambozle Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 jeg har da P5NSLI gikk på Asus sin hjemme side deretter valgte jeg språket norsk, så gikk jeg på Nedlastninger jeg valgte så på Product "Motherboard" så gikk jeg å valgte på series "Socket 775". Så gikk jeg på Models og valgte "P5NSLI" (altså det kortet jeg har) så gikk jeg på bios så på min versjon av bios deretter den nyeste versjonen på internett som var "BIOS update file for P5NSLI (version 1401)" lastet deretter ned ASUS Update for og flashe bios. gikk så igjennom instillinger på asus update, valgte fila som het P5NSLI.bin også trykka jeg på flash bios knappen!, midt inni prosessen stod det at flashing failed etc, jeg restarta pc og fikk ikke noe skjermbilde en gang. så nå sitter jeg her på laptoppen til en kamerat og vet ikke hva jeg skal gjøre. har lest denne tråden så vet hva slags alternativer jeg har, men det hjelper meg ikke stort når jeg værken har floppy eller en bios som funker og når jeg ikke vet hvordan det gjøres, har prøvd det andre som står der (ikke fjærne chippen seff) men det andre det skjer ikke at jeg fjerner chippen! håper på noe respons snarest :/
MathHouse Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Clear cmos instillingene? Ta inn og ut batteriet?
Bambozle Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Skrevet 16. juli 2007 har ikke batteri... tok det ut for lenge sia pga det ikke funka
Digitalis Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Der var det jo avklart.- batteriet må stå i når du flasher bios.! Jobb en time eller to overtid og kjøp nytt kort. Det tar sikkert mindre tid en å fikse det trøbbelet du nå har havnet oppi!
Hårek Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Der var det jo avklart.- batteriet må stå i når du flasher bios.! 9081885[/snapback] Det kan ikke har noe å si. BIOS ser ingen forskjell på om batteriet er inne eller ikke når strømmen er tilkoblet. Men bare å fjerne batteriet kan tyde på at det er problemer med HK. Kanskje en sammenheng? Ser stadig at folk klager sin nød for at man ikke har floppy. Hvis man har tatt den feilaktige konklusjonen at floppy er noe man ikke har bruk for så får man bare avfinne deg med at de enkleste løsningene er borte. En floppy koster tross alt under en hundrelapp.
Arne Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Du kan vel kanskje gjenoprette BIOS ved å boote frå support-cden? Det står i alle fall noko om det i manualen. Manualen beskriver det som eit verkty du kan bruke om BIOS-dataene er korupte. Håpar det virkar, og om det virkar, at det ikkje er for seint, at du har bestilt nytt... Neste gong: Flash på den gode, gamle måten med diskett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå