Gå til innhold

mitt 8800GTX kjører kun på x8 [LØST]

Uderzo

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har slitt med laber ytelse i det siste. Gamle spill går kjempe fint men alle nye spill går skikkelig dårlig. Får f.eks 15 fps gjennomsnittlig på medium settings i World in conflict (1680x1050). Jeg skulle jo tro at det skulle gå bedre enn det med min hardware?

Asus A8N-SLI Deluxe (939)

AMD Athlon 64 X2 4600+

OCZ 2048MB Platinum Edition

Asus Geforce 8800GTX

Jeg klikket litt rundt omkring da jeg fikk øye på dette.

post-10128-1184513028_thumb.jpg

Hvorfor står det x8 der? Hovedkortet har 2 x16 slotter. Vet ikke hvor mye dette har si for ytelsen. Men kan det være en forklaring på mine ytelse problemer?

Takker på forhånd for alle tips :)

Endret av Uderzo
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du overklokket cpuen? Eg måtte sette opp North Bridge volten i bios for at PCI-E ikke skulle bli strupet på ytelsen. Ingen anelse hvorfor men du kan no prøv :)

(Kun når eg øverklokker)

Endret av Innokentij
Skrevet
Har du overklokket cpuen? Eg måtte sette opp North Bridge volten i bios for at PCI-E ikke skulle bli strupet på ytelsen. Ingen anelse hvorfor men du kan no prøv :)

(Kun når eg øverklokker)

9078338[/snapback]

Har ikke overklokket cpuen. Men jeg kan sjekke hva den står på i bios.

Skrevet

Ohh oh en ting til, har du koblet til ekstra strøm på det? Skal ver x2 kontakter for 6 pins hvis eg ikke husker feil? Kan noen bekrefte så har kortet?

Skrevet
Ohh oh en ting til, har du koblet til ekstra strøm på det? Skal ver x2 kontakter for 6 pins hvis eg ikke husker feil? Kan noen bekrefte så har kortet?

9078537[/snapback]

Begge kontaktene er plugget i. Fant forresten ikke northbridge volten i bios.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...