Gå til innhold

Dvd-R plater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal hente min Sony DRU500A i morgen, og lurte på hvor man får tak i billigst mulig dvd-r plater.

Helst Verbatim, og går det an å bruke 2,4X platene til å brenne i 4X?

 

HVA !?!?! Hvor skal du hente den ??? er det virkelig noen som har på lager ?

 

PS, det finnes vel ikke 2,4x dvd-r plater, da må det være dvd+r plate.

Lenke til kommentar
Skal hente min Sony DRU500A i morgen, og lurte på hvor man får tak i billigst mulig dvd-r plater.

Helst Verbatim, og går det an å bruke 2,4X platene til å brenne i 4X?

 

På grunn av den litt spesielle teknologien som dvd er vil det ikke være mulig å brenne plater fortere enn det de er godkjent for. Firmwaren i brenneren vil nemlig ikke la deg gjøre det.

 

Det er desverre også en del dårlige plater i omløp som nesten garanterer feilbrenning, LIGG LANGT UNNA UMERKEDE PRODUKTER, hold deg til de merkene som fabrikanten av brenneren har godkjent. Selv om de er noe dyrerere.

 

ED:

Sony DRU-500A Media Compatibility Sony Support - DVD Drives

 

Noen linker

Lenke til kommentar
Skal hente min Sony DRU500A i morgen, og lurte på hvor man får tak i billigst mulig dvd-r plater.

Helst Verbatim, og går det an å bruke 2,4X platene til å brenne i 4X?

 

På grunn av den litt spesielle teknologien som dvd er vil det ikke være mulig å brenne plater fortere enn det de er godkjent for. Firmwaren i brenneren vil nemlig ikke la deg gjøre det.

 

Det er desverre også en del dårlige plater i omløp som nesten garanterer feilbrenning, LIGG LANGT UNNA UMERKEDE PRODUKTER, hold deg til de merkene som fabrikanten av brenneren har godkjent. Selv om de er noe dyrerere.

 

ED:

Sony DRU-500A Media Compatibility Sony Support - DVD Drives

 

Noen linker

 

 

Dette siste utsagnet er en sannhet med modifikasjoner fant jeg ut i dag: Kjøpte en 10-pakning med noname dvd-r plater samt 3 stk Mmore dvd-r plater. Prøvde å brenne ut en film på Mmore platene, men den ville ikke spilles av etter brenning. Prøvde en noname plate på samme filmen og vips....der var den klar til avspilling. Jeg tror jeg holder meg til Noname platene til komplett enn sålenge....de funker jo supert!

Lenke til kommentar

 

Det er desverre også en del dårlige plater i omløp som nesten garanterer feilbrenning, LIGG LANGT UNNA UMERKEDE PRODUKTER, hold deg til de merkene som fabrikanten av brenneren har godkjent. Selv om de er noe dyrerere.

 

ED:

Sony DRU-500A Media Compatibility Sony Support - DVD Drives

 

Noen linker

 

 

Dette siste utsagnet er en sannhet med modifikasjoner fant jeg ut i dag: Kjøpte en 10-pakning med noname dvd-r plater samt 3 stk Mmore dvd-r plater. Prøvde å brenne ut en film på Mmore platene, men den ville ikke spilles av etter brenning. Prøvde en noname plate på samme filmen og vips....der var den klar til avspilling. Jeg tror jeg holder meg til Noname platene til komplett enn sålenge....de funker jo supert!

 

Siden du får de skivene til å fungere har jeg ett par spørsmål til deg:

 

Hvilken firmware har du på brenneren ? Det har nemlig mye å si.

 

Kan du sjekke media id på de skivene? Fremgangsmåte her.

 

Den pakka jeg fikk var de fake tdk-skivene, og de har nesten alle hatt problemer med. De er egentlig produsert av Princo, som har sliti endel med media kvaliteten. De siste batchene skal vistnok ha blitt brukbare, jamfør med denne: Sony DRU-500A Media Compatibility .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...