Gå til innhold

Polar Pro Trainer 5 - tips og triks


Anbefalte innlegg

Ahh, da har jeg endelig fått alt jeg trenger til den nye pulsklokka (Polar RS400), har kjøpt IR-dongle og lagt inn Polar Pro Trainer 5. Dette er min første "ordentlige" pulsklokke, før har jeg brukt fatterns gamle Sigma eller en vervepremie fra en bokklubb :tease:

 

Denne tråden er ment for alle som trener med pulsklokke og benytter seg av dette programmet, og for de som planlegger innkjøp av et slikt treningsredskap. Jeg anbefaler ihvertfall alle å trene etter pulsen, og er det noe dere lurer på angående Polar Pro Trainer 5 eller RS400, så bare spør!

 

Selvfølgelig, ifølge emnetittel er alle tips i forhold til programmet hjertelig velkomne!

 

edit: fant en lief

Endret av Stimani
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, programmet kan du prøve her. Programmet fungerer med:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Polar CS600 (included in set)

Polar CS400 (included in set)

Polar RS800 (included in set)

Polar RS400 (included in set)

Polar AXN700 (included in set)

Polar AXN500 (included in set)

Polar S810i / S810

Polar S725X / S625X (included in set)

Polar S725

Polar S720i / S710i / S710

Polar S610i / S610

Polar S520 / S510

Polar S410

Polar Team System

 

I tillegg kommer fulleversjonen av programmet med alle disse klokkene ved kjøp. Jeg ga ca 2400,- for Polar RS400 på XXL. Lå 100kr unders Polars veil. pris, så da var jeg fornøyd. :thumbup:

 

Edit: prislief

Endret av Stimani
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Heisann

Jeg har kjøpt meg den samme klokka som deg (RS400) og lurer på om jeg kan bruke programmet til å sette opp et treningsprogram for meg? Eller må jeg manuelt (som jeg har gjort hittil) legge inn planlagte treningsøkter? Har tatt denne fitnesstesten og lagt inn alle personlige verdier.

 

Smeg out...

Lenke til kommentar
Heisann

Jeg har kjøpt meg den samme klokka som deg (RS400) og lurer på om jeg kan bruke programmet til å sette opp et treningsprogram for meg? Eller må jeg manuelt (som jeg har gjort hittil) legge inn planlagte treningsøkter? Har tatt denne fitnesstesten og lagt inn alle personlige verdier.

 

Smeg out...

9335191[/snapback]

Du kan nok ikke få satt opp et ferdig program nei, men hvis du lagrer dine oftest brukte økter, er det en smal sak å planlegge månede for månede. :)

 

Regner med du tenkte på noe ala polarpersonaltrainer.com? :hmm: Noe tilsvarende finner du her. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hei.

har selv lenge tenkt på å gå til anskaffelse av en slik pulsklokke. Helst en Polar, da jeg har hørt mye godt om dette merke. Selv har jeg ikke helt forstått meningen med pulsklokke. Altså den måler pulsen din, men hva så? Altså sikkert positivt til trening, ettersom du kan se forbedring i antall pulsslag, men hva mer?

Og dere snakker om treningsprogram i klokka. Hvordan går dette? :S

 

Fint om dere kan greie litt ut for meg, da jeg kun er amatør.

Lenke til kommentar

Pulsklokka måler antall hjerteslag, og noen lagrer denne informasjonen så du kan hente den frem senere, enten i klokka eller overført til datamaskinen. Hensikten med pulsklokke er å få vite på hvilken belastning du trener. Pulsen forteller hvor hardt du tar i. Dette kan vi bruke til å trene på riktig intensitet, avhengig av hva vi ønsker å forbedre.

 

I tillegg vil du se forbedringen din. Samme tid på en runde, men lavere puls er lik bedre form :thumbup: .

 

Treningsprogrammene vi snakker om, er planlagte økter du oppretter i programvaren som kommer med visse klokker. Du setter altså opp hvilke pulssoner du vil ligge i, og klokka piper og sier ifra om du kommer utenfor sonen din.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg vet at dette ikker er ment som kjøp og salgforum, men siden Pulsklokker er så pass "sært" så vil den sikkert ikke blir lagt merke til på bruktmarked.no

 

Hvis noen er interresert, så send meg en liten pm angående min Polar S610 som fortjener å bli løpt med igjen.

Den kan brukes med Polar ProTrainer5, og blir solgt i original eske med alt tilbehør.

 

Vi tar det på pm om noen skulle være interresert.

 

Sorry for delvis off topic.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...