Gå til innhold

Retur av bærbar


Anbefalte innlegg

Har tenkt på returnere pc'en min, det er bare at jeg ikke vet hvor mye jeg kan få av nettbutikken. Dette er en bytte-pc, Zepto Znote 6515WD:

Pentium-M 1,73GHz

1GB ram

80GB 5400 rpm disk

dvd-brenner

 

Problemet er da at Netshop ikke lenger har denne på sine nettsider. Hvor mye kan jeg forvente å få tilgode av Netshop for denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At du ikke får svar kan ha sammenheng med at nettbutikken din neppe har plikt til å ta tilbake en gammel maskin. Ønsker de å kjøpe den? Er det noe galt med den, så du mener du har krav på å heve kjøpet?

9109404[/snapback]

 

Ja, det er definitivt noe galt med den. Den overopphetes innen 30 min hvis jeg ikke har den 'stående oppe på en is-boks, uten lokk' (uten is :p ). Samt at skjermen svartner av og til, ca. ved annenhver oppstart. Og, joda, nettbutikkken, Netshop i mitt tilfelle, har bevist dette allerede ved å gi meg min nåværende i bytte mot en tidligere 1557GLS. Så dette går på garanti, bare at pc'en ikke selges lenger/ kan skaffes. Er det da mulig å betale mellomlegg for bedre pc, tror du?

Lenke til kommentar

hvis de har mislyktes med å reparere den to (muligens tre) ganger for samme feil har du krav på å få heve kjøpet. Kjøpssummen (som i ditt tilfelle blir for 1557GLS'en) skal vel da legges til grunn? Ellers har de anledning til å tilby ett tilsvarende erstatningsprodukt, dersom du samtykker.

Lenke til kommentar

Kjøpsloven sier vel at du har rett på ny pc etter 3 ganger med samme feil. D.v.s. 2 ganger service på autorisert merkeverksted.

 

Er det forskjellig feil må du ha den til service 3 ganger og ved 4 gangs feil kan du vel kreve en ny pc.

 

Når du skal få en ny pc er det alltid samme modell eller bedre, aldri dårligere. Har din modell gått ut av produksjon eller de ikke kan få tak på den vil du få en bedre modell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...