Cadesius Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Hei Er det noen som vet om det blir "realms-inndeling" i Age of Conan? Håper ikke det blir det. Artig med så mange spillere som mulig, synes jeg. Fant ikke noe om dette temaet i søk. Beklager hvis det er noe om det :\ Endret 12. juli 2007 av Cadesius
maanemann Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 [klipp]Er det noen som vet om det blir "realms-inndeling" i Age of Conan? Håper ikke det blir det. Artig med så mange spillere som mulig, synes jeg.Fant ikke noe om dette temaet i søk. Beklager hvis det er noe om det :\ 9062865[/snapback] Begynner å bli lenge siden vi fikk info om dette. Var det på E3 i fjor eller året før der?... Hmmm.. Ihvertfall er svaret; Ja det blir realms (FunCom kaller det så vidt jeg vet bare servere pr. nå). På det nevnte E3 ble det vel sagt av Gaute Godager (Game Director) at det skulle være 2000-3000 spillere på samtidig. Jeg tipper den totale populasjonen utgjør ca 5000-6000 spillere (det høre veldig lik WoW realm størrelse ut imo). Men som sagt dette er gammel info som sikkert kan ha blitt endret under spillets utvikling, og ikke umulig at tallene jeg husker ikke er 100% korrekte. Men noen "one server fits all" blir det nok ikke. Videoen hvor Gaute Godager sankket om dette, er en intervju-vid laget av pc.ign.com . Ta en kikk der.
oophus_3do Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Serverne vi idag vet om er: Normal. PvP. RPvP. Forskjellene på serverne er at på den Normale serveren så er det kun PvP innenfor sonen som heter The Border Kingdoms, utenom noe som heter "Drunken Brawling" som kan skje i alle byer, og Arena PvP. På en PvP server så er da Free-For-All PvP, der man kan også sloss overalt utenom noen få "hellige" plasser. Dette kan være i noen byer o.l.
Cadesius Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Skrevet 12. juli 2007 Tusen takk for svar. Jeg skal sjekke ut lenken du postet, maanemann. Det er kjekt å få vite litt om de ulike serverene, o(O)phus! Takk! AoC virker bare tøffere og tøffere for hver dag som går! Men når starter/startet beta-testingen av spillet?
oophus_3do Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Ja glemte jo å nevne hva RPvP var, men regner med du skjønte at det er den samme servertypen som PvP bortsett fra at det er en RP server, slik at den har RP spesifike regler.
maanemann Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 (endret) Serverne vi idag vet om er:Normal. PvP. RPvP. Forskjellene på serverne er at på den Normale serveren så er det kun PvP innenfor sonen som heter The Border Kingdoms, utenom noe som heter "Drunken Brawling" som kan skje i alle byer, og Arena PvP. På en PvP server så er da Free-For-All PvP, der man kan også sloss overalt utenom noen få "hellige" plasser. Dette kan være i noen byer o.l. 9063291[/snapback] Grunnen til at jeg ikke nevnte dette, er at vi ikke vet hvor mange det blir av de enkelte kategoriene, annet enn at FunCom har sagt at den kun blir en RPvP. Normal og de andre vil det nok bli flere av. FunCom sa i finasnyhetene for noen måneder siden at de så det som en stor skuffelse om det ble færre enn 200000 spillere. Med ca 5000 på hver må det jo bli flere servere. Endret 13. juli 2007 av maanemann
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 AoC virker bare tøffere og tøffere for hver dag som går! 9063349[/snapback] Jeg får sår av å snakke med oophus. Vil bare spille mer og mer. maanemann. Da vil jeg tro funcom blir skuffa
maanemann Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 [klipp] maanemann. Da vil jeg tro funcom blir skuffa 9064501[/snapback] Hehe tror ikke 200K er umulig. We'll see.
maanemann Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Men når starter/startet beta-testingen av spillet? Finnes endel threader om dette på forumet. Men litt åpnet teknisk beta er vel i gang så tipper jeg det drar seg mot general om noen uker.
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 [klipp] maanemann. Da vil jeg tro funcom blir skuffa 9064501[/snapback] Hehe tror ikke 200K er umulig. We'll see. 9064573[/snapback] Når man tenker på at brukergruppen funcom sikter på ikke er like stor som mange andre onlinespill, å de har ikke engang 200k. Nå kan jo dette bli nypust og gjennombrudd i sjangeren, så vi/de får satse på det.
dimdal Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 World of Warcraft hadde da oppimot 8.5 millioner spillere.. hvorfor skulle da ikke 200 000 være mulig for FunCom ? Selvfølgelig satser ikke FunCom på et så stort prosjekt uten å vite at det er marked for det..
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 At Blizzard klarte å få så mange kunder ett under i seg selv. WoW dominerer dette markedet værre enn Apple dominerer mp3 markedet. Det er vel ikke noen online spill (som jeg mener til og med er bedre enn wow), som er i det hele tatt i nærheten av å oppnå samme resultat som blizzard har gjort.
oophus_3do Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 [klipp] maanemann. Da vil jeg tro funcom blir skuffa 9064501[/snapback] Hehe tror ikke 200K er umulig. We'll see. 9064573[/snapback] 200k er nok allerede overgått. Husk, etter en uke så var det 100k som søkte seg til betaen. Så jeg vil nok tru at det anntallet er rundt 200k allerede nå, og det bare for å spille betaen. Så er det jo klart at dette kommer ann på om folk liker betaen da Men det regner vi vell med? ^^
2rst1 Skrevet 25. juli 2007 Skrevet 25. juli 2007 (endret) World of Warcraft hadde da oppimot 8.5 millioner spillere.. hvorfor skulle da ikke 200 000 være mulig for FunCom ? Selvfølgelig satser ikke FunCom på et så stort prosjekt uten å vite at det er marked for det.. 9065340[/snapback] Blizzard håpte kanskje på rundt 4-500.000 spelarar i det første året på WoW, og ante ikkje at det kom til å bli så stort. Etter 2 år var det oppi ca 7 millioner og som du no seier er det oppe i rundt 8.5 millioner spelarar. Edit: skrivefeil Endret 25. juli 2007 av 2rst1
AndyG Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 (endret) Funcom satser på 3'000 spillere online på hver enkelt server, og total 7-15'000 spillere per server.. Kilde: http://www.gamespot.com/video/0/6175120/vi...oup=e32007_live Endret 2. august 2007 av AndyG
Drumdur Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 (endret) Trur Age of Conan kjem til å trekke til seg ein heil del spelarar frå World of Warcraft (og sikkert mange andre MMORPGer). AoC stiller med eit ganske nytt konsept, som skiller seg veldig ut frå "mainstream" MMORPG. Sjekka opp Warhammer no, og syns alt dei har klart å oppnå, er eit oppdatera World of Warcraft (syns Warhammer universet i og for seg er mykje meir interessant enn World of Warcraft). Teikneserie-grafikk og rare små gnomaktige skikkelsar med rosa hår, finn ein mest over alt i MMORPG-spela. Eg stiller meg sterkt ved sida av FunCom, og vil påstå at dei bringer spelverda eit skritt vidare, og vil nok lokke til seg ein skare av mange gamle (berre tenk på alle dei som har spelt Anarchy Online som kjem til å gå over til AoC), og nye spelarar. 200 000 er etter min meining fullt oppnåeleg! Edit: Sjølvpåført dysselekksi Endret 2. august 2007 av Drumdur
Khalifen Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Jeg er veldig glad for denne inndelinga. Spesielt med dedikerte RPvP-servere. Det var noe jeg savnet stort den første perioden med WoW. Tror veldig mye av det gamle guildet blir samlet i AoC, og da skal det rollespilles!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå