Gå til innhold

Hvordan er jobbsituasjonen som førskolearbeider?


Anbefalte innlegg

sikkert jalla emnetittel,men arrester meg gjerne hvis det er dårlig. Jeg har vurdert å studere førskolelærer. Siden jeg er glad i småbarn og godt kunne tenke meg det. Etter at året med historie gikk dunken så frister det ikke å ta det opp igjen.

 

Men hvordan er jobben, er den meningsfyllt og moro. Mye forskjellige arbeidsoppgaver. Hvordan er det med tanke på å få jobb, vil nødig utdanne meg til arbeidsløshet. Og er lønna til å leve av. Er gutt hvis det gjelder noe:)

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det nok spiller posetivt inn at du er gutt, fleste barnehager, førskoler osv vil ha inn flere menn. Dette sier jeg ut ifra generell oppfatning gjennom media, og lokalsamfunnet.

 

Hvordan dagen er, tja det kan ikke jeg si så mye om. Pedagogisk arbeid

 

 

Venninna mi ble ferdig utdannet fra Tr.heim, hun søkte på 8 barnehager og førskoler, og fikk alle jobbene. Uten å ha de beste forutsetningene :) Dette på Østlandet da.

 

http://jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso

Jobbfeber er godt å ha :)

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet som sfo assistent i et halvt år, noe som kanskje kan sammenlignes litt med førskolearbeider. Jeg syntes jobben var helt okey, men følte at dagen ble litt for "leken", det er grenser for hvor mye "uno" og "stigespill" man orker å spille.

 

Jeg har hørt at de fleste førskolelærerne får jobb i barnehager, det kan jo være noe å tenke på, om det er det du vil?

 

Jeg personlig hadde nok heller tatt en allmennelærer utdannelse og satset på jobbe med 1-3 klasse kanskje??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...