HøttenTøtt Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Hei, har et problem når jeg starter opp, der den skal gå inn på windows kommer det: " Invalid system disk replace the disk, and then press any key. Det jeg må gjøre da er å boote fra harddisk er det noen som har noen tips eller hjelp, tusen takk
Hårek Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Hva mener du egentlig med "Det jeg må gjøre da er å boote fra harddisk". Er det ikke boote fra harddisk du forventer? Har du mer enn en harddisk? Sjekk da menyen i BIOS hvor du velger hvilken disk som skal boote, kanskje du booter fra feil disk.
HøttenTøtt Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Skrevet 12. juli 2007 Hva mener du egentlig med "Det jeg må gjøre da er å boote fra harddisk". Er det ikke boote fra harddisk du forventer? Har du mer enn en harddisk? Sjekk da menyen i BIOS hvor du velger hvilken disk som skal boote, kanskje du booter fra feil disk. 9060814[/snapback] Har bare en harddisk jeg må boote fra harddisk får å komme inn i windows, skjønner ikke hva som er galt
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 (endret) ikke vi heller Endret 12. juli 2007 av Ståle
HøttenTøtt Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Skrevet 12. juli 2007 eh... er det ikke det du vil da? 9060842[/snapback] Hva er det jeg vil? Jeg vil slippe å boote fra harddisk manuelt , at jeg kommer rett inn i windows
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 sjekk i BIOS, og sett harddisken som 1. boot device
HøttenTøtt Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Skrevet 12. juli 2007 sjekk i BIOS, og sett harddisken som 1. boot device 9060859[/snapback] Hvordan kommer jeg meg inn i bios?
Hårek Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Skjønner fremdeles ikke hva du mener. Å boote fra harddisk for å komme inn i Windows er jo det man alltid gjør. Lurer på om du mener at du må trykke en tast (f.eks F8) for å åpne BIOS sin boot-meny? Og at du velger harddisk her Har du en USB disk eller minnepinne tilkoblet? Sjekk standardmenyen i BIOS som velger bootrekkefølge. Den skal stå slik: 1 Floppy (hvis du har det) 2 CD / DVD 3 Harddisk Edit: du trykker vanligvis på 'Delete' knappen for å komme inn i BIOS. Endret 12. juli 2007 av hårek
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Del, Delete knappen er default for a komme inn i BIOS.
HøttenTøtt Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Skrevet 12. juli 2007 Skjønner fremdeles ikke hva du mener. Å boote fra harddisk for å komme inn i Windows er jo det man alltid gjør. Lurer på om du mener at du må trykke en tast (f.eks F8) for å åpne BIOS sin boot-meny? Og at du velger harddisk her Har du en USB disk eller minnepinne tilkoblet? Sjekk standardmenyen i BIOS som velger bootrekkefølge. Den skal stå slik: 1 Floppy (hvis du har det) 2 CD / DVD 3 Harddisk Edit: du trykker vanligvis på 'Delete' knappen for å komme inn i BIOS. 9060864[/snapback] Jeg tror jeg elsker deg Hårek Du er best, jeg har en minnepenn tilkoblet, jeg tror rekkefølgen på booting er slik: Minne penn harddisk Cd/DVD Jeg tror nok den boota automatisk fra minnepennen Skal sjekke det nå Tusen takk Hårek
HøttenTøtt Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Skrevet 12. juli 2007 Hva med meg da Jeg som svarte riktig forst 9060981[/snapback] Sry må ikke glømme deg og Ståle Ståle Ståle Tusen takk for all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå