Gå til innhold

"godkjenning" av vannkjølingsoppsett


Anbefalte innlegg

Enten handler du på Sidewindercomputers eller Petrastechshop da det kun er 3dfxcool og microplex som sleger vann kjølings utstyr i norge (seriøse) så er prisene sky høye, alt av vannkjølings utsyr i norge er dyrt ...

 

Sender du en mail først så setter den ned verdien på pakken så den går inn i landet uten fortollings gebyrer og moms ;)

 

Edit: Gjør som amnge andre på forumet bruk utlandet :thumbup:

9061091[/snapback]

 

 

Hvorfor har sidewinder 2 priser på så mye? eks 68$/135$?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor har sidewinder 2 priser på så mye? eks 68$/135$?

Utifra prisen regner jeg med at det er en MCP655-B du tenker på der ;)

 

Vel det er fordi den føste prisen er for 1stk mens den andre er hv adet ksoter for 2stk og den prisen er litt billigere enn hva det ksoter å bestile 1stk to ganger så det er for å vise at det kan lønne seg å bestille flere avgangen, emn det er kunn snakk om få dollar så så mye er det ikke ....

Lenke til kommentar
det hørtes jo herlig ut...tror du vcore.dk vil gjøre det? ved bare en forespørsel på mail? hadde vært knall...Hvor mye er det btw å tape på disse utgiftene?

9066190[/snapback]

 

Vcore.dk vil ikke skrive lavere verdi enn 200kr, så da må du betale moms (med mindre du er heldig og den går rett gjennom tollen, det hender). Det virker generelt som om nettbutikker i europa ikke er særlig villige til å sette ned verdien, mens i USA er det ikke noe problem :p . Jeg har snakka med nettbutikker i England, Tyskland og flere, men ingen av dem har villet sette ned verdien. I USA har alle nettbutikkene sagt ja til det :)

Lenke til kommentar
Vel.... en verdi på 200kr + moms er ikke ille :hmm:

 

Hvem nettbutikker i USA hadde du kontakt med?

9159972[/snapback]

 

"hvem" nettbutikker... :hrm:

 

Uansett, ta en titt på den tråden her: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=67179

 

Jeg har sendt mail til en del av de butikkene, de aller fleste USA Based Stores setter gjerne ned verdien.

 

MEN, som en liten advarsel, da jeg bestilte noe greier fra performance-pcs.com ba jeg spesifikt om at de skulle sette ned verdien til $20 eller noe sånt. Da pakken kom til Norge hadde de ikke gjort det, så jeg måtte ut med litt over 150kr ekstra... Ikke så altfor mye likevel men...

Lenke til kommentar

Heisann :)

Har nesten blitt stor denne tråden her :!: hehe

 

Men, jeg tenkte litt på å bestille fra sidewindercomputers men jeg kan ikke finne thermochill radiatorene som ble sagt var bra eller tilogmed best. Så derfor lurer jeg på om denne er grei?? virker jo ikke ille "offering embarking on a new standard for radically extreme casemod and ultra-high performance."

Lenke til kommentar
Heisann :)

Har nesten blitt stor denne tråden her :!:  hehe

 

Men, jeg tenkte litt på å bestille fra sidewindercomputers men jeg kan ikke finne thermochill radiatorene som ble sagt var bra eller tilogmed best. Så derfor lurer jeg på om denne er grei?? virker jo ikke ille  "offering embarking on a new standard for radically extreme casemod and ultra-high performance."

9162242[/snapback]

Morn, har ikke bestilt herfra ennå og aner ikke om det har blitt nevnt ennå, men det ser ut til at du kan kjøpe radiatorer direkte fra Thermochill :thumbup:

Lenke til kommentar
Legg merke til vifte størrelsen på den raddisen hYLeAPe. 105mm

9163877[/snapback]

Nope det er 105mm mellom skruene, emn festeskruene er jo ikke helt ytterst på viftea ;)

9164081[/snapback]

 

Beklager å mase sånn ikveld, men ifølge Thermochill har 120mm. vifter 105mm fra skruehull til skruehull. Er altså enig med Ghost.

Denne radiatoren som jeg regner med å kjøpe etterhvert, er oppført som 3x120mm, men i dataarket ser du at det er 105mm. mellom skruene.

 

..så kom jeg med noe klokt midt på natta og gitt.. :sleep:

Lenke til kommentar

Da ble jeg også fristet til å legge sammen et sett...

 

Laing DDC - 1T (10W) - PRO OCLabs

SILENTstar DDC-PROBOX

EK - ¼" BSPP (G1/4) - ½" (12mm) - High Flow x4

Y-stykke i plastik Ø 12mm x2

Swiftech MCW30 x2

Swiftech Apogee GT

Swiftech MCW60-R

XSPC - Passive Alu Reservoir - 250mm - Silver

Tygon R-3603 - 12mm slange

 

Så har jeg:

ThermoChill PA120.2

Noctua NF-S12-800 120mm x2

 

Trur dette kan bli kult! :dribble:

Endret av Tigergutt
Lenke til kommentar

Det er samme for meg hvilken radiator jeg har bare den kjøler bra, det blir nok thermochill pa120.3 eller 2. Og det blir vcore.dk på meg, mutter skulle besøke noen i københavn i august så jeg kunne bestille det dit så jeg slipper alt av avgifter og toll :D

 

Men: hvor mange graders forskjell vil jeg få på 2x120mm / 3x120mm radiator?

Lenke til kommentar
Men: hvor mange graders forskjell vil jeg få på 2x120mm / 3x120mm radiator?

9169661[/snapback]

Jeg kjører nå Apogee GTX på min CPU (se sig.).

Radiatoren jeg har er en ThermoChill PA120.3.

Jeg kan ikke legge merke til noen store temperatur forandringer om jeg kjører 3, 2, 1 eller uten vifter.

 

Siden jeg er ny innenfor vannkjøling, legger jeg ved ett "skrytebilde"

 

Bildet

 

 

EDIT: Hvorfor ble "r"'en min i "vifter", til en "®"? :p

Endret av Intern
Lenke til kommentar

@ Intern

 

Litt overdrevet med 3 x 120 radiator på bare CPU :p

 

Størrelsen på radiatoren har forsåvidt bare betydning når det kommer til hvor mange komponenter i PC'en du skal kjøle ned.

Det er sjeldent forskjell på temperaturer hvis du kjøler ned bare CPU.

 

Liten oversikt over hva du kan kjøle med de forskjellige størrelsene:

1 x 120: CPU og et middelmodig grafikkort.

2 x 120: Kraftig CPU, 1-2 grafikkort og chipset/mosfet

3 x 120: Alt på de to ovenfor + en del til ;)

 

Edit: Alt avhengig av hvilken modell og hvilke vifter du bruker!

 

@ Tigergutt

 

Kjøp D-Tek sine nippler, de er bedre enn EK sine. EK sine sprekker/brekker lettere.

Endret av Ninvec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...