Gå til innhold

Ny allrounder-bærbar, 8000 kr - noe spilling


Rupal

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har seg slik at broderen trenger en bærbar, den skal så å si erstatte den eldgamle stasjonære som tikker og går. Han har listet opp en del krav, som følger:

 

- God skjerm, widescreen 15,4 (ikke 17 tommer)

- Skal kunne spille noen av de nyere spillene uten hakking (men ingen store krav til oppløsning, grafikken osv), så ikke integrert skjermkort tenker jeg.

- Minst 2 gb ram

- minst 120 gb harddisk

- ellers alt det vanlige

 

Kommer ikke på stort mer da. Ca maks pris 8000, men gjerne mindre. Har sett meg litt rundt i forumet og ellers på nettet, så kom jeg fram til noe som virker som en ålreit deal:

 

Acer Aspire 5103WLMi 15.4" AMD Turion 64 X2:

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...58%3bc%3a100561

 

Får med 1 gb ekstra minne(2 gb til sammen), mus og veske, alt for 6995 kr. Åssen er denne prosessoren i forhold til inten core 2 duo? Leste et eller annet sted her på forumet at intel er overlegen i forhold. Er ikke oppdatert på denne fronten (eller bærbare generelt) så det kan jeg trenge noen tips på.

 

Uten om denne pcen så jeg også på

Multicom Compal HEL80i 15.4" WXGA Intel® Core 2™ Duo, Testvinner med valgfritt design!

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...502014;c:100561

ender på 8 359,- (160gb, 1,83 ghz, 2 gb ram og valgfritt pattern, egentlig ikke nødvendig..)

 

Er det verdt prisforskjellen?

Har noen andre forslag som er verdt å vurdere i forhold til kravene? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på bruken. Hvis broren din skal spille noen av de nyere spillene ville jeg valgt HEL80i. Den har et ganske bra skjermkort i motsetning til Aceren som ikke har noe særlig bra spill-skjermkort.

 

Funker dog greit til de ikke helt nye spillene

 

Har selv akkurat bestilt HEL80i fra Multicom :thumbup:

Endret av -Magne-
Lenke til kommentar

Har OS, så det er ikke noe problem.

 

"T5500 istedet for T5600" - kan godt slenge på 3 hundringser, hvis dette gir en stor forskjell i ytelse, er det noe merkbart forskjell tro?

 

Ja jeg ser skjermkortet er bedre, men forsvarer specsa 1000 ekstra?

 

Som det ser ut nå, så heller jeg jo mot HEL80i. Med mindre noen har andre forslag som gruser dette... :p

Lenke til kommentar

Oki, hvis det bare er ca 5% forskjell, så er greiere å gå for 1,66ghz, og spare litt penger der. Kommer jo frakt i tillegg også som må betales.

 

Ser ut som de 1k ekstra kan forsvares utifra det du sier, så da får jeg vurdere å spytte inn de pengene..

Lenke til kommentar
Har du OS fra før av? Hos Multicom må dette velges i konfigurasjonen, det er mange som glemmer det ;)

9053568[/snapback]

 

OS er jo ikkenoe problem, det bare laster du ned, så sparer du en tusing og slenger heller på 2.0 ghz prosessor. Det gjorde jeg med HEL80i (Kjøpte den nylig :D)

Lenke til kommentar
OS er jo ikkenoe problem, det bare laster du ned, så sparer du en tusing og slenger heller på 2.0 ghz prosessor. Det gjorde jeg med HEL80i (Kjøpte den nylig :D)

 

 

Så er det slik at vi ikke skal oppfordre hverandre til å drive med piratvirksomhet her på forumet ;)

 

On-topic:

 

Jeg ville gått for HEL80i, som de fleste andre her :)

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar
Jeg har samme kriterier som trådstarter.

 

Hvordan er Acer Aspire 5613ZWLMi/Dual Core T2080 sammenlignet med HEL80i? Jeg er spesielt interessert i å vite hvordan skjermkortene er i forhold til hverandre.

9104394[/snapback]

Til spill er 5613 ubrukelig så ikek kjøp den om du skal spille noe særlig (gamle spill som vanlig CS og warcrafr 3 går greit på aceren, men ikke forvent noe mer), men til alle andre bruksområder er den et godt kjøp. Spørsmålet er hvor mye du spiller, og om du spiller nyere og mer krevende spill enn de jeg nevnte?

Lenke til kommentar

Jeg fikk nyhetsbrev fra Mamoz idag, og da stod det at de har fått en ny modell av Acer Aspire 5613ZWLMi:

 

https://www.mamoz.no/produkt/LX.AGQ0X.177/

 

Spesielt så ser jeg at det står:

Grafikk : Nvidia Geforce 7300

 

Er det fortsatt ræva kort eller gjør dette at man må vurdere saken på nytt? Du får jo Vista og større harddisk til 6995 kr, så du sparer jo mer en 1000kr på denne Acer modellen i forhold til multicoms pc..

 

Hva sier dere?

Lenke til kommentar

Ok, så da er det absolutt verdt å vurdere med andre ord. Spilling var ikke tenkt som hovedbeskeftigelse, så dermed er en god allround pc til god pris mer å foretrekke enn å legge ut mer for bare bedre skjermkort. Hvis geforce 7300 takler nyere spill uten å lægge og i ålreit oppløsning så tror jeg det holder for bruttern! GF 7300 er vel ikke integrert skjermkort.. :blush: Er ikke oppdatert på dette hehe :p

Lenke til kommentar
Ok, så da er det absolutt verdt å vurdere med andre ord. Spilling var ikke tenkt som hovedbeskeftigelse, så dermed er en god allround pc til god pris mer å foretrekke enn å legge ut mer for bare bedre skjermkort. Hvis geforce 7300 takler nyere spill uten å lægge og i ålreit oppløsning så tror jeg det holder for bruttern! GF 7300 er vel ikke integrert skjermkort..  :blush: Er ikke oppdatert på dette hehe :p

9116184[/snapback]

Har hatt GeForce 7300, og det takler absolutt ikke de nyeste spillene.

 

Du kan fint kjøre spill som CS, og BF2, men sånn som i F.E.A.R har du ikke kjangs ;)

Lenke til kommentar

all2sleepy: Jeg tviler på at Photoshop er er noe problem på noen av disse sistnevnte pcene, da jeg har CS2 på min bærbare med integrerte og meget beskjedne skjermkort..

 

Ellers så er jeg litt usikker nå på hva jeg skal velge til bruttern. Men så litt i forumet at folk har trukket fram at Acer har problemer og må ofte sendes til rep. Tror det ikke er så mye å frykte, men gjør jo at jeg heller mer mot HEL80i da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...