Gå til innhold

Ny allrounder-bærbar, 8000 kr - noe spilling


Rupal

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Vurderer å kjøpe meg bærbar til studie. Heller mot HEL80i jeg også som resten her.

 

Men er dette en pc som egner seg til Programering og film titting eller er det andre i samme prisklasse som egner seg bedre til dette ??

Har da økt ram til 2 gb, pris 7973kr.

 

Har sett litt ellers her og lurte på om http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10519714 er noe å satse på ??

Er den verdt de ekstra lappene ??

 

Sorry at jeg trenger meg på tråden her men ville ikke starte en ny om samme pc`n.

Endret av BlueDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til filmtitting og programmering så er det ikke høyere krav til f.eks grafikk-kortet enn spilling av nye spill. Så de ekstra lappene i den andre bærbare ser ut til å gå til en bedre grafikk-kort og bedre prosessor, vet ikke om du har bruk for det med mindre du skal spille..

Lenke til kommentar
Kommer jo ann på viftene. Om du har 1 GB eller 2 GB RAM har ingenting med støynivået å gjøre ;)

9144367[/snapback]

Nei, det har du rett i du! :p

Nå mente jeg jo ikke at ramen bråkte heller, men er litt ute etter å vite støynivået på viftene. Noen som vet?

9145460[/snapback]

å, beklager :)

 

Men på måten du formulerte spørsmålet ditt på, forstod jeg det slik

Jeg tror jeg skal satse på 1,83 eller 2.0 cpu med 2 gig ram. Bråker den veldig?
Du spør om CPU og RAM, og om den bråker, så jeg trodde du mente at disse bråket ;)

 

 

On-topic; Nei, jeg aner ikke :) Men det pleier ikke være så høyt støynivå på nyere bærbare. Det meste er overkommelig :thumbup:

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar
Kommer jo ann på viftene. Om du har 1 GB eller 2 GB RAM har ingenting med støynivået å gjøre ;)

9144367[/snapback]

Nei, det har du rett i du! :p

Nå mente jeg jo ikke at ramen bråkte heller, men er litt ute etter å vite støynivået på viftene. Noen som vet?

9145460[/snapback]

å, beklager :)

 

Men på måten du formulerte spørsmålet ditt på, forstod jeg det slik

Jeg tror jeg skal satse på 1,83 eller 2.0 cpu med 2 gig ram. Bråker den veldig?
Du spør om CPU og RAM, og om den bråker, så jeg trodde du mente at disse bråket ;)

 

 

On-topic; Nei, jeg aner ikke :) Men det pleier ikke være så høyt støynivå på nyere bærbare. Det meste er overkommelig :thumbup:

9171105[/snapback]

Ja, det er ikke så lett å forstå alltid! :roll:

Jeg sitter og venter på pcen nå, er spent! Tjoho! :w00t:

Lenke til kommentar

Du har bestilt ja? Søren, jeg må vente litt før jeg får kjøpt til bruttern(har jo planer om å teste den litt ut selv hehe). Legg igjen en kommentar her da (hvis du gidder ) når du får pcen. Hvordan førsteintrykket var og om du savna noe :thumbup:

Lenke til kommentar
Til filmtitting og programmering så er det ikke høyere krav til f.eks grafikk-kortet enn spilling av nye spill.

9135482[/snapback]

Men til programmering er det utrolig greit å ha høy oppløsning på skjermen. 1680x1050 minimum.

9179085[/snapback]

Fordi?

Ja, hvis det er snakk om OpenGL programmering? :p

Jeg ser absolutt ikke på høy oppløsning på skjermen som et must før jeg skal sette meg ned for å programmere.

"Nei, skjermen har bare 1440*900 i oppløsning, dette går ikke"

 

1680x1050 minimum.

Vet ikke om det er så mange bærbare datamaskiner som støtter denne oppløsningen heller, jeg?

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar
Vet ikke om det er så mange bærbare datamaskiner som støtter denne oppløsningen heller, jeg?

 

Det er noen få modeller her og der hos de store produsentene (Asus, HP, Acer etc), men det er bare Compal, Zepto og Dell som tilbyr høyere oppløsning på skjerm som et konfigurerings alternativ.

Lenke til kommentar

Hei, skal få tak i meg bærbar til Studier jeg også til denne høsten, krever ikke så altfor mye av prosessorytelse og Ram da jeg regner med dette er vel bra i masser idag.

 

jeg har også budsjett til denne klassen ca 8000kr.

 

sett enndel på Dell sine nye bærbare der du kan velge farge på dekselet (1720/21). hadde først tenkt på en med 17tom skjerm, men trenger jeg dette? tar mye mer plass?

så fikk jeg høre om dette tilbudet med denne Acer 5613 maskinen, og har nå kikka litt på den. så ut som en strålende maskin til så lav pris, 2GB ram og 160 harddisk må jeg si er utrolig bra. så jeg regner med alle mine Krav er innfridd med masse Margin på det området. det som er litt viktig for en maskin jeg trenger er: litt god skjerm,1GB ram,120GB harddisk er greit, må ha DVD-brenner,lite støynivå,god batteritid veldig viktig, også burde den også klare noen ok spill.

 

Tenkt å spille mest strategi spill ala Empire Earth og Age of mythologi, og mulig litt av den gamle klassikeren Unreal tournament (fra '99). men vil den kunne klare spill som Age Of Empires III f.eks? :hmm: dette er ett nokså nytt spill.

 

EDIT: foresten ca hvor lenge varer en Bærbar PC på batteriet nå idag? det hadde ikke gjort noe om det hadde holdt ut i minst 4timer ved normal bruk, skriving, kabal o.l 2timer (som min fars gamle toshiba klarer) mener jeg er altfor snaut

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Vet ikke om det er så mange bærbare datamaskiner som støtter denne oppløsningen heller, jeg?

 

Det er noen få modeller her og der hos de store produsentene (Asus, HP, Acer etc), men det er bare Compal, Zepto og Dell som tilbyr høyere oppløsning på skjerm som et konfigurerings alternativ.

9179427[/snapback]

Ja, det var det jeg tenkte meg. Og for alt jeg vet, har vel ikke dette blitt nevnt noe om av TS ?

 

Så TS; drit i det -blo- sa om programmering med høy oppløsning, med mindre du føler det som et must også da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...