Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Merkelig feil på lykt, Audi A4 E8 2003


Anbefalte innlegg

Det er noe rart med baklykten på bilen min. Lykten er av denne typen.

Når jeg bremser lyser diodene som de skal for så å slukke etter mindre enn et halvt sekund. Alt annet enn bremselysene på lykten fungerer som det skal.

Jeg har nå fått to verksteder til å se på den, men de finner ikke ut hva som kan være galt.

 

Noen kloke hjerner her på forumet som vet hva det kan være? :hmm:

 

Lykten har fungert i over 6 mnd før den ble defekt

post-11253-1184115305_thumb.jpg

Endret av abscess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelige ting kan skje på rare tidspunkt. Softwaren kan jo ha bugs, som at hvis blinklyset rekker å blinke 16 ganger, samtidig som du blender ned til nærlys, skrur på vindusviskere og bremser, så kan bremselyse begynne å oppføre seg sånn. Dette var bare et eksempel, men du skjønner hva jeg mener?

 

Evt. forresten, har diodene motstand, kanskje de er defekte? Kan jo være at hjernen ikke klarer å registrere diodene lengere, så den tror at lyset er defekt og skrur seg av.

Edit2: Verkstedet burde jo ha sjekket dette egentlig, men mulig de ikke har peiling på hva de driver med. Har vært borti at merkeverksted (spes. Audi) ikke aner hvordan det elektriske anlegget på en bil fungerer.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Ja skulle jo tro at diodene (en av de hvertfall) var defekte.. men samtlige lyser jo en kort stund! Mulig det kan være en teknisk feil i selve lykten? Jeg vet ikke hvordan en sånn lykt er bygget opp men..

Den har vært på originalt Audi verksted samt på Snap Drive.. Ingen av de kunne si noe om det..

Lenke til kommentar

betalte 6k for tuningen, vil helst ikke gjøre det på nytt! hehe.. bedre å kjøpe en ny lykt da ;) Når du sier det har jeg faktisk originallykten liggende! Skal teste den i morgen, da får jeg hvertfall vite om det er lykten eller noe på bilen det er galt med! Bra du minnet meg på det!

Lenke til kommentar

Dioder bruker mye mindre strøm en en vanlig wolfram lyspære, derfor har de fleste diodebillykter som kobles på hjernen en motstand, som gjør at hjernen klarer å registrere at det er noe der, ellers kan man få feilmelding som at lyspæren er gått eller at den kutter strømmen. Hvis det er noe feil med motstandene, kan det være at hjernen ikke registrerer lykten.

Det er forresten sånn bare på den ene lykten?

 

Husk at du har reklamasjonsrett evt. sikkert også garanti på lykten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...