Degeim Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Jeg har en ASP.net-side som starter et program med kommandolinjeargumenter og får programmet til å utføre oppgaver. Problemet med det er at da kjører ikke programmet i administratormodus, og kan ikke avslutte og starte prosesser, noe som er essensielt. Derfor tenkte jeg å ha programmet mitt kjørende hele tiden, startet av en administrator, og la ASP.net-siden (eventuelt et program startet av ASP.net-siden, derav emnetittelen) sende en kort string til det kjørende programmet, som blir lest av, og dermed kan programmet utføre oppgaven sin fordi det kjører i administratormodus. Så spørsmålet mitt er: Hvordan (hvis mulig) sende og motta små stringer (10-20 tegn vanligvis) mellom kjørende programmer?
j000rn Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 http://www.google.no/search?hl=no&client=f...=S%C3%B8k&meta= Der har du allerede på førstesiden 5+ forskjellige måter å gjøre det på.
Degeim Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Skrevet 10. juli 2007 Takk skal du ha. Problemet mitt var ikke å søke -- det har jeg prøvd -- men hva jeg skulle søke på.
Spartakus Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 (endret) Denne artikkelen kan være interessant for folk som har behov for "interprocess communication" i sine Windows programmer. Det benyttes WM_COPYDATA i dette eksempelet. Tidligere har jeg styra med "Named pipes" og "Microsoft Message Queues", men dette er mye enklere å bruke, særlig når man får en ferdig wrapper servert Artikkelen inneholder kode for både C# og VB.NET Vet ikke om det fungerer mellom ASP og et desktop program med WM_DATACOPY PS. .NET 3.5 vil inneholde System.IO.Pipes som kan benyttes som IPC. Edit: Direktelink til kildekoden: WM_COPYDATA_Demo.zip Endret 11. juli 2007 av xtc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå