Gå til innhold

Hjelp med verdivudering av PC


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg skal til Russland og har bestilt meg en bærbar. Skal derfor selge min meget stillegående og trofaste stasjonære PC. Og det er her dere kommer inn. Hva skal jeg selge godbiten for? :hmm:

 

Stats:

 

Kabinett: Antec p180 sølv( Det er helt likt et p182,(samme funksjoner) bare at det er i sølv.)

 

HK: MSI K9VGM-V, VIA k8m8900, m-ATX, DDR2, SataII, LAN, PCI-ex16.

 

Minne: 2048 mb TwinMos DDR2 PC4200 CL4, 533mhz.

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2,2 ghz AM2

 

CPU-Vifte: Zalman CNPS9500 (satt på med Arctic Silver 5 pasta)

 

PSU: NorthQ 4001EXT silent max 18db

 

HD: Samsung Spinpoint p120S 250 GB SATA2

 

GPU: Gainward GeForce 7600 GS

 

Slots: Sony DVD 16x, og Samsung 8x Dvd RW Brenner

 

Lydkort: Hercules Game Theater 7.1

 

OS: Vista Home Premium OEM

 

Alt, utenom lydkortet, er ca 9 måneder gammelt. Kabinettet er bare 3 måneder gammelt.

 

 

Så, hva tror dere. Hva får jeg for dette?

 

Takk for svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens!

 

Jeg skal til Russland og har bestilt meg en bærbar. Skal derfor selge min meget stillegående og trofaste stasjonære PC. Og det er her dere kommer inn. Hva skal jeg selge godbiten for?  :hmm:

 

Stats:

 

Kabinett: Antec p180 sølv( Det er helt likt et p182,(samme funksjoner) bare at det er i sølv.)

 

HK: MSI K9VGM-V, VIA k8m8900, m-ATX, DDR2, SataII, LAN, PCI-ex16.

 

Minne: 2048 mb TwinMos DDR2 PC4200 CL4, 533mhz.

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2,2 ghz AM2

 

CPU-Vifte: Zalman CNPS9500 (satt på med Arctic Silver 5 pasta)

 

PSU: NorthQ 4001EXT silent max 18db

 

HD: Samsung Spinpoint p120S 250 GB SATA2

 

GPU: Gainward GeForce 7600 GS

 

Slots: Sony DVD 16x, og Samsung 8x Dvd RW Brenner

 

Lydkort: Hercules Game Theater 7.1

 

OS: Vista Home Premium OEM

 

Alt, utenom lydkortet, er ca 9 måneder gammelt. Kabinettet er bare 3 måneder gammelt.

 

 

Så, hva tror dere. Hva får jeg for dette?

 

Takk for svar!  :yes:

9045745[/snapback]

Vil tro den kan selges for mellom 2/3 deler av ny pris og ned mot halv parten av hva du ga for den, hw synker fort i verdi når det er brukt.

Lenke til kommentar

De jeg ser at trekker opp er bra kabinett (selv om at P182 faktisk er litt bedre), Greit minne (kunne vært raskere, men mengden ligger på "standard"), god CPU vifte (denne koster da heller ikke så mye, men fremdeles...), Vista (det gjør at 4GB minne fort burde vudereres og kanskje et DX10 skjermkort)

 

Resten er ganske standard, litt gammel. Det at det er m-ATX HK kan jo være noe å glede seg litt over. Denne maskinene kunne lett bli brukt til HPTC (synes jeg da) Bare finne nytt kabinett som passer til stua og brupe P180 til gamer PC ;)

 

 

2000, kanskje 3 hvis du er heldig ;) Jeg ville ikke tatt mer iallefall.

Lenke til kommentar

p180et mitt er av de p180ene som ble laget som hadde samme innmat som p182. Se p182-topicen for detaljer :p

 

Uansett, takk for hjelpa. Skal prøve å selge for 3500 kr. Jeg er en god selger og 2000 kr er jo en gavepakke. Solgte 4 år gammel amd 2000+ med dårlig HK og 2gb minne + radeon 9600 pro til 1500 kr for bare 8 måneder siden ^^

 

Er ordentlig Vista ja. Men takk for svar alle sammen, da vet jeg hva jeg kan legge meg på og ikke legge meg under iallefall.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
p180et mitt er av de p180ene som ble laget som hadde samme innmat som p182. Se p182-topicen for detaljer :p

 

Uansett, takk for hjelpa. Skal prøve å selge for 3500 kr. Jeg er en god selger og 2000 kr er jo en gavepakke. Solgte 4 år gammel amd 2000+ med dårlig HK og 2gb minne + radeon 9600 pro til 1500 kr for bare 8 måneder siden ^^

 

Er ordentlig Vista ja. Men takk for svar alle sammen, da vet jeg hva jeg kan legge meg på og ikke legge meg under iallefall.

9052504[/snapback]

 

Du skal ikke selge maskinen, maskinen skal selge seg selv. Hvis du begynner å skryte maskinen opp i skyene, vil du selvsagt få solg den til et god pris (for deg) til en som ikke har så mye peiling. Link til denne tråden i anninsen, så kan folk se hva andre enn du mener ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...