Gå til innhold

Erfaring med Nutel


Anbefalte innlegg

Jeg har netcom abo per dags dato og får en snitt regning på ca kr 1000 hver måned. Vurderer å bytte over til Nutel. Dem har jo ikke noe binding nå og det koster deg kr 599 i mpned og da kan du ringe hvilken som helst operator i norge.

 

Har noen her nutel som kan dele sin erfaring med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du bør vurdere, er å bestille Netcom Venner, slik at du ihvertfall øyeblikkelig slipper unna minuttavgiften til de Netcom-abonnentene du ringer.

 

Det kan medføre en betydelig lavere regning, avhengig av hvilke abonnenter du ringer mest (lett å se på Mine Sider og siste faktura)

Lenke til kommentar

Jeg hadde nemmlig bedrift abo fra netcom. Har hatt det i snart 2 år og alle min venner hadde samme type abo (fra ownersbuy). Da ringte vi til hverandre og kun betalt start avgift. Og i tillegg til det var jeg med i familie abo slikt at alle mine familie medlem ringte meg gratis. Jeg kunne ikke ringe dem grais siden jeg hadde bedrift abo. Også betaler jeg kr 200 for sms mania.

 

Det blir fort en del penger og siden fleste av mine venner går over til nutel så vurderer jeg det samma.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nemmlig bedrift abo fra netcom. Har hatt det i snart 2 år og alle min venner hadde samme type abo (fra ownersbuy). Da ringte vi til hverandre og kun betalt start avgift. Og i tillegg til det var jeg med i familie abo slikt at alle mine familie medlem ringte meg gratis. Jeg kunne ikke ringe dem grais siden jeg hadde bedrift abo. Også betaler jeg kr 200 for sms mania.

 

Det blir fort en del penger og siden fleste av mine venner går over til nutel så vurderer jeg det samma.

Lenke til kommentar

Jeg vil på alle måter fraråde Nutel.

 

Jeg har hatt nutel siden januar og har til nå fått kun en faktura som var problemfri.

 

Faktura for januar og februar kom aldri, jeg purret per telefon og fikk disse tilsendt på epost. Disse kom en gang til i mars da nutel endelig fikk karret seg til å sende de ut. (Samme fakturanummer, annen forfallsdato).

 

Faktura for mars kom på epost istedenfor som efaktura av ukjente årsaker, heldigvis var det nok informasjon i eposten til å kunne gjennomføre betaling.

 

Faktura for april kom aldri. Hverken som efaktura eller på epost. Hørte først om denne da det kom purring på ubetalt regning i posten en stund ut i mai. Ringte så nutel kundeservice som kunne fortelle meg at det bare var å se bort i fra purringen ettersom de ikke hadde klart å sende ut efaktura. Til tross for at dette gjaldt alle kunder med efakturaavtale hadde de (og har fortsatt) ingen informasjon om dette på hjemmesiden sin.

 

Fikk så tilsendt den korrekte fakturaen per epost, uten ny forfallsdato (forfall i mai). Første gang jeg hørte om regninga var midten av juni og beskjed om å betale snarest.

 

Det fulgte denne gangen ikke med noe KID-nummer jeg kunne bruke for å betale! Purret på mail, fikk ikke svar, etterlyste på telefon flere ganger fikk heller ikke svar.

 

I tillegg til dette hadde de fakturert nesten 100% mer enn høyeste pris i prislisten deres for samtaler jeg hadde ringt i USA. Jeg bestridte regninga og krevde at jeg ble riktig fakturert, samt at jeg fikk et kidnummer slik at det var mulig å betale regninga.

 

Etter flere purringer både på mail og per telefon ble saken sent til inkasso, UTEN AT JEG HADDE FÅTT INKASSOVARSEL OG SELV OM REGNIGEN VAR BESTRIDT!

 

Etter flere telefonsamtaler med nutel ville de ikke fakturere meg riktig og kunne heller ikke dokumentere hvilke nett jeg hadde brukt og hvorfor jeg hadde blitt kraftig overfakturert.

 

De argumenterte med at de hadde tatt forbehold om forandringer i utenlandsprisene og uansett var prislisten på nett veldig gammel (den gjelder for 1. april, samtalene mine fant sted tredje og fjerde april.)

 

Jeg ga til slutt opp, fikk tilsendt kidnummer (for første gang og etter flere purringer) femte juli, en uke etter saken hadde gått til inkasso, tre uker etter første purring.

 

Fikk så i dag efaktura fra nutel, men om jeg trykker meg videre for å få se innholdet av fakturaen får jeg en fin svensk feilmelding som forteller at ingen informasjon om fakturaen er tilgjengelig.

 

Portering FRA nutel er bestilt.

 

Mvh

Simen Farstad

Lenke til kommentar
Jeg har netcom abo per dags dato og får en snitt regning på ca kr 1000 hver måned. Vurderer å bytte over til Nutel. Dem har jo ikke noe binding nå og det koster deg kr 599 i mpned og da kan du ringe hvilken som helst operator i norge.

 

Har noen her nutel som kan dele sin erfaring med det.

9045035[/snapback]

 

jeg har ikke Nutel..men tidligere innlegg her har fortalt at de var på vei til å bli tvangsoppløst siden de ikke hadde klart å få fatt i en ny revisor. Noe som i seg selv kan virke litt rart.

 

jeg har sett igjennom eierne på nutel og det er han samme som hadde iqtele som gikk konkurs for noen år siden.

 

så det kan bli dyrt hvis man kjøper fastpris her..fordi man må betale 999 depositum som man sannsynligvis mister. for meg så er det ihvertfall helt uinteressant å ha dette abmnt siden jeg sender en del meldinger til dama i utlandet og da blir det plutselig veldig dyrt

.

Lenke til kommentar

Min erfaring med nutel er kun positiv. De svarer raskt på henvendelser, har fine priser og alt virker i grunn som det skal.

 

Det at de skulle bli tvangsoppløst har jo nutel selv gått ut å avkreftet og sagt at alt er under kontroll.

 

Eneste jeg lurer på når det kommer til nutel er hvordan reklame delen på deres fastpris abb er.

 

Har forøvrig hvert kunde hos nutel siden februar nå, og ikke noe å klage på her.

Lenke til kommentar

Jeg , kjenner en som snakket med dem anngående reklame delen. Det var snakk om tre sms eller mms til dagen. Det var viktig at det ikke skulle være til plage for kunden. Får mitt abonomang i morgen. Er det noen andre her som kan bekrefte at faktura og slikt blir riktig? Du som skriver at du har vert kunde, fungerer alt fint?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om det er meg du spør så kan jeg si at alt er helt supert. får regning direkte i nettbanken i gang pr mnd, og ha alltid kommet når den skal til nå.

 

Jeg har fortsatt ikke gått over til fastpris abb, rett og slett i frykt for å bli sittende med ett utrolig irriterende abb istedet for å kutte ned på regningen. En sms eller tre pr dag vil jeg ikke ha noe problem med, men om jeg eller de som ringer inn må høre på reklame før samtalen aktiveres er dette helt uaktuelt for min del.

Lenke til kommentar
Har tenkt å bytte til nutel sitt fastpris abb jeg også, men er veldig usikker på dette med reklame.

 

Noen som kan si noe om hvordan dette er reklamefinansiert? Er det 20 sms pr mnd, eller er det 30 sek før hver samtale jeg skal ta?

9050151[/snapback]

 

Reklame biten kommer ikke før mot slutten av året! Da vil det bli en sms eller to om dagen, og kun når du ringer ut så kommer det reklame istede for ringe tone. Men når nutel har 60 tusen kunder, så skal det først kjøres igang, å de har de planer om å ha det innen året er omme. Men når det kommer, så slipper man mnd avgiften på 599,- . Og det vil bli valgfritt selvklart! Så med andre ord så skal det bli helt gratis å ringe, bare ved å mota litt reklame.

 

Det kommer også til å komme en egen nutel mobil, som skal vist overgå iphone! Den vil da ha 3g, og 3,2mp kamera og selvklart multi touch. Som noen sikkert vet så har ikke iphone så bra specs. Og den skal bli gratis! itillegg til gratis telefoni!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...