Gå til innhold

Plextor 40x


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK... jeg skjønnte ikke helt hvordan man skulle få den over til dma... ehh.. skulle jeg bare uninstalle hele shitten og så blir de instalert av windows igjen etter rs???

 

Uninstall Primary og Secondary IDE kontroller ja, eller den du ikke får aktivert DMA på. Velg "DMA if available" på alt, så følger du en enkel prosedyre som jeg sa; Høyreklikk, Uninstall, OK, restart, og vips -dma er på igjen.

 

Du kan lese mer om dette på Microsoft sine sider, her.

 

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem med denne brenneren. For å ha DMA aktivert på denne brenneren siste firmware være installert.

 

Nei! XP gjør at den slår seg over fra DMA til PIO hvis den prøver å lese en CD med crc-feil, f.eks. en ripete/dårlig plate. Dette gjør XP (prøver ihvertfall) med de fleste cd-rw og dvd enheter.

 

Når det gjelder CD-ROM spillere kan dere merke dere at XP/2000 ikke aktiverer DMA på disse automatisk etter installasjon av OS, mens den gjør det med DVD og CD-brennere, såvidt dette støttes av enhetene.

Men PIO blir altså slått på hvis du lar disse enhetene lese dårlige plater slik at de spinner opp og ned, du får beskjed om "crc error" og lignende av systemet.

 

En del LG brennere støtter ikke UltraDMA33, f.eks, men noe rare DMA Multiword greier. Nesten så jeg har lyst til å kalle det fake DMA :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...