Gå til innhold

Forskjeld mellom PS3 og en PC.


Kiwiboy

Anbefalte innlegg

Jeg havna i en diskusjon med noen jeg kjenner om hva som er best av PS3 og en PC.

Så hvorfor er den ene bedre enn den andre??

Vil bare hva som utgjør forskjellene på disse to maskinene.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er posten på feil sted, flytt den.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer vel an på hva du skal bruke det til :)

 

Du kan ikke skrive særoppgave på en PS3..

Og du får ikke Bluray spiller på PC..

 

Det blir litt feil og sammenligne synes jeg.

9042569[/snapback]

Mitt spørsmål er, hva er best til bruk og hvorfor!

9042577[/snapback]

 

 

 

De er begge gode til sitt bruk :)

Lenke til kommentar

PC har den fordelen at den er modulær, dvs du kan skifte ut og oppgradere underveis, mere minne, seff installer, BR spiller, seff installer...

 

 

PS3 på den andre siden, har kun mulighet for oppgradering av haddisk, men USB er plug and play så alt USB basert som har Linux drivere kan brukes.

 

PS3 har også CELL, nuff said.

 

PS3 er ikke ren spille maskin, men en multimedia enhet. En slags HTPC med sinnsyk prosessor...som bare venter på og få bli fullt utnyttet.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Kan ikke sammenligne de to da PS3 er en ren medie-maskin. Du kan ikke gjøre noe nyttig på den som bildebehandling, program-utvikling eller filmredigering.

9043038[/snapback]

Den eneste forskjellen på PS3 og PC er at PS3 bruker Cell-prosessoren som er bygget på Power-arkitektur, mens PC-prosessorer er x86 (i tillegg til at de bruker litt forskjellig minne og sånt). Dette gjør at du trenger forskjellige operativsystemer på dem (det ene må være kompliert for x86, mens det andre for Power). Nå har det seg slik at Linux-kjernen er så portabel at den enkelt kan bli kompliert for både x86 og Power, så det er ingenting i veien for å legge inn Linux på PS3.

IBM har faktis lagt ut en guide om hvordan du kan legge inn Linux på PS3. Hvordan kan du da si at en PS3 ikke kan brukes til bildebehandling, program-utvikling eller filmredigering?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
http://www-128.ibm.com/developerworks/powe.../pa-linuxps3-1/[/url] ]The Sony® PLAYSTATION® 3 (PS3) is the easiest and cheapest way for programmers to get their hands on the new Cell Broadband Engine™ (Cell BE) processor and take it for a drive. Discover what the fuss is all about, how to install Linux® on the PS3, and how to get started developing for the Cell BE processor on the PS3.

Edit: Cell er vel et lite råskinn på tallknusing. Dermed kan det være en billig måte å skaffe seg masse regnekraft på.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...