Gå til innhold

Domt spørsmål, lett svar...

Gjest Slettet-JWlLR8

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-JWlLR8
Skrevet

Dette er et idiot spørsmål som jeg nylig kom til å tenke på. Et par minnuter sener kom jeg fram til svare men nå husker jeg det ikke igjen. Så hjelp meg her folkens:

I hver måned har vi ca 30 dager.

I hver måned har vi 4 uker.

I hver uke har vi 7 dager.

4 x 7 = 28

Så hvordan har det seg at man da har 30 dager i en måned og ikke 28? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ta en titt på kalenderen og se....

Den logiske feilen din ligger i 4 uker i måneden

juli - 4 uker og 3 dager

august - 4 uker og 3 dager

september - 4 uker og 2 dager

etc. etc.

Endret av cyclo
Skrevet

Vi har tolv måneder i året, og om vi skulle hatt 4 uker i hver måned ville vi hatt 48 uker i året. Vi har 52... Ergo må de 4 resterende ukene blitt fordelt utover de 12 månedene.

Gjest Slettet-JWlLR8
Skrevet

Ja sån var det det var ja. Takk! ;) *føler seg dum*

Skrevet
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...