Gå til innhold

Drivertull i Win ME

Anbefalte innlegg

Skrevet

God aften,

Med fare for å feilposte ber jeg herved om hjelp til å løse et problem med drivere for nettverkskort i Win ME.

Jeg har fått i oppdrag å prøve å få en eldre PC på nett med ADSL. Jeg bytta ut modemet i den med et CNet nettverkskort, men jeg får det ikke til å funke. Jeg tror det er driverene. Autoinstallasjonen på den medfølgende CDen er for Win XP/2000, for 98/ME skal man bruke veivisertingen for ny maskinvare. Problemet er at jeg ikke får opp veiviseren. Jeg har prøvd å bruke "legg til ny maskinvare" i kontrollpanelet men jeg tror ikke det funka.

Jeg skal styre med et ADSL-modem, og for å gjøre det må jeg ha IP'en. Jeg prøver å finne den med winipcfg, men det kommer bare 0.0.0.0 og 255.255.255.255 på gateway.

Noen tips? PCen er ganske langt unna der jeg bor og det er stress å dra langt ut i helvete hver gang jeg må gjøre noe med den. Dens eiere er helt uten datakunnskaper så jeg kan ikke få instruert dem over telefon.

BTW: kortet virker, for i følge modemet får det kontakt med det (indikatorlys).

-G.G.

PS: var dette riktig kategori?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
God aften,

Med fare for å feilposte ber jeg herved om hjelp til å løse et problem med drivere for nettverkskort i Win ME.

Jeg har fått i oppdrag å prøve å få en eldre PC på nett med ADSL. Jeg bytta ut modemet i den med et CNet nettverkskort, men jeg får det ikke til å funke. Jeg tror det er driverene.

9033520[/snapback]

Forstår jeg deg riktig når du sier at du har satt nettverkskortet i samma slott'n som modemet sto i?

I så fall ville jeg ha byttet til en annen slott. To nettverkskontrollere i samma slot bruker å bli trøbbel med 98/ME

Skrevet

@ sedsberg: har prøvd masse rart - men akkurat det er jeg ikke sikker på faktisk. Jeg tror enhetsbehandleren og lignende ikke finner nettverkskortet, bare det gamle modemet som ikke står der lenger.

@ b21a: har hatt det i alle slottene uten å registrere noen forskjell.

Skrevet

Hei. Vet ikke om det fungerer, men ta å last ned den nyeste drivern hjemme hos deg selv. Så tar du å brenner den på CD/Legger den på USB Pen Whatever. Så prøver du å installere den på Windows Millenium maskina.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Skrevet

Problemet er det at "ny maskinvare"-veiviseren ikke kommer opp (hadde den gjort det hadde det vært greit) og "legg til ny maskinvare" i kontrollpanelet så ikke ut til å funke. Inf-fila har jeg både på CD og lokalt på disken.

Skrevet

Det er derfor du må inn i enhetsbehandling. Se etter ting som "ukjent enhet" eller andre ting med et spørsmålstegn foran. Tror kanskje det kan stå "nettverkskontroller" eller "ethernet kontroller" også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...