C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 God aften, Med fare for å feilposte ber jeg herved om hjelp til å løse et problem med drivere for nettverkskort i Win ME. Jeg har fått i oppdrag å prøve å få en eldre PC på nett med ADSL. Jeg bytta ut modemet i den med et CNet nettverkskort, men jeg får det ikke til å funke. Jeg tror det er driverene. Autoinstallasjonen på den medfølgende CDen er for Win XP/2000, for 98/ME skal man bruke veivisertingen for ny maskinvare. Problemet er at jeg ikke får opp veiviseren. Jeg har prøvd å bruke "legg til ny maskinvare" i kontrollpanelet men jeg tror ikke det funka. Jeg skal styre med et ADSL-modem, og for å gjøre det må jeg ha IP'en. Jeg prøver å finne den med winipcfg, men det kommer bare 0.0.0.0 og 255.255.255.255 på gateway. Noen tips? PCen er ganske langt unna der jeg bor og det er stress å dra langt ut i helvete hver gang jeg må gjøre noe med den. Dens eiere er helt uten datakunnskaper så jeg kan ikke få instruert dem over telefon. BTW: kortet virker, for i følge modemet får det kontakt med det (indikatorlys). -G.G. PS: var dette riktig kategori?
sedsberg Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Har du prøvd å manuelt oppdatere drivere i enhetsbehandlingen? (Device Manager)
b21a Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 God aften, Med fare for å feilposte ber jeg herved om hjelp til å løse et problem med drivere for nettverkskort i Win ME. Jeg har fått i oppdrag å prøve å få en eldre PC på nett med ADSL. Jeg bytta ut modemet i den med et CNet nettverkskort, men jeg får det ikke til å funke. Jeg tror det er driverene. 9033520[/snapback] Forstår jeg deg riktig når du sier at du har satt nettverkskortet i samma slott'n som modemet sto i? I så fall ville jeg ha byttet til en annen slott. To nettverkskontrollere i samma slot bruker å bli trøbbel med 98/ME
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 @ sedsberg: har prøvd masse rart - men akkurat det er jeg ikke sikker på faktisk. Jeg tror enhetsbehandleren og lignende ikke finner nettverkskortet, bare det gamle modemet som ikke står der lenger. @ b21a: har hatt det i alle slottene uten å registrere noen forskjell.
GeirGrusom Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Du bruker "Jeg vil velge driver selv" framfor å la den lete igjennom? Da kan du bare finne inf filen til ME driveren på CD-en
wil Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Hei. Vet ikke om det fungerer, men ta å last ned den nyeste drivern hjemme hos deg selv. Så tar du å brenner den på CD/Legger den på USB Pen Whatever. Så prøver du å installere den på Windows Millenium maskina. Lykke til. Hilsen. wil.
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Problemet er det at "ny maskinvare"-veiviseren ikke kommer opp (hadde den gjort det hadde det vært greit) og "legg til ny maskinvare" i kontrollpanelet så ikke ut til å funke. Inf-fila har jeg både på CD og lokalt på disken.
sedsberg Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Det er derfor du må inn i enhetsbehandling. Se etter ting som "ukjent enhet" eller andre ting med et spørsmålstegn foran. Tror kanskje det kan stå "nettverkskontroller" eller "ethernet kontroller" også.
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Skjønner. Skal testes. Rapporterer tilbake når jeg har sett på det. Takk for hjelpa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå