Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pappa bryter løfte og han oppfører seg som en dust


Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger skal vi si at vi faktisk skjønner men er uenige!

 

Og da bør jeg ikke diskutere videre?

9044725[/snapback]

Nei!

 

Jeg mener det blir helt feil å diskutere videre at trådstarter er bortskjemt og bør godta at faren kjefter og banner til han.

 

Edit:

Mr.Olsen: Ikke vondt ment, jeg skjønner ikke helt hva du skriver og hva du vil fram til. Virker som om det går litt fort i svingene for deg nå.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange ganger skal vi si at vi faktisk skjønner men er uenige!

 

Og da bør jeg ikke diskutere videre?

9044725[/snapback]

Nei!

 

Jeg mener det blir helt feil å diskutere videre at trådstarter er bortskjemt og bør godta at faren kjefter og banner til han.

9044745[/snapback]

 

Aaargh! Har vi sagt det?! Nei! lett på øyelokkene å les at vi ALDRI har sagt noe slikt, men at vi mener at faren ikke er "pliktig" å kjøpe ny scooter.

 

Hvor henter du infoen din fra?

 

Hver så snill, make my day, og quot meg hvor jeg sier at trådstarter bare skal ta imot kjeften?

 

 

Utrolig at du sikter til at vi er små fjortisser...

 

Har vi sagt noe imot at sønne skal ta imot kjeft fra faren? Nei

har vi sagt noe imot at faren er "pliktig" å kjøpe ny scooter? ja!

Lenke til kommentar
bryter man et løfte ved å følge loven?

JA

9044736[/snapback]

 

Så du vil ha scooteren abre så du kan si til kompissene dine at du eier en scooter?

 

Jeg trodde du ville kjøre den :dontgetit:

9044746[/snapback]

 

jeg vil heler ha en scooter jeg kan skryte av enn å ikke ha en i det hele tatt.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
men jeg er vel bortskjemt hvis jeg kan skryte av at jeg har scooter?

 

for å sammenligne det med noe: jeg har 2-3 kompiser som er under 18 år som har bil

Lenke til kommentar
bryter man et løfte ved å følge loven?

JA

9044736[/snapback]

 

Så du vil ha scooteren abre så du kan si til kompissene dine at du eier en scooter?

 

Jeg trodde du ville kjøre den :dontgetit:

9044746[/snapback]

 

jeg vil heler ha en scooter jeg kan skryte av enn å ikke ha en i det hele tatt.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
men jeg er vel bortskjemt hvis jeg kan skryte av at jeg har scooter?

 

for å sammenligne det med noe: jeg har 2-3 kompiser som er under 18 år som har bil

9044800[/snapback]

 

Ok...

 

Om dte er det som er problemet så skjønner jeg...

 

men jeg ser ike pointet i å ha en scooter man ikke har lov å kjøre...

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager diskuterer folk loven her da? Loven er helt irrelevant. Den har lite å si i en såpass "uskyldig" sak som dette. Det som er saken er at det har forekommet et løfte for fem år siden, og trådstarter sier ikke at de aldri snakket om det for fem år siden etter det; Tvert imot. Mitt inntrykk er at faren har stått på sitt og har lovet dette kontinuerlig i fem år ved enhver passende anledning. Selv for et halvt år siden sa faren at det var greit, at han skulle få snøscooteren sin.

 

Man kan ikke leve med å ha en far som lover bort en ting, men ikke holder det han sier. Man må forstå at en sånn sak gir barnet sitt utrolige forhåpninger. Spesielt i en alder av 11 som han var når han fikk vite om dette. Og tiden går, han har dette i bakhodet, i flere år. Frem til den dag idag. Problemet er at faren ikke hadde peiling på hva han snakket om, og ga sønnen sin falske forhåpninger. At snøscooteren ikke er lov å kjøre, er ene og alene farens problem, og da er det farens ansvar å komme med et kompromiss som tjener sønnen. Jeg er ikke i tvil om at sønnen ville vært mottagelig hvis faren hadde sagt: "Beklager, jeg visste ikke om at loven var sånn, men hvis du har lyst kan jeg kjøpe en moped til deg istedet?" eller lignende.

 

Men faren er ikke sånn. Faren bare benekter at løftet ble inngått, spiller dum og later som ingenting samtidig som han utveksler ufint vokabular. Faren dreit på draget, og der er det problemet ligger. Selvfølgelig føler sønnen seg råttent behandlet. Han har plutselig ingenting han skulle sagt. De voksne har jo "alltid" rett.

 

Så legg boken med lover fra dere og heller se på det moralske perspektiv i denne saken, for der er det mange i dette emnet som ikke vill innse en dritt.

Lenke til kommentar
...

9045456[/snapback]

Enig.

 

Trådstarter ble lovet en snøscooter, og så plutselig nekter faren for å ha lovet den bort.

Om trådstarter ikke ha lov til å kjøre den, er irrelevant, da det fint er lov til å eie den, uansett. Faren har også lovet den bort. Hvis han angrer, så burde han si hvorfor, og komme frem til en enighet.

 

Jeg mener trådstarter skal prøve å prate med far sin. Han har jo tross alt gitt et løfte.

Lenke til kommentar

Han ble ikke lovet En snøskuter, han ble lovet SNØSKUTEREN de hadde fra før av.

Ser dere ikke at ved å kjøpe en ny snøskuter så vil det koste foreldrene 20k+ til?

 

Dere syns at siden han ble lovt en spesiel skuter, og den ble ulovlig for han, så må han likevell skaffe en, om den så må være ny.

 

Ok, han bryter muligens et løfte når han ikke lar sønnen eie en skuter i alder av 16, som han ikke får kjøre. (Jeg har ikke vært klar over at det trådstarter vil, er å kan skryte av å ha en skuter hjemme i garasjen som han får kjøre når han er 18.

 

Så ja, faren burde gi sønnen skuteren, men hva er vitsen?

Han kan ikek bruke den, så da kan han vell bare spørre faren om han får den når han blir lovlig sjåfør.

 

Det er jeg enig i, men jeg syns ikke at faren skal stå til ansvar for å skaffe trådstarter en ny moped/skuter...

 

faren kan ikke noe for at loven endret seg...

Lenke til kommentar

Det hadde vært ideelt om saken var som du ser den, Olsen. Men det er den ikke. Mitt inntrykk er at faren ikke ser fremover i det hele tatt. Han har faktisk ikke tenkt over problemstillingen du legger frem i det hele tatt, og da blir det feil å diskutere det også. Problemstillingen i saken er at faren nekter for all mulig innvirkning i løftet. Jeg ser heller ikke "vitsen" med at faren skal gi han scooteren, men hva i all verden har det å si da? Faren går ned til et lavmål, der nesten ingenting kan matche han, nekter all mulig innvirkning og hisser seg opp. Faren tar ikke ansvar for hva han har sagt, og gir sønnen sin null kompensasjon når det først går opp for han at han har gjort en feil, eller at løftet ikke kan bli innfridd.

Faren svikter sønnen sin enormt i en sånn sak. Han har gledet seg til den scooteren i nesten en tredjedel av sin egen eksistens!!

 

Hva "vitsen" er, og om det er lov, ser jeg på som likegyldig.

 

Og uten at det skal ha noe å si, mister Olsen; SNØSKUTEREN er også en snøscooter. Så det er helt kurrant å betegne snøscooteren som "en snøscooter".

Lenke til kommentar
faren kan ikke noe for at loven endret seg...

9045759[/snapback]

Det er sant, men er det en grunn for at han skal oppføre seg som en drittsekk?

 

Han skulle gi bort scooteren til sønnen når han fylte 16. Dette lovet han.

Når ungen blir 16, da har avtalen plutselig ikke funnet sted. Hvorfor ikke bare si at loven har endret seg?

 

Faren til trådstarter hadde først tenkt å "kvitte seg med" scooteren ved å gi den til sønnen. Da vil jo faren ikke ha noe økonomiske tap av å selge den aktuele scooteren, og heller kjøpe en som trådstarter selv kan kjøre.

 

Faren min er ganske lik din, virker det som trådstarter.

Å være rolig, og svare rolig virker bare som om det irriterer han mere.

Morrmi bare skyver det fra seg osv...

Jeg har ikke funnet noe på noe som får han til å slutte. Men veit jeg at jeg har rett, så skal faen meg ikke han tro at han vinner.

Du må ivvertfall ikke få faren din til å tro at han har rett. Da blir det bare vanskeligere.

Lenke til kommentar
Det hadde vært ideelt om saken var som du ser den, Olsen. Men det er den ikke. Mitt inntrykk er at faren ikke ser fremover i det hele tatt. Han har faktisk ikke tenkt over problemstillingen du legger frem i det hele tatt, og da blir det feil å diskutere det også. Problemstillingen i saken er at faren nekter for all mulig innvirkning i løftet. Jeg ser heller ikke "vitsen" med at faren skal gi han scooteren, men hva i all verden har det å si da? Faren går ned til et lavmål, der nesten ingenting kan matche han, nekter all mulig innvirkning og hisser seg opp. Faren tar ikke ansvar for hva han har sagt, og gir sønnen sin null kompensasjon når det først går opp for han at han har gjort en feil, eller at løftet ikke kan bli innfridd.

Faren svikter sønnen sin enormt i en sånn sak. Han har gledet seg til den scooteren i nesten en tredjedel av sin egen eksistens!!

 

Hva "vitsen" er, og om det er lov, ser jeg på som likegyldig.

 

Og uten at det skal ha noe å si, mister Olsen; SNØSKUTEREN er også en snøscooter. Så det er helt kurrant å betegne snøscooteren som "en snøscooter".

9045853[/snapback]

 

Gått på skole? (En snøskuter, snøskuteren, flere snøskutere, alle snøskuterne)

 

Han ble lovt EN SPESIEL SNØSKUTER, som ikke gjorde at at faren måtte kjøpe ny en.

 

Hva faren tenker eller ikke, han har ikke lovt å kjøpe en ny snøskuter, men å gi han snøskuteren som de allerede har kjøpt.

 

Han svikter ikke sønnen. For alt vi vet kan det være at han får den når han blir 18.

 

Akkurat nå tror jeg at jeg har sagt alt dette 10 ganger tidligere.

 

dere mener at faren bør kjøpe en ny skuter til sønnen, jeg mener at han ikke trenger.

 

jeg syns han kan vente til han er 18, så få den. Om han ikek får den da, ja da har han sveket sønnen sin.

Lenke til kommentar
faren kan ikke noe for at loven endret seg...

9045759[/snapback]

Det er sant, men er det en grunn for at han skal oppføre seg som en drittsekk?

 

Han skulle gi bort scooteren til sønnen når han fylte 16. Dette lovet han.

Når ungen blir 16, da har avtalen plutselig ikke funnet sted. Hvorfor ikke bare si at loven har endret seg?

 

Faren til trådstarter hadde først tenkt å "kvitte seg med" scooteren ved å gi den til sønnen. Da vil jo faren ikke ha noe økonomiske tap av å selge den aktuele scooteren, og heller kjøpe en som trådstarter selv kan kjøre.

 

Faren min er ganske lik din, virker det som trådstarter.

Å være rolig, og svare rolig virker bare som om det irriterer han mere.

Morrmi bare skyver det fra seg osv...

Jeg har ikke funnet noe på noe som får han til å slutte. Men veit jeg at jeg har rett, så skal faen meg ikke han tro at han vinner.

Du må ivvertfall ikke få faren din til å tro at han har rett. Da blir det bare vanskeligere.

9045906[/snapback]

 

Les hele posten en gang til så ser du at jeg også har sagt at han ikke har grunn til å oppføre seg som en dritt.

Lenke til kommentar
Gått på skole? (En snøskuter, snøskuteren, flere snøskutere, alle snøskuterne)

 

Han ble lovt EN SPESIEL SNØSKUTER, som ikke gjorde at at faren måtte kjøpe ny en.

 

Hva faren tenker eller ikke, han har ikke lovt å kjøpe en ny snøskuter, men å gi han snøskuteren som de allerede har kjøpt.

 

Han svikter ikke sønnen. For alt vi vet kan det være at han får den når han blir 18.

 

Akkurat nå tror jeg at jeg har sagt alt dette 10 ganger tidligere.

 

dere mener at faren bør kjøpe en ny skuter til sønnen, jeg mener at han ikke trenger.

 

jeg syns han kan vente til han er 18, så få den. Om han ikek får den da, ja da har han sveket sønnen sin.

9045932[/snapback]

 

Så du mener at snøscooteren ikke er en snøscooter?

Lenke til kommentar
Gått på skole? (En snøskuter, snøskuteren, flere snøskutere, alle snøskuterne)

 

Han ble lovt EN SPESIEL SNØSKUTER, som ikke gjorde at at faren måtte kjøpe ny en.

 

Hva faren tenker eller ikke, han har ikke lovt å kjøpe en ny snøskuter, men å gi han snøskuteren som de allerede har kjøpt.

 

Han svikter ikke sønnen. For alt vi vet kan det være at han får den når han blir 18.

 

Akkurat nå tror jeg at jeg har sagt alt dette 10 ganger tidligere.

 

dere mener at faren bør kjøpe en ny skuter til sønnen, jeg mener at han ikke trenger.

 

jeg syns han kan vente til han er 18, så få den. Om han ikek får den da, ja da har han sveket sønnen sin.

9045932[/snapback]

 

Så du mener at snøscooteren ikke er en snøscooter?

9046076[/snapback]

 

åååå, ikke lett å snakke til noen som ikke har gjort norsk-gramatikken sin.

 

han ble lovet en snøskuter som de hadde betalt for. han ble lovet DEN snøskuteren de allerede hadde, altså foreldrene trengte ikke kjøpe en ny en, så de trengte ikke tape penger.

 

ubestemt form entall, bestem form entall...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er det slik at trådstarter lar seg trekke opp av det som postes? Det ville være et dårlig sjakktrekk å gå til den samtalen med høyere puls enn nødvendig. Anbefaler deg også å forsøke å ordne med en slags "ordstyrer", som kan holde diskusjonen på riktig bane.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...