Gå til innhold

Har noen en god anbefaling av "dual" mobo for AMD?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror du får bedre ytelse for pengene med en rask 333fsb-Athlon XP enn med et dual-system, bedre kvalitet of features også (rett og slett fordi det er lenge siden det kom noen nye dual-mobos på markedet). Er det likevel dual du SKAL ha, så er vel Soyo valget. Sjekk nettsidene deres...

 

Har Soyo noen Dual AMD hovedkort? Jeg har snusa igjennom de hovedkortene som Soyo presenterer på sine hjemmesider, men kan ikke finne noen.

 

Har du forresten prøvd dual? Photoshop er et program med nokså greie krav når det gjelder båndbredde, men trenger masser av prosessorkraft til en del av filtrene sine. Her vil nok dual MP(XP om du er tøff :D ) eller dual Xeon vise sin styrke. Dual Xeon vil jo koste en del, så dual MP kan være et godt alternativ...

 

Aktuelle hovedkort :

Asus A7M266-D

MSI K7D Master-L

Tyan MPX (S2466N-4M)

 

Sjøl har jeg Asus'n ... og er veldig fornøyd med dette. Det takler Non-ECC/Non-Reg. minne så lenge du bare bruker 2 slot'er og er ellers veldig stabilt. Driveren for det integrerte lydkortet sliter litt med IRQ-deling i Windows har jeg merket, men det er jo ikke i veien for å skaffe seg et litt mer skikkelig lydkort... TerraTec har jo en del bra kort som kommer inn til landet iløpet av Januar. Du kan også overklokke FSB'n litt, men det er ingen vits i å multiplier unlock'e cpuene for kortet har ikke mulighet for å velge multiplier selv. (Det oppdaget jeg etter at jeg låste opp mine to XP'er :-? )

 

MSI-kortet veit jeg ikke noe om bortsett fra at det MÅ ha ECC/Reg. minne for å starte.

 

Tyan MPX er jo kjent som et av mest stabile dual-AMD kortene på markedet og kan trygt anbefales. Det er kjapt og steika stabilt. Hardware.no kjører vel på Tyan, stemmer ikke dette dere O'Hw.no moderatorer? Du har ikke mye muligheter for overklokking og tweaking ... men det er vel ikke sååå aktuelt?

Lenke til kommentar
Hallo der? :roll:

 

Jeg gjentar mine tre spørsmål:

A. Må de to CPU'ene ha samme MHz hastighet, eller kan de være ulike?

 

såvidt jeg husker så går det greit men de blir klokket til det den minste av dem er klokket til :roll:

 

angående MSI K7D Master L så innbiller jeg meg at jeg leste både på 2cpu og hardocp at du ikke MÅ ha registrert RAM på det, det skal i tillegg være ganske greit å overklokke med (som om noen skulle finne på å overklokke en server :roll: )

 

lykke til da :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...