Gå til innhold

fornye abonement på virusbeskyttelse...


Anbefalte innlegg

nok en gang er jeg i nød innen emnet Hardware...

 

gjelder virusbeskyttelse denne gang.

jeg Bruker Norton Anti-Virus, som har funka helt fint, hatt det ett år snart.

men nå så kommer det hele tiden at jeg må fornye abonementet. :ermm:

 

men når jeg klikker "forny" for å få det unnagjort liksom, så kommer det opp ei internettside i Opera hvor det først står "Nettleseren støttes ikke, fordi den ikke regnes som sikker nok til å utføre en elektronisk transaksjon.

"

 

javol?

 

men en onkel jeg har snakka om at siden jeg har Telenor, så kan jeg gå inn på nettsidene deres å fornye gratis virusbeskyttelse der..

men jeg måtte slette den gamle virusbeskyttelsen først.. hmm..

:hrm:

kan noen prøve å gi meg en enkel rettledning til hvordan jeg fornyer dette greiene?

 

jeg har virus-skrekk! :ohmy:

 

...og 13 dager igjen på meg. ifølge Norton.... :ermm:

 

takker for svar! ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slett det der Norton greiene og last ned AVG-antivirus fra Grisoft, det er gratis og funker veldig bra. Jeg har brukt det siden 2001 og det har stoppet det lille jeg har hatt av forsøk på virusangrep.

Derimot har Ad-Aware hatt nok å gjøre inntil jeg gikk over til Firefox......

Lenke til kommentar

ok. hvor finner jeg det da? kan du gi link? :)

 

forresten. riroil hadde linka til noen telenor greier tidligere her. å det står CanalDigital-kunder må laste ned Norton Internet Security fra CanalDigital.no

betyr det at jeg må laste ned fra den siden i å med at jeg har den parabolen?! :dontgetit:

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar
ok. hvor finner jeg det da? kan du gi link? :)

 

forresten. riroil hadde linka til noen telenor greier tidligere her. å det står CanalDigital-kunder må laste ned Norton Internet Security fra CanalDigital.no

betyr det at jeg må laste ned fra den siden i å med at jeg har den parabolen?! :dontgetit:

9031514[/snapback]

free.grisoft.com

Lenke til kommentar

Anbefaler at du bruker Norton Removal tool for å slette gammel versjon.

 

Last ned det virusprogrammet du ønsker å bruke.

 

Hent removal tool her: http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen...39?OpenDocument

 

Sørg for at maskinen ikke er på nett.

Kjør removal tool

Innstaller ny virus software. Og straks den har fått opp grunnbeskyttelsen, koble på nett slik at den får oppdatert seg.

 

Anbefaler selv at du bruker Norton, enkelt og greit for de aller fleste.

Kjører selv Norton 2006(gratis fra nettleverandør) på min bærbare og Norton 360 på min nye stasjonære m/Vista maskin.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Anbefaler selv at du bruker Norton, enkelt og greit for de aller fleste.

Kjører selv Norton 2006(gratis fra nettleverandør) på min bærbare og Norton 360 på min nye stasjonære m/Vista maskin.

9031837[/snapback]

 

Bortsett fra at maskinen din blir sirup i forhold til om du bruker Nod32 eller AVG.

Kast ut Nortonskiten og bruk noe som gjør at maskinen blir brukbar etterpå.

AVG er gratis og Nod32 er ikke dyre greiene det heller.

 

Andreas

Lenke til kommentar

Anbefaler selv at du bruker Norton, enkelt og greit for de aller fleste.

Kjører selv Norton 2006(gratis fra nettleverandør) på min bærbare og Norton 360 på min nye stasjonære m/Vista maskin.

9031837[/snapback]

 

Bortsett fra at maskinen din blir sirup i forhold til om du bruker Nod32 eller AVG.

Kast ut Nortonskiten og bruk noe som gjør at maskinen blir brukbar etterpå.

AVG er gratis og Nod32 er ikke dyre greiene det heller.

 

Andreas

9032104[/snapback]

 

Hvor har du det ifra??

 

Noen link til tester som sier at feks Norton Internet Security 2007 gjør maskinen treg eller bruker mye ressurser?=)

 

NIS07 får du ifra Telenor, bruk den.

Lenke til kommentar

Anbefaler selv at du bruker Norton, enkelt og greit for de aller fleste.

Kjører selv Norton 2006(gratis fra nettleverandør) på min bærbare og Norton 360 på min nye stasjonære m/Vista maskin.

9031837[/snapback]

 

Bortsett fra at maskinen din blir sirup i forhold til om du bruker Nod32 eller AVG.

Kast ut Nortonskiten og bruk noe som gjør at maskinen blir brukbar etterpå.

AVG er gratis og Nod32 er ikke dyre greiene det heller.

 

Andreas

9032104[/snapback]

 

Tull, Norton 2006 funker helt greit, anbefaler dog ikke Norton 2007. På eldre maskiner kan denne bli litt for tung.

Lenke til kommentar
Anbefaler at du bruker Norton Removal tool for å slette gammel versjon.

 

Last ned det virusprogrammet du ønsker å bruke.

 

Hent removal tool her: http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen...39?OpenDocument

 

Sørg for at maskinen ikke er på nett.

Kjør removal tool

Innstaller ny virus software. Og straks den har fått opp grunnbeskyttelsen, koble på nett slik at den får oppdatert seg.

 

Anbefaler selv at du bruker Norton, enkelt og greit for de aller fleste.

Kjører selv Norton 2006(gratis fra nettleverandør) på min bærbare og Norton 360 på min nye stasjonære m/Vista maskin.

9031837[/snapback]

 

 

ok. takk for utfyllende svar. menneh.. hvordan skrur jeg internetten HELT av da? :-S

trykker jeg på krysset i hjørnet så er det jo fortsatt på, er det ikke?

 

å skal jeg installere ny virus software så må jeg jo på nett? må jeg ikke?! :ohmy:

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Virusprogramet laster du ned til PC og lagrer det før du avinnstalerer Norton(Så har du også en kopi om du skulle ha behov for å reinnstalere det noen gang).

Dermed trenger du ikke å være på nett for å innstalere det.

 

Bruker du nett via kabel, så er det bare å trekke ut nettverks kabelen. Hvis maskinen står i et trådløst nett så kan du høyreklikke på nettverks ikonet (Nede til høyre på linjen ved klokka) og deaktivere det der.

 

Putt inn kontakten/aktiver trådløst nettverk når du i innstalasjonsprossessen er kommet så langt at du skal registrere deg eller virusprogramet skal oppdatere seg.

 

NB: Hvis du skal laste ned Norton, så les instruksene om nedlastning. Det må du først laste ned og kjøre et program som tar seg av selve hovednedlastningen.

Endret av brg
Lenke til kommentar
ok. jeg TROR jeg skal klare det. er så redd for å gjøre noe feil sjø. :p

det får gå som det går.

hvis ikke så får vi for pokker bare hive ut hele PC'n å kjøpe ny!! :D

9039771[/snapback]

 

Går nok helt sikkert bra. Lykke til :cool:

Lenke til kommentar

Anbefaler selv at du bruker Norton, enkelt og greit for de aller fleste.

Kjører selv Norton 2006(gratis fra nettleverandør) på min bærbare og Norton 360 på min nye stasjonære m/Vista maskin.

9031837[/snapback]

 

Bortsett fra at maskinen din blir sirup i forhold til om du bruker Nod32 eller AVG.

Kast ut Nortonskiten og bruk noe som gjør at maskinen blir brukbar etterpå.

AVG er gratis og Nod32 er ikke dyre greiene det heller.

 

Andreas

9032104[/snapback]

 

Hvor har du det ifra??

 

Noen link til tester som sier at feks Norton Internet Security 2007 gjør maskinen treg eller bruker mye ressurser?=)

 

NIS07 får du ifra Telenor, bruk den.

9032234[/snapback]

 

Link resursbruk symantec

 

Fra konkurent av symantec, men de er seriøse og har nok kildene i orden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...