Gå til innhold

Anbefalt partisjonsstørrelse til Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarte meg ganske greit med 20 GB til Windows Vista jeg. Vet ikke helt hvorfor, men helt siden jeg fikk den første store harddisken på 120 GB Har jeg alltid brukt 20 GB til OS, men det er jo alt etter hva man installerer da. Bruker 20 GB til Windows 2000 og 20 GB til Windows XP nå. Brukte 20 GB til Windows Vista før, og klarte meg fint med det.

Lenke til kommentar
Klarte meg ganske greit med 20 GB til Windows Vista jeg. Vet ikke helt hvorfor, men helt siden jeg fikk den første store harddisken på 120 GB Har jeg alltid brukt 20 GB til OS, men det er jo alt etter hva man installerer da. Bruker 20 GB til Windows 2000 og 20 GB til Windows XP nå. Brukte 20 GB til Windows Vista før, og klarte meg fint med det.

9031656[/snapback]

 

Støttes!

 

Skal godt gjøres å trenge stort mer enn 20GB til Vista, ettersom en full Ultimate install tar ca 10-11GB. Det vil si, med mindre du installerer alt av spill og shareware du kommer over, på samme partisjon. Utenom systemfilene er det typisk hiberfile.sys og pagefile.sys som tar mye plass. Om du ikke bruker sovemodus på pc'n disabler du enkelt hibernation og hiberfile.sys med run -> cmd -> powercfg -h off.

 

/DFN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...