Gå til innhold

Trenger hjelp til formatering/vista innstallering


Anbefalte innlegg

Sitter her og prøver å få formatert PC'en og installert Vista.

 

Først av alt trodde jeg det bare var å sette inn Vista CD'en og så skulle jeg få valg om å formatere og innstallere der ifra, men slik var det ikke. Når jeg starter CD'en så velger jeg språk og valuta greier, det går fint, men i neste steg så finner ikke Vista innstallasjonen noe sted og innstallere på. Aner ikke hva som er galt her.

 

Så tenker jeg at jeg skal prøve å formatere med XP cden, men det funker jo selvfølgelig ikke heller. Denne CD'en starter bare sånn halveis opp. Den starter, men det blir bare til en grå skjerm og ingenting mer kommer opp(uansett hvor lenge jeg venter)

 

Aner ikke hva jeg skal gjøre videre her. Noe andre som har lignende problem?

 

Vennligst ta i betraktning at jeg er en n00b og svar som "bare skift BIOS i hovedkortet med SATA blablablablabla" hjelper ingenting. Jeg må ha det inn med teskje her :p

 

Håper noen kan hjelpe. Trenger virkelig en formatering nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har satt inn VISTA cd'n som du sier og er videre i "neste" steg, der vista ikke finner noe sted å installere på. Der må du klikke på "hardisken" og lage ny partisjon, etter du har gjort det skal det være en formateringsknapp der? Skal være et stort hvit området med informasjon om lagringssaker etter du har valgt språk, det er der det skjer :yes:

 

Formatering er ikke nødvendig med mindre du vil sjekke hardisken for feil.

Lenke til kommentar

Problemet var at det ikke dukket opp noenting og formatere der. Helt blankt.

 

Men jeg fikset det ved å laste ned drivere til hovedkortet over til et minnekort som jeg brukte under innstallasjonen. Da fant vista innstallasjonen endelig harddiscen og jeg kunne formatere/installere.

 

Vista funker glimrende til nå. Bare litt stress med programmer som ikke funker helt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...