Gå til innhold

Risiko for å bli tatt for nedlastning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du laster fra torrent sider, så kan ikke politiet ta deg:D

hvis ikke "owner of the tracker"  gir de info om deg !!

9025838[/snapback]

Nå fjaser du bra.. ;)

Man trenger ikke kontakte eieren for å få alle IP-addressene, det er bare å starte nedlastingen det så har de full oversikt.

Lenke til kommentar
du kan jo bare si at du lasta ned torrenten og ikke noe mer:D

eller så kan du si at det er noen som har cracka seg inn på nettverket ditt, og lasta!!

så derfor må de ha bruker info osv

9025893[/snapback]

Vedlagt bilde viser alle jeg ser laster ned og opp (samt hvor mye fra hver) den torrenten jeg laster ned. Det er ikke mye som skal til for å overvåke slikt, og det holder nok lenge for piratjegere.

 

Forøvrig er det ingen unnskyldning som funker om du viser på en slik liste, enhver internett-eier er juridisk ansvarlig for det som skjer på sin nettlinje. Er du mindreårig og laster ned noe, vil dine foreldre måtte stå juridisk og økonomisk ansvarlig.

 

Peerene på bildet er noe sensurert, og viser bare ca 1 minutts aktivitet.post-9129-1183842954_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Siden man først diskuterer, så er vel det sikreste å laste ned via naboens nettverk eller ta med den bærbare og se hva den fanger opp mens den står parkert ett eller annet sted.

Eieren av det usikrede nettverket vil være den som får slem gutt brevet, og han kan ikke dømmes siden en dom nylig avgjorde at det ikke kan bevises hvem som har brukt et usikret nettverk (med mindre man betaler med kredittkort eller noe lignende).

Ellers er jo problemet at nedlastingen blir logget, slik at selv om man ikke blir tatt umiddelbaret, så vil det bli oppdaget når/hvis onkel banke på døra hos noen som tilbyr slikt materiale.

Aner ikke om det er noen foreldelsesfrist på noe slikt....

Debatten rundt om det bør bli lovlig eller ei går jeg ikke inn på, har tusen argumenter både for og imot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...