Gå til innhold

AoC: Hvordan fungerer raseinndelingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer inndelingen mellom Aquilonian, Cimmerian og Stygian ? i wow er det Horde \ Alliance med div raser på hver sin side. er det noen slags side i conan mellom de forskjellige rasene?

har folk fra forskjellige raser de samme mulighetene som to personer fra samme rase? Tenker på group, områder, guild, battlekeeps osv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si for sikkert. Men jeg tror ikke det har noen innvirkning annet en stats-messig og utseende messig. Alt av pvp er Guild vs Guild så vidt jeg har fått med meg hvertfall.

Skrevet

Det blir vel alle mot alle i praksis, uavhengig av rase. For å ikke få bank hele tida, lønner det seg å alliere seg med andre. Slike allianser gir grunnlaget for både store og små laug.

Skrevet
Hvordan fungerer inndelingen mellom Aquilonian, Cimmerian og Stygian ? i wow er det Horde \ Alliance med div raser på hver sin side. er det noen slags side i conan mellom de forskjellige rasene?

9022582[/snapback]

Regner med at du tenker på PvP..

Kort svar: "Nei".

Lengre svar:

Det finnes ikke forrutbestemte sider i AoC.

Fokuset ligger i Guild vs Guild.

Nå skal det etter sigende bli mulig å opprette Allianser mellom guilds.

Om disse vill kunne fungere som "Spillerstyrte Factions" vill vel tiden vise.

(Håper litt på det)

Men i utgangspunktet er det "alle mot alle" og "Guild vs Guild".

Så guild her betyr litt mere en DKP og chat channel ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

du spurte også om de forskjellige rasene kom til å ha forskjellige "muligheter". svaret er ja. ingen av rasene kan velge mellom alle klassene, så det er viktig å velge riktig rase/lese om rasene før man begynner å spille. har også hørt at man skal kunne få bygd opp bygdninger som har forskjellig arkitektur ut i fra rasen, og at noen av klærne skal se forskjellige ut selv om de egentlig er de samme, for å vise at en rase f.eks. kommer fra det kalde nord, mens en annen er fra ørknene i sør.

Skrevet

Vel det er alle mot alle på pvp serverene i alle fall. På RP serverene vil det kun være tillat i border kingdoms. Rasene konkurrerer ikke noe spes mot hverandre, dem bare tilber forskjellige guder. Stygiere- Set, Cimmerians - Crom osv. . . .

Skrevet (endret)
Vel det er alle mot alle på pvp serverene i alle fall. På RP serverene vil det kun være tillat i border kingdoms. Rasene konkurrerer ikke noe spes mot hverandre, dem bare tilber forskjellige guder. Stygiere- Set, Cimmerians - Crom osv. . . .

9169745[/snapback]

Feil, RP serverne er "PvP" servere.

Det er på den Normale server at man kun har valgfri PvP ved å kunn ha PvP i TBK, samt noen andre små PvP spill.

Endret av o(O)phus
Skrevet
Jeg regner med de har både normale RP-servere og RP-PvP.

9181921[/snapback]

Det å ha en Normal RP server er bare tullete.

Det blir ikke en RP server om man ikke kan rollespille som man vil.

Så nei, det er kunn kjent at man vil ha en RP-PvP server, eller RPvP server som FunCom kaller dem.

Skrevet

Hvorfor er det tullete?

Jeg vet ikke om jeg kommer til å spille på normal server, men det er jo svært lite logikk i å ikke la folk som vil RPe også velge en server der de ikke blir ganket og griefet når og hvor som helst.

Skrevet
Hvorfor er det tullete?

Jeg vet ikke om jeg kommer til å spille på normal server, men det er jo svært lite logikk i å ikke la folk som vil RPe også velge en server der de ikke blir ganket og griefet når og hvor som helst.

9195798[/snapback]

Skal man ha muligheten til å RPe så vil det jo være ganske høll i hodet å ha restriksjoner for RP er det ikke?

Man kan jo ikke RP på en Normal server hvor det er restriksjoner på PvP.

Man spiller jo en rolle, det handler ikke om kun å snakke i /chat.

Spiller man en snill fyr, eller en slem fyr så er jo dette umulig på en Normal server.

Man kan jo ikke hjelpe, eller drepe som man vil der, noe en jo burde kunne gjøre om man rollespiller en figur.

Det at man ikke kan drepe folk vil altså ødelegge for rollespillinga.

Dreper du din kamerat i spillet, så har han mest sannsynlig gjort noe.

Ganking er en taktikk og det er ingenting i veien med ganking.

Griefing til en viss grad er lov det også, så lenge det ligger en grunn bak dette.

Griefer man uten noensomhelst grunn på en RP server så blir man kastet ut rett og slett.

Skrevet

Nei, det vil ikke være høl i hodet, av den enkle grunn at det kommer til å finnes folk som ønsker å opptre IC i et RP-miljø uten påtvunget PvP.

Det er selvsagt ingenting i veien med ganking, men noen ønsker å slippe det; fordi det for mange er irriterende å bli angrepet når man egentlig vil drive med noe helt annet. Det er det som er hele filosofien bak normale servere. Og det er passe trangsynt å tro at dette ikke går sammen med et RP-reglesett. Den som ønsker å RP-e helt fritt, inkludert FFA-PvP, vil selvsagt rolle på en RP-PvP server. De som roller på en normal RP-server, vet hvilke begrensninger de pålegger seg selv, men velger å godta dem fordi disse begrensningene også gjelder andre, og dermed gir dem en mer komfortabel spillopplevelse.

Folk vet hva de går til, også når det gjelder reglesettet rundt PvP.

Griefer man uten noensomhelst grunn på en RP server så blir man kastet ut rett og slett.

Hvor i alle dager har du det fra?

Skrevet
Nei, det vil ikke være høl i hodet, av den enkle grunn at det kommer til å finnes folk som ønsker å opptre IC i et RP-miljø uten påtvunget PvP.

Det er selvsagt ingenting i veien med ganking, men noen ønsker å slippe det; fordi det for mange er irriterende å bli angrepet når man egentlig vil drive med noe helt annet. Det er det som er hele filosofien bak normale servere. Og det er passe trangsynt å tro at dette ikke går sammen med et RP-reglesett. Den som ønsker å RP-e helt fritt, inkludert FFA-PvP, vil selvsagt rolle på en RP-PvP server. De som roller på en normal RP-server, vet hvilke begrensninger de pålegger seg selv, men velger å godta dem fordi disse begrensningene også gjelder andre, og dermed gir dem en mer komfortabel spillopplevelse.

Folk vet hva de går til, også når det gjelder reglesettet rundt PvP.

Hvor i alle dager har du det fra?

9196897[/snapback]

Spiller man på en RP server, så skal man ha en grunn for å drepe en person. Er det en person som gjør dette kun av "griefing" årsaker uten noen som helst årsak til dette så kan personen bli kastet ut av serveren. Nettopp pga det er en RP server.

En RP server vil være endel strengere på den fronten der enn på vanlige PvP servere.

Vil man RP'e på en Normal server så hversågod, men jeg mener at en Normal server ikke kan få en RP "tag" på seg nettopp pga PvP restriksjoner.

Dette mener FunCom også.

Skrevet
Er det en person som gjør dette kun av "griefing" årsaker uten noen som helst årsak til dette så kan personen bli kastet ut av serveren. Nettopp pga det er en RP server.

Dette er i en ideell verden som ikke eksisterer, og heller ikke kommer til å eksistere med mindre man betaler ekstra for å spille på RP-servere.

Jeg forholder meg realistisk. Enforcing av RP-reglesettet kommer til å være minimalt, langt i fra på det nivået der hvert enkelt tilfelle av griefing kommer til å undersøkes. Griefing kan forresten ikke rettferdiggjøres IC, nettopp fordi det er griefing, gjort for å frustrere spilleren bak karakteren, og dermed ikke har noen IC-relevanse.

Ellers mente FunCom inntil for to måneder siden at RP-servere i det store og det hele var et dødfødt konsept, og hevdet hardnakket at de ikke skulle ha det med denslags ved release i det hele tatt, men de forandret som kjent mening. Dette etter at communityen deres var greie og forklarte for dem hvorfor og hvordan de tok feil. Det tok en stund, men det gikk da inn til slutt.

Om de skal ha RP-PvP, er det naturlig å ha regulær RP også, enten denne servertypen nå engang faller utenfor din snevre definisjon på RP eller ikke. Dermed er vi tilbake til utgangspunktet - jeg regner med at de kommer til å ha både normale og pvp-baserte RP-servere ved release.

Skrevet (endret)
Er det en person som gjør dette kun av "griefing" årsaker uten noen som helst årsak til dette så kan personen bli kastet ut av serveren. Nettopp pga det er en RP server.

Dette er i en ideell verden som ikke eksisterer, og heller ikke kommer til å eksistere med mindre man betaler ekstra for å spille på RP-servere.

Jeg forholder meg realistisk. Enforcing av RP-reglesettet kommer til å være minimalt, langt i fra på det nivået der hvert enkelt tilfelle av griefing kommer til å undersøkes. Griefing kan forresten ikke rettferdiggjøres IC, nettopp fordi det er griefing, gjort for å frustrere spilleren bak karakteren, og dermed ikke har noen IC-relevanse.

Nettopp, en som kun griefer på en RP server driver ikke på med RP, og han vil derfor bli kastet ut av RP serveren.

Dette selvfølgelig hvis man har bedre GMs her enn i WoW f.eks..

Siden FunCom selv sier at det å ha RP på en Normal server ikke helt henger på greip, så går jeg ut ifra at man vil ha GMs som vil gjøre jobben sin.

Er man en RP spiller så kan man klare å se bort ifra at en eller annen person gjør ting OOC, men da burde man også hjelpe systemet med å raportere personen som ikke spiller etter serverens premisser.

Ellers mente FunCom inntil for to måneder siden at RP-servere i det store og det hele var et dødfødt konsept, og hevdet hardnakket at de ikke skulle ha det med denslags ved release i det hele tatt, men de forandret som kjent mening. Dette etter at communityen deres var greie og forklarte for dem hvorfor og hvordan de tok feil. Det tok en stund, men det gikk da inn til slutt.

Om de skal ha RP-PvP, er det naturlig å ha regulær RP også, enten denne servertypen nå engang faller utenfor din snevre definisjon på RP eller ikke. Dermed er vi tilbake til utgangspunktet - jeg regner med at de kommer til å ha både normale og pvp-baserte RP-servere ved release.

9197301[/snapback]

Uansett hva vi sier, så kan jeg si at FunCom ( Gaute Godager ) selv har sakt at det å ha en RP tag på en Normal server ikke helt henger på greip.

En må jo se at en Normal server ikke bare setter restriksjoner på PvP, men også RP spill som følger med PvP.

De som vil spille RP kun i chat kan lett gjøre dette på en Normal server,men denne serveren trenger ingen RP "tag" på seg, fordi man ikke trenger noen RP regler der.

DET trenger man på en FFA server, og det var etter at man fikk vite at vi skulle få en FFA server at man også fikk vite at man ville få RP servere.

Endret av o(O)phus
Skrevet

virker som dere går litt off-topic her;p

Det jeg lurte på er om alle raser kan være "venner" i spillet. i wow har du Horde / Alliance, så om noen skal være i guild med hverandre må de være på samme side.

Det er vel ikke slik i AoC, tre raser, og alle kan være like mye friends med hverandre, det som gjør at en person er på en side eller ei er hvilken guild han er i!?

Skrevet

Det jeg lurte på er om alle raser kan være "venner" i spillet. i wow har du Horde / Alliance, så om noen skal være i guild med hverandre må de være på samme side.

Det er vel ikke slik i AoC, tre raser, og alle kan være like mye friends med hverandre, det som gjør at en person er på en side eller ei er hvilken guild han er i!?

9197751[/snapback]

Sorry ^^

Det er Guild vs Guild ja, og en guild kan inneholde alle rasene.

Skrevet

9197751[/snapback]

Nei, i Age of Conan så trykker man ikke på den blå knappen for å sloss mot rød. Eller motsatt. Det er i utgangspunktet bare èn "side". De som er i guildet ditt og som er på vennelista di. Resten vil være fritt fram på PVP servere.

I Border Kingdom så er det også guilds mot guilds. Man kan nok også gruppe opp med andre venner som ikke er i ditt guild for så å sloss mot andre. Vet ikke hvordan de har tenkt at det skal foregå, men vi får se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...