Gå til innhold

Xbox 360 får utvida garanti (X360)


Anbefalte innlegg

Aldri hatt problemer med mine xboxer(vanlig og 360), og det har heller aldri noen jeg kjenner hatt. Jeg og en kompis satt og kødda, så jeg dytta han slik at han og stolen han satt på falt oppå 360 som hadde cd-romen åpen. Hele dritten bøyde seg i noen sek før den spratt tilbake. Jeg fikk red light of death og kunne ikke få inn cd-romen via knapper. Da tok jeg og dytta inn hele dritten, og så funka den fint igjen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så nyhetne på BBC World i formiddag, og de hadde dette som toppsaken sin (med den høye feilprosenten, alle pengene Microsoft må bruke på dette etc), og de var temmelig harde i den reportasjen syns jeg.

 

De konkluderte med at dette kunne være slutten på Microsofts ambisjoner om å takle konsollmarkedet (altså; at 360 "dør" ut)....

Skulle nesten Sony sto bak innslaget... :)

9016382[/snapback]

 

 

Når vi ikke har noen konkrete tall å vise til hvor store tapene er i forhold til fortjeneste på spill osv er, så blir alt spekulasjoner.

 

Men de som sitter med pengesekken er ikke glad i røde tall, og en må vise til kontinuerlig forbedring for å få tildelt nye midler. Det er vell akkurat dette ms har klart, å ta såpass mye markedsandel, derfor holder dem på forsatt.

Men både xbox og 360 ble/blir vel solgt med tap, stemmer ikke dette? Så er det spill og ekstrautstyr de tjener pengene på.

 

For å rekne grovt, veldig grovt. Hadde ms hatt 500kr netto per spill, så måtte de solgt 12 millioner halo3 spill bare for å dekke disse ekstra utgiftene som den nye garantien lager.

 

Akkurat hva de har igjenn netto for et spill varierer vell en dell etter distrubisjons avtaler, utviklerer osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...