Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fungerer ikke med ny harddisk


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

problemet mitt er at en bekjents dell-maskin er så proppfull med virus, adware/spyware/trojanere og hull i opperativsystemet at den har tatt kvelden omtrent helt. Vi ble enige om å formatere den, siden den ikke var til noe nytte uansett. Problemet var at vi fikk ikke formatert den, ved hjelp av en original windows-xp cd. da jeg har en intern harddisk som ikke brukes til noe særlig, så installerte jeg xp på denne, og det går helt knirkefritt på min maskin.

 

Så prøvde jeg å boote med denne harddisken med ny xp hos min bekjentes dell-maskin. maskinen starter, kommer til der hvor windows loader, og vil ikke lengre. da kommer det: starte i sikkerhetsmodus, boote på vanlig måte osv. trykker på et av alternativa, og ingenting hender, bare looper seg tilbake til disse alternativa.

 

er det noen som kan hjelpe meg? er det innstillinger i bios'en som gjør at dellpc'en ikke godtar den nye harddisken? den fungerer knirkefritt på pcen min.

 

vet ikke helt om dette var rette del av forumet, men maskinen fungerer langtfra optimalt. maskinen hans fungerer ikke til noe dugende.

 

 

 

takker for all hjelp jeg kan få, og beklager hvis dette er i feil del av forumet. var hvertfall her jeg syns det passa best å spørre om hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du beskriver er helt som forventet. Man kan ikke ikke problemfritt flytte Windows fra en PC til en annen.

Det kan fikses med Repair Install. Følg bruksanvisningen.

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm

9011822[/snapback]

ok, takk. skal teste det så fort som mulig :)

 

edit:

 

da jeg skulle innstallere xp på nytt, fikk jeg boota fra cd'en, loade det som skulle loades og fikk menyen der jeg skulle trykke enter foå installere på nytt. jeg fikk beskjed om at harddisken ikke var slått på/fant ikke harddisken, og måtte avslutte (trykke f3) noen som kan hjelpe meg? når jeg går inn i bios så står hvertfall harddisken der, samsung spinpoint osv.

 

all hjelp hjelper :)

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...