Bocca Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Jeg går meg vill i jungelen av digitalkamera... Hjelp? Jeg vil ha et som er lite og lekkert, brukervennlig, 6-8 mp, stor lcd-skjerm, gjerne bildestabilisator, tar bildene raskt, og pris ca 2000. Har sett på IXUS 70/75, IXUS 800IS, Cooplpix-ett eller annet, og Casio Exilime.
PMnormal Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Det er bare til å sjekke alle andre tråder her på siden. Nesten alle trådene skulle passe for deg, siden du åpenbart ikke stiller spesielle krav sett bort fra størrelse. 90% av trådene har Ixus med i diskusjonen, og de blir diskutert opp mot Panasonic i noen tilfeller, mot Fuji i andre tilfeller, og noen ganger opp mot Casio eller Nikon. I de trådene vil du finne alle de forskjellige aspektene du måtte lure på bli diskutert, og denne tråden kommer ikke til å bli det minste forskjellig fra noen av de andre trådene, den kommer til å bli helt lik.
Black Star Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Ettersom du tydeligvis ikke vektlegger bildekvalitet veldig sterkt, så vil du få mye igjen av å faktisk velge det kameraet du faller mest for, utseendemessig. Alle kompakte digitalkamera gir i dag grei kvalitet. Kjøp i butikk, så ser du kameraene ved siden av hverandre, og ser lett hvilket du synes ser mest lekkert ut.
k-ryeng Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Jeg vil ha et som er lite og lekkert, brukervennlig, 6-8 mp, stor lcd-skjerm, gjerne bildestabilisator, tar bildene raskt, og pris ca 2000. Har sett på IXUS 70/75, IXUS 800IS, Cooplpix-ett eller annet, og Casio Exilime. Nikon Coolpix S500 skulle falle godt innenfor disse kravene (bortsett fra pris, men alle du har nevnt er litt dyrere). Ellers er Ixus-modellene du har kikket på også aktuelle. De er omtrent like gode... Bør også kikke på Fujifilm F30 eller F20 dersom du tar mye bilder i dårlig lys, de er på billigsalg om dagen. Sliter litt med kromatisk aberrasjon (fargefeilbrytning) ved store kontraster, dog.
Bocca Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Skrevet 6. juli 2007 Ettersom du tydeligvis ikke vektlegger bildekvalitet veldig sterkt, så vil du få mye igjen av å faktisk velge det kameraet du faller mest for, utseendemessig. Alle kompakte digitalkamera gir i dag grei kvalitet. Kjøp i butikk, så ser du kameraene ved siden av hverandre, og ser lett hvilket du synes ser mest lekkert ut. 9015041[/snapback] God bildekvalitet er en selvfølge.
Aetius Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 her finner du en rekke gode kjøp: http://www.akam.no/anbefaling/digitalkamer...arp-_juli/40811
Bocca Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Skrevet 12. juli 2007 Har bestillt og fått Nikon Cooplix S500. Men jeg er ikke 100% fornøyd altså. Uten at jeg vet hva jeg ikke liker? Har ikke prøvd det så mye enda heller da. Litt lyst å bytte det inn i en Ixus..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå