Gå til innhold

forskjell mellom xbox360 premium og elite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg skal kjøpe meg en xbox 360 (yey)

Jeg har råd til begge , men jeg gidder ikke gi mer for elite bare fordig den har 100gb mer, og er farget svart,

kan noen si meg om det er noen andre forskjeller enn bare fargen og hd'en?

Elite xbox

xbox premium

takker for alle svar;)

mvh lineplx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel det at Elite har HDMI, som ikke Premium har. Ellers tror jeg ikke det er noe. Ikke slakt meg hvis dette er feil, har ikke fulgt så mye med i det siste.

Skrevet (endret)

Noen som kan forklare HDMI fenomenet ...er det bare HD utgang som menes?

takker for svarene btw;)

Endret av Lineplx
Skrevet

Med hdmi så blir dildet/lyden levert digitalt og dette skal i teorien gi bedre bilde enn komponent. Men tror neppe du ser forskjellen dersom du ikke har en skjerm som er fra 50" og oppover.

Btw: er det hdmi 1.2 eller 1.3 på elite?

Skrevet (endret)

På Elite er det HDMI 1.2.

Planlegger også å skaffe meg Xbox 360 Elite, så er det noen her som kan si meg når den slippes i Norge - og hvor dyr den cirka vil bli her til lands?

Endret av Dan_H
Skrevet (endret)

I tillegg til at HDMI 1.2 er digitalt signal, sender den ikke bare bilde, det er lyd også. :)

Så spessielt om du har ett heftig surround-anlegg (både HDMI inn og ut på enten receiver eller TV) er HDMI mulighetene og foretrekke fremfor analogt signal, siden du vil miste litt av signal-kvaliteten i analogt format, med skikkelig gode kabler vil dette problemet være mindre, men hver gang signalet blir konvertert fra digitalt (xbox) til analogt (kabel) til digitalt (receiver) mister du også litt signal, så ved valg av kabel er det viktig med høy kvalitet på kabler, og unngå for all del skjøter midt på kabel, og pass på at du har høy-kvalitet på koblingene.

Dersom du ikke har skikkelig bra anlegg ville jeg gått for den uten HDMI på 360, de fleste lydsporene til spill på 360 er komprimert lyd, og det er liten sannsynlighet for at du vil få bruk for HDMI sine fordeler.

Dersom du skal ha HD-DVD rom'en for evt. HD-filmer, kan kanskje det være en fordel med HDMI på 360.

Evt. fremtidig PS3 vil også oppta en evt. HDMI-port, i receiver/TV'n, der er sjansgsene større for at spill benytter seg av ukomprimert lyd (flere spill har dette der allerede) pga. mere plass på dens medium, så kan være en fordel og sjekke om du har nok HDMI-porter i Receiver/TV'n også.

Alt i alt er HDMI er det beste signal-leverandøren, DVI er også bra men litt mindre krav til den dog, og det kan by på noen små problemer med å se film i høyere oppløsninger (HD-DVD og Bluray kan benytte seg av handshake for å sjekke om det er ett TV som står i andre enden eller en video-opptaker, det kan bare bli gjort via HDMI, foreløbig bruker nesten ingen filmer dette dog), og så leverer ikke den både bilde og lyd. :)

Uansett dersom penger ikke er ett problem, får du høyest kvalitet med HDMI, dersom penger er noe du er nøye på eller om du ikke har nok HDMI-porter er sannsynligheten stor for at 360'en er den som har minst bruk for dem. :)

Endret av KongRudi
Skrevet (endret)

Får du egentlig kjørt dolby true hd eller dts hd når man spiller hd-dvd filmer fra Xbox 360 hd-dvd spilleren (når den er koblet til elite) ?

Endret av marius90
Skrevet

Som nevnt så er Elite svart, har HDMI og 100GB større disk. Men er rimelig sikker på at den som kommer til Norge også skulle få den litt mer lydløse DVD-spilleren fra BenQ og 65nm CPU som reduserer varmen betraktelig og gjør den mer lydløs. Eliteutgavene man får i statene nå har ikke denne nye prossessoren og DVD-spilleren som sitter i den er ganske "random" :thumbup:

Skrevet

Elite er vel ikke til salgs i Europa enda er den? Ser ikke noe særlig poeng i kjøpe/vente på den med mindre man bare må ha hdmi port.

Skrevet

Kuli takker for alle svar;)

Men altså trur jeg kjøper meg elite dingsen jeg=P den ser kulere ut=P

men noen som vet om det headsette er noe godt å ha på seg? for veldig fort noia av slike headset som presser for mye på et punkt og siden det er bare en høyttaler vil lyden egentlig være mono eller?

Skrevet

Headsettet til xbox360 er av beste komfort. i allefall fo rmin del, kan ha den på i 8 timeri strekk jeg uten noen problem. Kjenner den heller ikke, den blir som en del av meg :p

Skrevet
men noen som vet om det headsette er noe godt å ha på seg? for veldig fort noia av slike headset som presser for mye på et punkt og siden det er bare en høyttaler vil lyden egentlig være mono eller?

9010490[/snapback]

Jeg kjøpte trådløst med en gang det kom ut. Etter min mening var det originale Xbox headsetet mye mer komfortabelt. Men det kommer vel an på formen på hodet ditt.

Skrevet
Headsettet til xbox360 er av beste komfort. i allefall fo rmin del, kan ha den på i 8 timeri strekk jeg uten noen problem. Kjenner den heller ikke, den blir som en del av meg :p

9010616[/snapback]

hmm ok takk trur jeg=P

Skrevet
Noen som vet når XBOX 360 Elite blir å få kjøpt i Norge?

9014603[/snapback]

Xbox 360, Elite, med 120 GB harddisk, HDMI-utgang og sort design, kommer i våre butikker 24. august.

Link

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...