Punkyfish Skrevet 8. januar 2003 Skrevet 8. januar 2003 Jeg har en PC med 256 mb DDR-RAM ECC/REG. Jeg føler at det er på tide å oppgradere med noen megabyte til, så det jeg lurer på er om jeg kan installere en DDR-RAM brikke til på 256 mb som IKKE har ECC/REG. Har forstått det slik at en ECC/REG brikke egentlig ikke har så mye å gjøre på en vanlig PC, men at brikkene vanligvis blir brukt på servere.
b-real Skrevet 8. januar 2003 Skrevet 8. januar 2003 Jeg har en PC med 256 mb DDR-RAM ECC/REG. Jeg føler at det er på tide å oppgradere med noen megabyte til, så det jeg lurer på er om jeg kan installere en DDR-RAM brikke til på 256 mb som IKKE har ECC/REG. Har forstått det slik at en ECC/REG brikke egentlig ikke har så mye å gjøre på en vanlig PC, men at brikkene vanligvis blir brukt på servere. Stemmer det at ECC er beregnet på servere ja. På min gammelmaskin så brukte jeg 1 stykk 256 ECC brikke og en 512 twinmos-brikke og det fungerte bare bra. Tror det samme for DDR SD også.
Punkyfish Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Skrevet 8. januar 2003 Høres bra ut... da slår jeg til å kjøper meg noen mb minne uten ECC og REG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå