Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dodge kjøp (bil)


War

Anbefalte innlegg

Lager denne tråden pga masse forvirring og noen PM i mine andre komentarer i Dodge trådene.

 

Jeg liker Dodge og trenger to nye biler

En må være stasjonsvogn og den andre kun for kona til jobb osv.

 

Selv liker jeg Dodge Magnum

 

dodge_magnum_srt-8.jpg

 

av Dodge

 

Den kommer i

2,7 på 190 hk

3,5 på 250 hk 4x4

5,7 på 350 hk 4x4

6,1 på 425 hk HEMI

 

Spørsmålet blir da velge en billig 2,7 eller dobble prisen og få en ekte Hemi.

Da kan jeg stille ut bilen og det blir noe mere enn en familiebil man bruker til jobben.

 

Kona liker også Dodge og vil ha en Dodge Caliber .

Disse er billigere 260-350k

 

112_05fas_dodge_caliber_s.jpg

 

Personlig prøver jeg å overtale hu til å velge en Dodge Nitro isteden.

 

2007-Dodge-Nitro.jpg

 

Synnes ikke disse bilene lager høy nok lyd , vil at man skal få frysninger når man starter bilen og at man kjenner det i brystkassa når stemplene slår.

Og brukeren Pels kom med dette forslaget.

http://www.quicktimeperformance.com/QTEC/index.php

 

Siden jeg ikke vil kjøre fort men bare bråke så kunne 2,7 med linken over gjort susen

kanskje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er griseenkelt: Lever bilen inn til noen som virkelig kan bygge eksosanlegg og de mekker et skikkelig gromt anlegg med grenrør og dobbelt system uten avlastningsrør.

 

Edit: Glemte en ting.. Argumentet med å kjøpe 6,1 liter'n slik at du kan "stille den ut" er litt borti natta, siden ingen egentlig blir veldig imponert av en helt original 6,1 HEMI modell. Da må du i så fall finne på noe originalt som få har sett før med en slik bil. Det eksisterer tross alt en 300C i Norge fra før som er rimelig heftig (moldestuket.com).

Endret av TomasK
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt spørsmålet, dere trenger to nye biler. Du har funnet en du liker og kona har funnet en hun vil ha. Så da gjenstår det hvor mye motor du vil ha i din bil, som du allerede svarer på når du sier at du ikke vil kjøre fort men bare ha noe som bråker...

 

Er det mer å lure på?

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke uttale meg for mye om Dodge, men amerikanere er generelt sett litt annerledes kjærekomfort enn du kanskje er vant til. Hva skal konebilen brukes til? Kun kjøre til og fra jobben?

 

Jeg elsker Mini Cooper, og den har veldig bra karosseri og kan velges med en svært spenstig motor. Perfekte konebil som jeg kaller den for. Jeg ville kanskje ha sett litt på Volvo hvis jeg skulle hatt meg stasjonsvogn. Da får du en god vinter- og sommerbil samtidig som du også kan velge et spenstig motorvalg. Flekk på effektpotte for mer lyd. Volvo kan konfigureres med mer enn nok hestekrefter.

 

Selvfølgelig, kjøp Dodge hvis du vil. Jeg har en følelse over at de er overpriset i forhold til kjørekomforten og kjøreegenskapene du får med. Stor og tung.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det vurderer du å gå for en Hemi kun pga. motorlyden, du sier du ikke skal kjøre fort.

 

Å vurdere å doble prisen i stedet for å bare hive på et effektanlegg høres rimlig merkelig ut.

 

Hvis du absolutt vil at bilen skal bråke så jævlig hadde jeg heller slått noen hull i potta med spiker. Ikke lovlig, men det er langt billigere enn å kjøpe en Hemi kun pga. lyden.

Lenke til kommentar
Slik jeg forstår det vurderer du å gå for en Hemi kun pga. motorlyden, du sier du ikke skal kjøre fort.

 

Å vurdere å doble prisen i stedet for å bare hive på et effektanlegg høres rimlig merkelig ut.

 

Hvis du absolutt vil at bilen skal bråke så jævlig hadde jeg heller slått noen hull i potta med spiker. Ikke lovlig, men det er langt billigere enn å kjøpe en Hemi kun pga. lyden.

9006862[/snapback]

 

Trur ikke man kan sammenligen lyden av en 6,1 hemi og 2,7 med hull i potta nei..

Samt hemien er monstersterk :ph34r:

Lenke til kommentar
Slik jeg forstår det vurderer du å gå for en Hemi kun pga. motorlyden, du sier du ikke skal kjøre fort.

 

Å vurdere å doble prisen i stedet for å bare hive på et effektanlegg høres rimlig merkelig ut.

 

Hvis du absolutt vil at bilen skal bråke så jævlig hadde jeg heller slått noen hull i potta med spiker. Ikke lovlig, men det er langt billigere enn å kjøpe en Hemi kun pga. lyden.

9006862[/snapback]

 

Trur ikke man kan sammenligen lyden av en 6,1 hemi og 2,7 med hull i potta nei..

Samt hemien er monstersterk :ph34r:

9006961[/snapback]

 

Jeg skjønner selvsagt at det ikke er det samme, og har heller ikke påstått det. Jeg sier derimot at dersom det er kun motorbråk man er ute etter ville jeg ikke brukt mange hundre tusen ekstra på det.

Lenke til kommentar
Slik jeg forstår det vurderer du å gå for en Hemi kun pga. motorlyden, du sier du ikke skal kjøre fort.

 

Å vurdere å doble prisen i stedet for å bare hive på et effektanlegg høres rimlig merkelig ut.

 

Hvis du absolutt vil at bilen skal bråke så jævlig hadde jeg heller slått noen hull i potta med spiker. Ikke lovlig, men det er langt billigere enn å kjøpe en Hemi kun pga. lyden.

9006862[/snapback]

 

Trur ikke man kan sammenligen lyden av en 6,1 hemi og 2,7 med hull i potta nei..

Samt hemien er monstersterk :ph34r:

9006961[/snapback]

 

Men det er jaggu ikke lagt unna med korrekt bygd eksosanlegg! Du har sikkert hørt Honda S2000 på tomgang? Høres ikke ut som noen 2 liters firer det heller...

Lenke til kommentar
*snip*

vil at man skal få frysninger når man starter bilen og at man kjenner det i brystkassa når stemplene slår.

*snip*

Da må det bli V-8. Eventuelt en Merlin V-12 på 27 liter. :D

Og så det er sagt, en original SRT8 slår hvilken som helst bling bil ned i støvlene. En 5.7 HEMI funker selvsagt også. Kjører man HEMI kjører man Den Gode Historie.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
*snip*

Men det er jaggu ikke lagt unna med korrekt bygd eksosanlegg!

*snip*

9007361[/snapback]

Langt nok. Man kan alltids trylle frem tøff lyd fra en V-6 men riktige vibrasjoner bestemmes av motorkonstruksjonen og der kommer V-8 inn i bildet. (Noen unntak dog som f.eks. Ferrari som til de grader klarer å kåle det til med sin pinglelyd)

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Blir nå litt feil at man vil ha 6,1 pga lyden det er også pga det er 6,1

Tanken av å kjøre en 2,7 når man vet dem kommer i 6,1 er deprimerende.

 

Stikker til forhandleren nå og sjekker ut Caliberen

Noen sier den har amerikansk standar på kvaliteten inni bilen, mye plast

men her kan man bestille skinnseter ,skinn på ratt, crome og all stoff man vil.

Den billigste utgaven har nok mye plast.

 

Den finnes også i TDI diesel 2,0 130hk samme motor som sitter i en Vw passat.

 

Dodge kan se tung ut men politiet valgte dem iallefall

Police 5,7

Endret av War
Lenke til kommentar
Blir nå litt feil at man vil ha 6,1 pga lyden det er også pga det er 6,1

Tanken av å kjøre en 2,7 når man vet dem kommer i 6,1 er deprimerende.

 

Stikker til forhandleren nå og sjekker ut Caliberen

Noen sier den har amerikansk standar på kvaliteten inni bilen, mye plast

men her kan man bestille skinnseter ,skinn på ratt, crome og all stoff man vil.

Den billigste utgaven har nok mye plast.

 

Den finnes også i TDI diesel 2,0  130hk samme motor som sitter i en Vw passat.

 

Dodge kan se tung ut men politiet valgte dem iallefall

Police 5,7

9007737[/snapback]

 

Hva med tanken på alle pengene du gir til staten ved kjøp av en 6,1 liter, er ikke den også ganske deprimerende? Å kjøpe ny amerikaner i Norge er vel egentlig ikke så smart, sånn generelt sett. Da skulle jeg hatt en av de der SRT-10-pickupene i hvert fall.

Lenke til kommentar
*snip*

Men det er jaggu ikke lagt unna med korrekt bygd eksosanlegg!

*snip*

9007361[/snapback]

Langt nok. Man kan alltids trylle frem tøff lyd fra en V-6 men riktige vibrasjoner bestemmes av motorkonstruksjonen og der kommer V-8 inn i bildet. (Noen unntak dog som f.eks. Ferrari som til de grader klarer å kåle det til med sin pinglelyd)

 

Ha en fin dag. :)

9007524[/snapback]

 

Nope. Vi snakker lyd og ikke vibrasjoner. Hvis det er masse vibrasjoner i V8'eren din, så er det noe helt HELT galt der. Ingen vil i sin villeste fantasi handle en splitter ny bil hvor bilen vibrerer i stykker, eller hur?

 

Min far har en 1998 mod Ford Mustang med V6'er. Her er det bygd et skikkelig gromt dobbelt eksosanlegg. Buldrelyden fra denne bilen er faktisk vesentlig kraftigere enn en original 4,6l V8 fra samme modell.

 

-71'en med grusomt trimmet 351C motor har EKSTREM buldrelyd, faktisk så jævlig at det er på grensa til skikkelig slitsomt når man kjører langt. Jeep'en min derimot, har en flott og rolig gange. Ikke mye vibrasjon der i gården, men derimot hyggelig lyd ved pådrag. 5,2l V8.

Lenke til kommentar

Ingenting kan måle seg med lyden av en skikkelig V8'er i mine ører ihvertfall. Vet mange foretrekker turbo lyder, men man kan jo ta skrittet fullt ut å ha V8 å turbo også. Lingenfelter gjør det med endel biler, deriblandt Corvetter. Å en ting er sikkert. Turbo på en allerede hissig V8'er, det blir slemt. For de som er int. ta en liten titt her. Råeste Corvetten man kan få, å på toppen av det hele så ser den faktisk helt orginal ut.

 

x58iQwlzkcY

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Jeg vet at 6,1 er masse penger til staten så jeg håper kona kan ta dr graden i usa.

Fikk pris på en Caliber nå 346.355,-

Gps, 18" crome ,vinterdekk, metallic lakk, esp, skinn, 2,0 CRD turbo diesel

+ 3 år forsikring eller 3 år service, utstyrspakke eller avslag på prisen

Den er så mye "støre" på utsiden en andre biler i den klassen.

Se på vinduene og panseret hvor det treffer mannen.

Var samme på meg og jeg er 182 høy.

Den er Stor på utsiden!

 

autos-caliber400.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
*snip*

 

Nope. Vi snakker lyd og ikke vibrasjoner. Hvis det er masse vibrasjoner i V8'eren din, så er det noe helt HELT galt der. Ingen vil i sin villeste fantasi handle en splitter ny bil hvor bilen vibrerer i stykker, eller hur?

 

*snip*

9008449[/snapback]

Smule misforståelse her. Jeg snakker om vibrasjonene man føler pga lyden ikke at motoren vibrerer i seg selv.

Og jada, det går å lage buldrelyd fra V-6 og det går å lage bråk i stedet for godlyd fra V-8 men for meg er V-8 konstruksjonen den beste for å lage lyd som både høres og føles riktig.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
+ 3 år forsikring, 3 år service, utstyrspakke eller avslag på prisen

 

Hva valgte dere på deres bil?

 

Jeg er 23 så 3 år gratis forsikkring ville vell fungert best her?

ca 15000 om den står på meg det er 45k rabatt og avslag på bilen er ca 6000kr

Da er det bare 3 år service da som må slå 45k.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...