Gå til innhold

hvilken Linux


Anbefalte innlegg

hvilken linux bør jeg legge inn har aldri brukt det før men er f***ings lei av windowns. vil helst ikke laste ned 3cdèr så hvist det fins noe som gjør alt for meg så ville d vært bra. har partisjonert harddisken i c: og d: windows ligger på c: kan jeg bare legge inn linux på d da eller må jeg partisjonere mer har masse shit på d: ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har partisjonert harddisken i c: og d: windows ligger på c: kan jeg bare legge inn linux på d da eller må jeg partisjonere mer har masse shit på d: ?

 

Dersom du kjører fat32 på d: holder det å defragge for å installere mandrake der - mandrake repartisjonerer automatisk under installering. Kjører du NTFS kan du kansje prøve dem med partition magic.

 

Gidder du ikke laste ned kan du gå på Narvesen - du finner kansje noen datablader med vedlagte cd-er der.

Lenke til kommentar
har partisjonert harddisken i c: og d: windows ligger på c: kan jeg bare legge inn linux på d da eller må jeg partisjonere mer har masse shit på d: ?

 

Dersom du kjører fat32 på d: holder det å defragge for å installere mandrake der - mandrake repartisjonerer automatisk under installering. Kjører du NTFS kan du kansje prøve dem med partition magic.

 

Gidder du ikke laste ned kan du gå på Narvesen - du finner kansje noen datablader med vedlagte cd-er der.

 

mandrake ligger på pcpro sin dvd, men det finnes sikkert en haug Lnux Blader hvor det ligger noe med.....

Lenke til kommentar

Hvis du ikke en gang GIDDER å laste ned 3 cder (forutsatt du ikke har ISDN eller dårligere) så er ikke Linux noe for deg. Linux krever innsats. Ikke forvent en innstallasjon, og that`s it. Dersom en skal kunne bruke Linux må man sette seg inn i tingene og det krever lesing av dokumentasjon. Linux er ikke "XP bare masse mye bedre" som mange ser ut til å tro. Man må sette seg inn i det for å kunne utnytte det maximalt og få det til å gjøre hva en vil. Er som regel ikke en haug med wizards å følge.

 

Hvilken distro en velger er i bunn og grunn likegyldig dersom det er det linux-spesifikke man vil lære. Slackware og Debian er kanskje greiest sånn, men da bør man belage seg på litt slit.

 

EDIT: Blei litt mye sms-forkortelser der...dårlig uvane :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...