Gå til innhold

DVD-brenner sluttet å virke. Region killer?


Anbefalte innlegg

Har en Pioneer DVR-105 DVD-brenner som ser ut til å ha tatt kvelden. Den roterer ikke lenger plater man setter inn, så ser ut til å være en mekanisk feil.

 

Men lurer likevel på om programmer som Region Killer, eller generelle endringer i regioninstillinger (firmware?) kan sette et drev ut av spill? Er jo en kjent sak at man kun kan skifte region x antall ganger på et slik drev. Hva skjer når denne begrensningen overskrides?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mislykket flash, til for eksempel feil firmware, eller strømbrudd midt i flashinga, kan gi problemer med å flashe på nytt. Da har du et ødelagt drev.

Feil størrelse på filen er heller ikke så heldig, f.eks 2mb bin fil inn på en 1 mb flashbrikke. (eksempel)

 

Men generelt vil det ikke være noe problem å flashe feil, og så flashe tilbake og reparere skaden, så lenge flash softwaren klarer å lese fra drevets brikke.

 

At region hacks skal ta knekken på drev har jeg aldri hørt om.

Når region byttene er oppbrukt, låses drevet slik at du ikke får byttet region mer.

Denne låsen er ikke så veldig vanskelig å komme forbi, som du sikkert har skjønt.

 

Hadde mitt drev gitt opp, ville jeg prøvd å flashe det med en annen firmware før jeg kastet det. Gjerne en original (fra produsenten)

Lenke til kommentar

Ops, ble visst en dobbelpost...

 

Takk for hjelpen, Karamell :) Oppgraderte firmwaren for ganske lenge siden, og etter det fungerte alt uten problemer. Skal prøve å gjøre det igjen, og se om det skjer noe.

 

Edit: Prøvde å oppdatere firmware igjen, men som forventet skjedde det lite.

Endret av legofred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...