Gå til innhold

Trenger hjelp meg golfkøller


Anbefalte innlegg

Jeg har netopp startet med golf og så skal jeg kjøpe køller, men jeg vet ikke hvilke.. jeg har sett på finn.no hvor jeg fant http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10...34&WT.svl=Bilde er dette bra? det er vistnok ikke orginal settet som koster rundt 17 tusen, men en kopi fra kina som det er veldig vanskelig og kjenne forskjell på. Er det bedre kvalitet på callaway kopier enn det er på nybegynner sett i proshoppen til 3000kr??

Endret av frodrikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit at det er Callaway, for det er et ganske bra merke. Pappa bruker det selv ;)

Men jeg ville ikke anbefale kopier, nei.

Foreslår at du drar til proshop og kjøper nybegynnerkøller. Det er heller ikke så veldig viktig med et helsett siden du er nybegynner, så du kan kjøpe halvsett til som koster rundt 1000-2000 kr. På proshop kan du snakke med pro som kan veilede deg. Så er det noen demodager noen steder, vet ikke om de har det lengre, men.. Let rundt på nettet! ;)

Endret av WIP-Slettes-Gh79d3mO
Lenke til kommentar

Hei

 

Kopi!!! IKKE KJØP

 

Ikke kjøp brukt da det kan være tilpasset den tidligere eieren. Hvis ikke du er like høy, samme størrelse på hender, like lange armer og ikke minst stivheten på skaftet.

 

Et godt tips er å kjøpe kloner, dvs ikke kopier. Har akkurat kjøpt et komplett sett på 14 køller fra www.gigagolf.com. Du får dem tilpasset deg inkl i prisen. Kvaliteten er veldig bra og jeg er kjempe fornøyd. Proen min testet settet for meg og var imponert. (Bor i Norge og jobber ikke for dem). De sender settet som gave eller reperasjon, dvs null mva. Jeg betalte ca 3600, det ble litt dyrere da jeg valgte de dyreste skaftene og grepene.

Du kan også kjøpe et komplett sett på Biltema til 1800,- men ja.... Du blir lei golf før du begynner.

Les litt på nettet før du bestemmer deg

 

Lykke til :thumbup:

Endret av ThunderCrap
Lenke til kommentar

jeg kjøpte akuratt meg ett nytt sett.

Nike cci, dette settet er HERLIG, dog man burde ha spilt endel før man skifter sett, jeg hadde ett nybegynnersett i 3 år, og nå har jeg skiftet til

Nike.

Jeg merker stor forskjell mellom køllene, siden du er ny vil det holde lenge med ett nybegynnersett.

 

Og de køllene du linker til er ikke så lure å kjøpe, orginalt sett er de kjempe gode(på linje med cci) men når ting kommer til kopi blir det ofte brukt billige materialer for å lage disse. Da er det ofte dårlig kvalitet.

Man merker kanskje ikke forskjellen med en gang, men etterhvert kommer det fram.

 

Callaway er heller ikke så veldig lettspilte køller, de har ofte stivere skaft og man burde kunne litt golf før man går over til dette.

Kjøp deg nybegynnersett og spill med dette, etterhvert snakker du med proene i proshoppen etter hva slags køller du burde ha videre.

 

Lykke til :)

 

btw jeg skiftet sett ved 16,4 i Hcp

Endret av CobrAim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...