Gå til innhold

Z37S aka S37S, en oversett gull-laptop?


Anbefalte innlegg

I disse tider er mye av oppmerksomheten (i alle fall her på forumet) viet til Compal IFL90(+), Dell Inspiron 1520/1720 og Dell XPS M1330. Dette forsåvidt med god grunn. Men i samme "bølgen" av nye maskiner er det også kommet en Asus barebone som i alle fall Multicom har lagt på markedet her på berget. Dette er Z37S, også kjent som S37S ute i den store verden.

 

Her er noe linker med bilder og specs..

 

GamePC-product

Multicom.no

 

Slik jeg ser det har denne maksinen serdeles fordelaktige spesifikasjoner, og ikke minst synes jeg den er bra priset, særlig sammenlignet med XPS M1330, som er nokså dyr..

 

Tilgjengelige specs finnes via Multicom-linken. Noe som ikke står der, men som synes å være tifelle er at maskinen er laget med "Carbon Fiber Alloy Encasing". Om så skulle være tilfelle skulle den jo være nokså solid. (Dette kan kanskje være årsaken til vekten på skarve 2kg også).

 

Jeg lurer på hvorfor denne ikke har fått mer oppmerksomhet? Den virker jo som et godt alternativ for dem som vil ha en litt mindre og lettere laptop med litt kraft, uten å betale hele skjorten på en gang...

 

Den er jo også ganske "slick" spør du meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har siklet på den en periode nå, og med mindre det dukker opp en høyaktuell erstatning blir følgende konfigurasjon en del av innkjøpet:

- Intel Core 2 Duo Mobile T7500 2.20GHz 4MB Cache

- 4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB)

- 100GB SATA 5400RPM 2.5"

- Intel Turbo Memory, 1GB

- MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk OEM

Lenke til kommentar
Jeg har siklet på den en periode nå, og med mindre det dukker opp en høyaktuell erstatning blir følgende konfigurasjon en del av innkjøpet:
- Intel Core 2 Duo Mobile T7500 2.20GHz 4MB Cache

- 4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB)

- 100GB SATA 5400RPM 2.5"

- Intel Turbo Memory, 1GB

- MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk OEM

8979902[/snapback]

 

Velg 120GB harddisk, så sparer du 16kr... :D

 

Alternativet må vel, slik jeg ser det være XPS M 1330, men denne er jo nokså mye dyrere.. I alle fall med tilsvarende specs...

Lenke til kommentar
Ulempa er vell først og fremst batterilevetid. Asus har ofte med 2 ukjente fordeler som får andre har: bæreveske og optisk mus, ihvertfall på flere andre modeller, noe som gjør at du sparer ytterligere noen kroner.

8979866[/snapback]

Batteritiden som er oppgitt er ~5 timer. Slett ikke dårlig..?

Siden denne er produsert av multicom, får man uansett med bæreveske og optisk mus?

 

Har siklet over denne maskina i et par uker nå, eneste negative jeg har funnet er at den mangler hdmi/dvi. Siden den tilsynelatende har kommet på lager hos multicom så kan det jo godt hende at jeg slenger inn en bestilling snart :hmm:

Lenke til kommentar
Batteritiden som er oppgitt er ~5 timer. Slett ikke dårlig..?

Siden denne er produsert av multicom, får man uansett med bæreveske og optisk mus?

8980071[/snapback]

Jeg kan ikke helt skjønne hvordan den skal klare så lang batterilevetid når ikke dell xps m1330 som er temmelig lik maks kalrer 5 timer med et mye større batteri. Multicom bruker ofte å overdrive batterilevetiden, se på comapl hel80 f.eks, de påstår 5 timer, mens den med lett bruk i realiteten greier maks 4. Du får ikke med mus\veske fra multicom nei, de selger jo dette under tilbehør. Jeg vet imidlertid at det følger med endel asus-bærbare fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Den fristet meg, MYE. Men etter å ha siklet på dell sin en stund så er det to ting jeg savner. Det ene er rødt lokk, det andre er LED-skjerm.

8980160[/snapback]

 

Det er absolutt gode poeng. Men på en annen side må du, for å få samme specs som Bza referere til betale over 21K. Z37S får du for 14K... Det er 1/3 ned i pris det... Og da spørs det om det er verd det spør du meg..

 

Går du noe ned i prosessor og RAM på begge, så blir det mindre forskjell i pris, men for å komme i omtrent samme prisnivå må du helt ned i 1,8 ghz:

 

- Dell XPS M1330: Kr 13 471,25

Core2Duo T7100-prosessor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-buffer)

13,3-tommers WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm

9-cellers litiumionbatteri (85 W/t)

120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Go 8400M GS med 128 MB GDDR3

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

 

- Multicom Asus Z37S Kr 12 529,-

Intel Core 2 Duo Mobile T7100 1.80GHz 2MB Cache

2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (1 x 2GB)

120GB SATA 5400RPM 2.5"

Intel Turbo Memory, 1GB

6 cellers batteri, ca 5 timer

GeForce 8400M G skjermkort 256MB

13.3" WXGA blank skjerm 1280 x 800

 

Red: lagt inn specs..

 

J

Endret av Janey
Lenke til kommentar

Det virker som om det er billigere å oppgradere hos Multicom enn hos Dell. Hos dell øker prisen mye kjappere ved noen små oppgraderinger enn med Z37S. For meg er i alle fall ikke Dell et reelt alternativ til den snasne Asusen.

Lenke til kommentar

Jeg så også det.

 

Dell:

1.8ghz

2*1gb ram

Crimson Red deksel med LED-skjerm

Biometrisk fingeravtrykkleser

Geforce 8400

Bluetooth

9-cellers batteri

160gb harddisk

 

14,482.50 kr

 

ASUS:

2ghz

2*2gb ram

Geforce 8400

250gb harddisk

Turbomemory

Mus og bæreveske

6-cellers batteri

innebygget bluetooth

SPDIF utgang

 

13 399,- kr

 

 

LED-skjerm, rødt deksel, fingeravtrykksleser, nesten halv størrelse på hdd, dårligere cpu, halv mengde ram, ingen turbomemory, og ingen ekstern mus og bæreveske er ikke verdt 1083.50 kr

 

Men jeg skulle gjerne gitt en tusenlapp for å få LED-skjerm og rødt deksel da :p

Lenke til kommentar
Det virker som om det er billigere å oppgradere hos Multicom enn hos Dell. Hos dell øker prisen mye kjappere ved noen små oppgraderinger enn med Z37S. For meg er i alle fall ikke Dell et reelt alternativ til den snasne Asusen.

8980249[/snapback]

 

Det er også et veldig godt poeng. Snart kommer jo også SSD for fullt også, og da tror jeg det vil være MYE billigere å oppgradere Asusen fra Multicom enn XPSen..

 

 

Hva angår batterier, så har jeg sett bilde av S37S med 9-celler som stikker ut bak.. Kanskje multicom kommer med dette også..

 

 

Til micke090:

 

Det er også et poeng (et lite ett i alle fall) at skjermkortet til XPSen har 128MB RAM, mens Z37S har 256.

Lenke til kommentar

Dette var jo en flott maskin :). Hvordan er det å spille på en 13,3 tommer? Vil den takle spill som age of conan og starcraft 2?

 

 

Hvordan er ytelsen på denne kontra Multicom Compal IFT00 14.1? Betaler man rett og slett 1500 kr mer for å få en 13,3 tommers skjerm?

Endret av Øivind
Lenke til kommentar
Vel, man betaler for bedre design, muligt bedre byggekvalitet på kabinett for ikke å snakke om ASUS-kvalitet. ;)

8981666[/snapback]

 

Tja.. Akkurat det kan vel gjerne diskuteres. I og med at Compal er en såpass stor produsent som de er (nest størst etter hva jeg forstår), så er det vel en viss mulighet for at den i praksis er produsert av Compal. Likheten med IFL-serien er jo også slående.. Men dette blir bare spekulasjoner fra min side...

Lenke til kommentar

Nå kan det også nevnes at Asus er ODM for (minst) en av sommerens Dell-bærbare med leveranser på >120.000 maskiner i måneden. Har ikke sett bekreftet noe sted hvem som står bak XPS M1330, så det kan altså hende at den er fra Asus (tidligere rykter sa det var snakk om en 'liten' modell).

Lenke til kommentar
LED-skjerm, rødt deksel, fingeravtrykksleser, nesten halv størrelse på hdd, dårligere cpu, halv mengde ram, ingen turbomemory,  og ingen ekstern mus og bæreveske er ikke verdt 1083.50 kr

 

På bildet så ser det ut som den har fingeravtrykksleser, men kan ikke finne dette i kravspesifikasjonen. Er det sikkert at den ikke har det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...