Gå til innhold

LG 42" 42LC41


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med det er den på Elkjøp du mener. Mangel på full HD gjør at den ikke er aktuell for meg, og jeg tror det må være mulig å få tak i en like god 42" til en lavere pris enn 12k. Finner ingen tester av den på nettet. Det er mulig den vanligvis har en annen modellbetegnelse.

Lenke til kommentar
Regner med det er den på Elkjøp du mener. Mangel på full HD gjør at den ikke er aktuell for meg, og jeg tror det må være mulig å få tak i en like god 42" til en lavere pris enn 12k. Finner ingen tester av den på nettet. Det er mulig den vanligvis har en annen modellbetegnelse.

8979810[/snapback]

 

Ja, det er den som selges på Elkjop.no. Dette er en som selges i Tyskland, du finner info om den på di tyske lg sine sider i såfall..

 

Jeg er ikke ute etter full-hd, så det er ikke nøye for meg i såfall... men men...

Mulig det finnes andre 42", men denne har jo litt bra specs da..

 

5 ms responstid, 5000:1 kontrast etc etc 2 HDMI...

Endret av aXept
Lenke til kommentar

Jeg synes tven har et flott bilde, er pen og se på, har alle tilkoblingsmuligheter og støtter 1:1 pikselmapping (dette gir deg bra pcbilde).

 

MEN - du bør ha digital-tv (altså en boks under tven din du bytter kanaler med, ikke selve tven) - LG gir dessverre ikke så veldig godt bilde på vanlig kabeltv eller (grøss) bordantenne.

 

Så parabol eller digital kabel = perfekt.

 

Hva skal du bruke tven til? hva er viktig for deg?

Lenke til kommentar
Jeg synes tven har et flott bilde, er pen og se på, har alle tilkoblingsmuligheter og støtter 1:1 pikselmapping (dette gir deg bra pcbilde).

 

MEN - du bør ha digital-tv (altså en boks under tven din du bytter kanaler med, ikke selve tven) - LG gir dessverre ikke så veldig godt bilde på vanlig kabeltv eller (grøss) bordantenne.

 

Så parabol eller digital kabel = perfekt.

 

Hva skal du bruke tven til? hva er viktig for deg?

8984096[/snapback]

 

Har digital dekoder fra Visat til TV bruk(parabol), ellers ps2\PC. Eneste minuset er da at TV2 får jeg forløpig bare gjennom vanlig antenne :( Men er jo ikke mye det blir brukt.

 

Viktig for meg er egentlig film, så mange sier jeg bør kjøpe plasma, men har ganske opplyst stue og da er LCD bedre. Blir aldri sett på TV i mørkt rom. Da stua er lys i seg selv.

 

Blir noe spilling på PS2 og sikkert en del film via PC. :)

Endret av aXept
Lenke til kommentar

Jeg tror du vil bli strålende fornøyd med den tven :). Om du er ute etter en god tv i den prisklassen er det et godt valg!

 

Plasma vil du ikke bli fornøyd med da den type tv ikke fungerer noe særlig via pctilkobling - samt at du har et lyst rom, plasma reflekterer som regel litt lys, lcd gjør ikke det, samt er mer lyssterk :).

Lenke til kommentar
Om du ikke får tak i lc41, så husk at lc42 er klin lik tv :).

8987237[/snapback]

 

vet at elkjop.no har inne LC41 på nettbutikken, men jeg finner ikke lc42 noen plass.. bare Lc55.... :dontgetit:

 

Men når det er sagt så funker jo selvfølgelig ikke nettbutikken, får ringe di :hmm:

Endret av aXept
Lenke til kommentar
Min feil, i 42" så får du ikke lc42 i norge.

 

Din lokale elkjøp kan nok uten problemer skaffe den varen om du ikke får nettbutikken i gang. Tror prisen er rimelig lik og. Jeg jobber i Elkjøp, sånn til info...

8989936[/snapback]

 

har bestilt den i min nærmeste Elkjøp butikk, får den muligens på Mandag.

Jeg fikk Internett-prisen selv om jeg reiser å kjøpe den siden jeg ikke fikk bestille Online. Det var bra! :D

 

Med 3 års forsikring så blir det nesten like mye som den koster i butikk! :D

Lenke til kommentar
Med 3 års forsikring så blir det nesten like mye som den koster i butikk!  :D

Forsikring er ikke noe du bør kjøpe med mindre du har tenkt å kaste den i golvet. Du har uansett 5 års reklamasjonsrett, og tyveri vil vanligvis dekkes av innboforsikring.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Åh, nå hadde jeg skrevet noe langt her, men det forsvant..

 

Er mye som kan skje med en flattv, da panelet foran ikke er særlig beskyttet mot støt og søl. Så at tven skal velte i gulvet er ikke den eneste risikoen.

 

Kan du begrunne hvorfor en innboforsikring med 3000,- eller mer i egenandel + 10% verdiavskrivning er noe som er rimelig og god dekning for en kunde om han ødelegger tven sin?

 

Og den må være UTVIDET innboforsikring, ikke vanlig. Den dekker ei heller fukt.

 

Elkjøps forsikring har ingen egenandel ved reparasjon, ingen verdiavskrivning, og om tven ikke kan repareres får man ny til 495,-. Den dekker også skade på fjernkontroll, man får gratis ny X antall ganger. I tillegg dekker den egenandelen på din innboforsikring om du får innbrudd :).

 

Uansett, at trådstarter har ønsket forsikring er jo en vurdering han har gjort selv, og det finnes mange gode argumenter for å ha det på slikt utstyr :).

Lenke til kommentar
Kan du begrunne hvorfor en innboforsikring med 3000,- eller mer i egenandel + 10% verdiavskrivning er noe som er rimelig og god dekning for en kunde om han ødelegger tven sin?

Nå sa ikke jeg at vanlig innboforsikringen dekker skade, men om man regner med utvidet innboforsikring er sjansen for at han ødelegger TVen selv i løpet av 3 år godt under 50/50 (1500 for forsikring mot ditt anslag på 3000 for egenandel).

 

10% avskrivning på en LCD-TV er ingenting, det tar knapt 2 måneder før prisene har sunket så mye nå om dagen. Regner med at grunnen til at du snakker varmt om det er at det gir god salgsbonus, og det er fordi det er overpriset.

Lenke til kommentar

Du har misforstått verdiavskrivning.

 

Verdiavskrivning = Pris på tilsvarende tv ved skadetidspunkt, minus 10% pr år. Så får du igjen det resterende :).

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen - jeg har INGEN direktesalgbonus for å anbefale en kunde forsikring! Jeg vet at tilliten til bransjen er tynnslitt pga alt det som skjedde på slutten av 90-tallet med provisjon osv, men det fungerer faktisk ikke sånn.

 

Forsikring i 3 år på tven koster forøvrig 1179,- om jeg ikke husker helt feil.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Du har misforstått verdiavskrivning.

 

Verdiavskrivning = Pris på tilsvarende tv ved skadetidspunkt, minus 10% pr år. Så får du igjen det resterende :).

Nei, det har jeg ikke. En avskrivning på 10% av verdien på et år er ikke noe problem, siden prisen på en LCD-TV synker med 30-50% i året. Man får derfor en mye bedre TV selv om den er billigere.

 

Nå gikk jeg uansett gjennom skjemaene hos If, og det viser seg at Pluss-forsikringen for meg som bor i Oslo er 220 kroner dyrere enn vanlig. Det er riktignok med en egenandel på 4000, men da har jeg forsikret alt jeg har i leiligheten for opptil 300 000 for 1296 kr i året. Egenandelen for ny TV hos Elkjøp er på 495 kr, og da blir man sansynligvis nødt til å kjøpe den hos Elkjøp.

 

På nettsiden til Elkjøp står det at prisen på 3 års forsikring på den TVen er 1500 kr.

Lenke til kommentar
Altså, la oss si tven kosta 10 000,- ved kjøp, og 5000,- om 2 år eller noe? Da får kunde igjen 5000 minus 10% minus 10%, altså 4100. Minus 4000,- i egenandel = 100,- igjen.

Hvis de trekker av 10%/år gjør de det etter all sansynlighet fra det TVen kostet da man kjøpte den (fant riktignok ikke den 10%-regelen i oversikten til If, men det er mulig de har den). TVen kostet 12000, så etter to år sitter man igjen med 12000 - 2400 - 4000 + 2000 (egenandel + forsikring hos Elkjøp) = 7600.

 

Med forbehold om at jeg ikke vet hvordan prisen på ting fastsettes. Det står ikke noe i vilkårssammendraget verken om at de har noe årlig fradrag eller at de finner oppdatert ny pris, men det er vel naturlig å gå ut fra at de regner inn en viss avskriving.

Lenke til kommentar

Nei, de gjør det etter hva tven koster i dag! Ved skadetidspunkt! Jeg vet faktisk dette, skjønner at du ikke stoler på en elkjøpselger, jeg får ikke gjort mye med det, men dette vet jeg faktisk 100% hvordan fungerer. I vilkårene står det verdiavskrivning, verdiavkortning eller noe lignende, og det fungerer slik jeg har sagt ovenfor :).

 

Jeg får ikke funnet den aktuelle paragrafen i vilkårene til deg, da IF ikke legger ut vilkår med mindre du selv tar kontakt med de for et forsikringstilbud....

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...