Gå til innhold

Har strømleverandøren rett til å komme rett inn?


Anbefalte innlegg

Jeg tror det kun er politiet og namsmannen som kan kreve å komme inn i et hus. Lisensjegerene til NRK kan for eksempel ikke kreve å komme inn og likeså en El-montør. Men en El-montør kan jo true med å slå av strømmen i motsetning til en lisensjeger som neppe kommer til å true med å stenge ned hele NRK sendinga.

 

Stenge hele NRK-sendinga? Er det en trussel? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal de inn, kan du nekte dem. Skal de kunne "tvinge" seg inn trenger de rettslig kjennelse, samme som politiet (De kan du også nekte å slippe inn uten kjennelse/ransakningsordre)

Det er du som taper på det om du nekter dem å komme inn når de står på døra de, eg skal nå ikke nekte dem å komme inn om de vil inn??

De kan heller ikke bare slå av strømmen. Det kreves faktisk en hel del før el.selskapet kan kutte strømmen. Spesielt nå om vinteren. At du nekter å slippe inn en kontrollør er ikke god nok grunn til å ta strømmen. Bare å si at det passer dårlig, kom igjen senere. (Slik at du kan snu strømmåleren rett vei, fikse ulovlig kabling, eller fjerne magnet, som en foreslo :) )

Jo de kan det for de får ikke komme inn i leilighet/eneboligen din å kontrollere at alt er som det skal være. Har du ikke noe å skjule forstår eg ikke hvorfor at du/dere nekter dem å komme inn? Ta å ring strømlevrandøren din og spørr hva de kan gjøre med loven i hånden?

Lenke til kommentar

Jo de kan det for de får ikke komme inn i leilighet/eneboligen din å kontrollere at alt er som det skal være. Har du ikke noe å skjule  forstår eg ikke hvorfor at du/dere nekter dem å komme inn? Ta å ring strømlevrandøren din og spørr hva de kan gjøre med loven i hånden?

 

Utstyret er deres, men leiligheten/huset er ditt. Du kan nekte dem å komme inn. Ikke noe de kan gjøre der og da. Det de da kan er å avtale et tidspunkt hvor det passer.

 

For alt de vet kan du være midt i inspillingen av en naturfilm og ikke ønske uvedkommende på besøk.

 

Har de mistanke om at du jukser, men du nekter å slippe dem in, kan de gå til politiet med sin mistanke. En rettslig ordre og du er pliktet å slippe dem inn.

Lenke til kommentar
Har du ikke noe å skjule  forstår eg ikke hvorfor at du/dere nekter dem å komme inn??

 

Vel.. Hvis du leser litt lenger opp, kan du se at han går på elektro. Hvis han da vil bli elektriker kan det tenkes at han vil vite hva KUNDENE hans kan nekte HAM. Ikke nødvendigvis hva HAN kan nekte elektrofirma.

 

Men det ble vel litt vel mye informasjon fordelt over litt for mange poster... Forstår at det er vanskelig å fatte helheten.

 

 

Jeg sier selvsagt ikke at dette nødvendigvis var det Fondus tenkte, men jeg bare setter spørsmålet i et litt annet perspektiv, om jeg får lov.

 

Håper du også, Ketil Laurel kan se saken i et annet lys.

Lenke til kommentar

Vel.. Hvis du leser litt lenger opp, kan du se at han går på elektro. Hvis han da vil bli elektriker kan det tenkes at han vil vite hva KUNDENE hans kan nekte HAM. Ikke nødvendigvis hva HAN kan nekte elektrofirma.

De gangene eg ar sett kontollørene her inne på hommersåk er det folk fra lyse og ikke en selvstendig elektomontør fra et firma. Lyse har egne folk som gjør det.

Håper du også, Ketil Laurel kan se saken i et annet lys.

Ser poenget til alle som er negative for å slippe dem inn der og da, men som eg sa har eg ikke noen å skjule så dem slipper eg inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...