Luz Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Som topic sier er jeg ute etter en solid og god gamer pc som kan holde ett par år om jeg er heldig + at den leverer varene. Spillet som jeg er mest ute etter å bruke denne maskina for er World of Warcraft akkurat nå, men ettersom tida går så kan det være fint å ha en kraftig maskin om det evt. skulle komme noe nytt på markedet. Jeg har lagd meg en liste alt, men føler meg ikke helt tilfreds. Så da får jeg bare spørre andre nerder til råds : P Hovedkort. ( Denne delen er ikke så farlig for meg, jeg skal kun ha støtte for PCI-Express og jeg er fornøyd ) MSI P6N SLI-FI, nForce-650i SLI, Socket-775, ATX, DDR2, GbLAN, 2xPCI-Ex16 Pris: 699,- -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- CPU ( Åpen for andre liknende prismessige alternativer.) Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Pris: 1510,- -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- GPU XFX GeForce 8600GTS 730M 256MB XXX GDDR3 ,PCI-Express, 2xDVI/HDCP, 730/2260Mhz Pris: 1585,- ( Her er jeg veldig usikker, jeg har stått og vippet mellom dette pga en syk kjerneklokkehastighet og memory clock speed, eller kanskje en Gainward GeForce 8600GTS 512MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDCP( Pris: 1650,-), det er ikke de samme hastighetene på klokkene her men som på XFX'n så er også denne meget brukeranbefalt. -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM ( Samma for meg, jeg laster ikke ned mye greier så en stor harddisk er urelevant for meg ) Pris: 540,- -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Pris: 209,- ( care Åpen for forslag, men vil helst holde det rundt denne prisklassen ) -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Cooler Master Centurion 534, Sort/Sølv, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) ( Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om looks, men på jobben har vi brukt dette kabinettet en del og vi har ett godt intrykk av det både på hvor mye rom vi har i det og hvordan det ser ut. Ett helt relevant kabinett om du ikke vil betale mye over 300 kroner.) -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Hiper Type-R 580W Sort, Modulære kabler, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin Pris: 598,- ( Har ikke tenkt for mye på PSU, så fant det første og beste alternativet, åpen for forslag, helst ikke over denne prisklassen) -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4, Kit w/two matched HyperX 1024MB LL Pris: 865,- (Enda ett dilemma Jeg har lurt litt rundt og sett på både Corsair, Crucial og Kingston, dette synes jeg da er ett fint alternativ om du ikke har alt for mye penger å bruke. Åpen for alternativer også her Så, hva jeg vil ha litt hjelp til er om dere evt. går utifra denne lille malen jeg har satt sammen her og jobber utifra den med å sette opp ett alternativ hvor jeg kan få mer data for penga eller andre fordeler. Max 8.5K kroner inkludert mva. PS: Skjerm, Mus og Tastatur har jeg. Kun delene jeg har listet opp er ett must Endret 30. juni 2007 av Luz Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hei , ta en titt på dette , nesten samme oppsett , men 300 gig hd, 2gig cl4 ram, 8800gts 320mb, e6600, zalman 9700 kjøler, Handlevogn. viss du vil ha større hd ,er det bare og drite i kjølern og kleske til med 500 gig hd, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå