Gå til innhold

Jeg har for mye motstand i loopen!


Anbefalte innlegg

Det er mye motstand i loopen min, og pumpa strever. Jeg har en Hydor Seltz L30 II, som skal klare 1200L/t, men den klarer bare 50-100 l/t i systemet mitt. Jeg tror ikke det er sunt for pumpa, og det bråker. Loopen består av en 2x 120mm radiator, en GPU- og en CPU-blokk.

 

Jeg mistenker CPU-blokken eller radiatoren for å gi mest motstand. Radiatoren er en AC airplex EVO 240, og CPU-blokken er en Aqua Brazing Hvilket mener dere gir mest motstand?

 

Jeg tror det er CPU-blokken, siden begge ingangsslangene er ufattelig liten, bare 5mm i diameter. Vil en ZM-WB3 Gold gi mindre motstand?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mottrykk som er viktig å se på når man kjøper pumper.

 

Denne pumpen er noe av det beste man får til pc, den klarer bare latterlige 350 l/min, men den har så stort mottrykk så den pumper bra selv i en stor loop, så kan man bytte toppen på den, og gjøre gjøre et lite loddetriks på de nyere modellene av pumpen sånn at effekten blir på 18W.

Lenke til kommentar

Ville kjøpt en annen radiator. De AC-radiatorene er ikke veldig effektive ift. vannkjøling. MIST, Black Ice og Thermochill er mye bedre løsninger med mindre motstand. Dessuten: 150 l/t er ikke galt egentlig. Heng opp pumpen i strikk eller lignende, så blir lyden borte. Har denne pumpen selv på en Thermaltake BW-blokk, en Watercool NB-kjøler, en MOSFET-kjøler og en Alphacool 3x120-radiator med 3/8" ID-slanger. Tror både den radiatoren og blokken din snurper ganske mye igjen på strømmen din. Jeg snuser på en EK Wave istedenfor TT-blokken, men pumpen er ikke halvgal egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...