Arsenal_RULES Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 (endret) Har et HDV-kamera her som jeg nettopp har fått, og har problemer med å ta opp det jeg har filmet i HDV-kvalitet på datamaskinen. Får ikke kontakt, men får kontakt når jeg skrur av HDV og tar opp i SD... Noen som har en forklaring til meg? Endret 29. juni 2007 av Arsenal_RULES
Torbjørn T. Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Har aldri gjort det sjølv, men har forstått det slik at det ikkje skal vere verre enn å kople til kamera med firewire, og overføre på vanleg måte. Kan det vere at du må gjere nokre innstillingar i kamera? Les bruksanvisninga, og sjå om det står noko der (dette siste er rein gjetting frå mi side, og kan vere heilt feil).
Chicharito Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Får heller ikke tatt HD inn på dataen. Jeg må få kameraet til å kovnertere til DV for å få filmen inn på pcen. Noe jeg syntes er veldig dumt
hrambjor Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Får heller ikke tatt HD inn på dataen. Jeg må få kameraet til å kovnertere til DV for å få filmen inn på pcen. Noe jeg syntes er veldig dumt 8971601[/snapback] Sony vegas, adobe premier, pinnacle 11
Arsenal_RULES Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Skrevet 29. juni 2007 ... aah, nå falt alt på plass hrambjor...
Chicharito Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Får heller ikke tatt HD inn på dataen. Jeg må få kameraet til å kovnertere til DV for å få filmen inn på pcen. Noe jeg syntes er veldig dumt 8971601[/snapback] Sony vegas, adobe premier, pinnacle 11 8972026[/snapback] Det som er probleme mitt er at dataen "oppdager" ikke kameraet mitt hvis jeg ikke har satt over til konvertering til DV. Har da prøvd SV av de du nevner.
astrogreek Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Får heller ikke tatt HD inn på dataen. Jeg må få kameraet til å kovnertere til DV for å få filmen inn på pcen. Noe jeg syntes er veldig dumt 8971601[/snapback] Sony vegas, adobe premier, pinnacle 11 8972026[/snapback] Det som er probleme mitt er at dataen "oppdager" ikke kameraet mitt hvis jeg ikke har satt over til konvertering til DV. Har da prøvd SV av de du nevner. 8972875[/snapback] Proev Hdvsplit J
Simen05 Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Hei! Har du fått det til ? Jeg tenker også på å kjøpe et HD videokamera. Men det er jo ingen vits i det dersom en ikke får HD kvaliteten over på dataen slik at du kan brenne det ferdig redigerte produktet ut på DVD plate.
Black Star Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Hei! Har du fått det til ? Jeg tenker også på å kjøpe et HD videokamera. Men det er jo ingen vits i det dersom en ikke får HD kvaliteten over på dataen slik at du kan brenne det ferdig redigerte produktet ut på DVD plate. 9022389[/snapback] Selv om du får HDV kvalitet over på datamaskinen, vil du ikke få HDV kvaliteten over på DVD. Ihvertfall ikke så en vanlig stasjonær DVD spiller kan spille den av. Den må konverteres tilbake til vanlig DV. Eneste mulighet til å se HDV kvalitet på din HDTV, er å kjøpe HD DVD eller Blueray brenner til datamaskinen din og en HD-DVD eller Blueray spiller til TV'n din. Dette vil føre til ganske mange tusenlapper i kostnad. Eller å koble kameraet direkte til TV'n. Det er det enkleste og rimeligste. Du kan med de fleste kamera overføre ferdig redigert resultat fra datamaskinen tilbake til tape, og bruke kameraet som avspiller. Hvis PC'n din er rå nok til å takle et såpass tungt videoformat som HDV.
Mr.Karlsen Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Du trenger enkelt og greit et program som støtter HD :!:
Black Star Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 (endret) Du trenger enkelt og greit et program som støtter HD :!: 9025540[/snapback] Men han må jo ha hardware for å brenne det ut og spille det av på TV'n også. Og DET koster mye penger ettersom Blueray og HD-DVD er ny teknologi. Med mindre han vil bruke kameraet som avspiller, men så vidt jeg forstår han, ønsker han å brenne ut HD på DVD og spille det av på en vanlig DVD spiller... og det går ikke. Han trenger egen Blueray/HD-DVD brenner, passende plater og avspiller for dette koblet til TV'n. EDIT: Ser nå at du muligens har svart til trådstarter, og ikke Simen. Bruk quote-funksjonen for å klargjøre HVEM du svarer. Endret 8. juli 2007 av Afseth
Simen05 Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Hei! Har du fått det til ? Jeg tenker også på å kjøpe et HD videokamera. Men det er jo ingen vits i det dersom en ikke får HD kvaliteten over på dataen slik at du kan brenne det ferdig redigerte produktet ut på DVD plate. 9022389[/snapback] Selv om du får HDV kvalitet over på datamaskinen, vil du ikke få HDV kvaliteten over på DVD. Ihvertfall ikke så en vanlig stasjonær DVD spiller kan spille den av. Den må konverteres tilbake til vanlig DV. Eneste mulighet til å se HDV kvalitet på din HDTV, er å kjøpe HD DVD eller Blueray brenner til datamaskinen din og en HD-DVD eller Blueray spiller til TV'n din. Dette vil føre til ganske mange tusenlapper i kostnad. Eller å koble kameraet direkte til TV'n. Det er det enkleste og rimeligste. Du kan med de fleste kamera overføre ferdig redigert resultat fra datamaskinen tilbake til tape, og bruke kameraet som avspiller. Hvis PC'n din er rå nok til å takle et såpass tungt videoformat som HDV. 9023402[/snapback] Hei! Dette var veldig oppklarende:) Jeg har lært mye av deg på dette forumet! Så da har jeg forstått det slik at dersom HD kameraet har en DV inngang så mister en ikke HD kvaliteten ved å først føre det over til PC, så redigere i f.eks Pinnacle 11 som støtter HD, og så føre tilbake til kameraet ved hjelp av en DV inngang...? Jeg ser at det står litt ulike opplysninger om ulike kameraer. Noen steder står det kun AV inngang, noen steder står det analog AV og noen steder står det digital AV.. Men uansett hva det står så mister en ikke HD kvaliteten ved tilbakeføring til kameraet ??
Black Star Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Hei! Dette var veldig oppklarende:) Jeg har lært mye av deg på dette forumet! Så da har jeg forstått det slik at dersom HD kameraet har en DV inngang så mister en ikke HD kvaliteten ved å først føre det over til PC, så redigere i f.eks Pinnacle 11 som støtter HD, og så føre tilbake til kameraet ved hjelp av en DV inngang...? Jeg ser at det står litt ulike opplysninger om ulike kameraer. Noen steder står det kun AV inngang, noen steder står det analog AV og noen steder står det digital AV.. Men uansett hva det står så mister en ikke HD kvaliteten ved tilbakeføring til kameraet ?? 9045302[/snapback] Ved bruk av dv-porten/firewire både til og fra PC, så mister du ikke HDV kvaliteten med mindre du har stilt inn noe feil på datamaskinen, og så lenge du bruker programmer som støtter HDV. AV er analog video, og brukes ikke i dette tilfellet.
torve Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Du trenger enkelt og greit et program som støtter HD :!: 9025540[/snapback] Men han må jo ha hardware for å brenne det ut og spille det av på TV'n også. Og DET koster mye penger ettersom Blueray og HD-DVD er ny teknologi. Med mindre han vil bruke kameraet som avspiller, men så vidt jeg forstår han, ønsker han å brenne ut HD på DVD og spille det av på en vanlig DVD spiller... og det går ikke. Han trenger egen Blueray/HD-DVD brenner, passende plater og avspiller for dette koblet til TV'n. EDIT: Ser nå at du muligens har svart til trådstarter, og ikke Simen. Bruk quote-funksjonen for å klargjøre HVEM du svarer. 9027911[/snapback] Hva med å koble pcen (en Media Center PC) til tven?
Black Star Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Hva med å koble pcen (en Media Center PC) til tven?Ja, du kan nok vise HDV via VGA eller DVI utgangen, så lenge TV'n også har en slik inngang. Men vet ikke om man oppnår full HDV på denne måten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå