Gå til innhold

Leggbeskyttere - noen anbefalinger?


phex

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter noe lette og komfortable leggbeskyttere uten feste med strikk. De bør helst være slik at man nesten glemmer at man har dem på og at man ikke føler de er i veien når man spiller. Har sett en del på Molten Cobra Ultralite Shinguard og de ser jo perfekte ut. De har i tillegg fått veldig mye skryt. Det eneste problemet er at de ikke er å få tak i i Norge, må i tilfelle bestille fra utlandet.

Endret av phex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så greie ut de. Selv så var jeg veldig fornøyd med mine fra Nike som jeg hadde på meg for noen måneder tilbake. Husker ikke hva modellen het i farta da : /

Men du kan da bare bestille de du linket til hvis du synes de så komfortable ut?

8964368[/snapback]

Jo, selvfølgelig. Det hadde jo vært det enkleste. Problemet er bare at det blir veldig dyr frakt, i hvert fall på soccer.com. Tror det var mellom 400 - 500 kroner. Skal prøve å sjekke fraktprisene til Norge hos andre utenlandkse nettbutikker.

 

Spill uten ;)

 

Neida. Men du finner vel noen gode leggbeskyttere her i Norge, hvis du ikke er veldig nøye.

Ellers kan du kjøpe leggbeskyttere som er beregnet for 10-12 åringer. De er små, men man kjenner ikke at man har de på.

8964654[/snapback]

Problemet er at jeg er litt nøye :innocent: Å bruke leggbeskyttere beregnet for 10-12 åringer tror jeg blir uaktuelt. Er vel nesten ikke lov heller ...

 

Andre forslag?

Lenke til kommentar

Ingen som har flere forslag? Nå fant jeg faktisk en grei fraktpris på Molten Cobra Ultralite Shinguard hos World Soccer Shop. "Kun" cirka 200 kroner. Det vil si $21.99 + $36.21 (frakt) = $58.20. Prisen er jo akseptabel da jeg også slipper toll da selve varen er verdt under 200 kroner. Ikke sant? Tror kanskje jeg bestiller meg et par av disse leggbeskytterne derfra. Eller hva synes dere?

Lenke til kommentar
http://www.unisport.dk/?page=Produkt&kategori=598&id=21793

 

Er ikke disse gode da? jeg vil også ha leggiser som er tynne, og komfortable. Ikke sånne stoooore greier :p

8981299[/snapback]

Skal ta en titt på dem på Torshov Sport i morgen!

 

http://www.unisport.dk/?page=Produkt&kategori=705&id=7216

 

Disse tror jeg er veldig gode, samt du kan addere med Nike ankelbeskyttere!

Undertegnede vil nok gå for det : )

8983390[/snapback]

Ja, de så ikke dumme ut! Ligner jo litt på Cobra-leggbeskytterne som jeg likte så godt, nemlig at den former seg etter leggen din. Noen som har erfaringer med leggbeskytterne fra Sells? Som sagt skal jeg på Torshov Sport i morgen, og skal definitivt ta en titt på disse. :yes:

Endret av phex
Lenke til kommentar
Ey.. Kom med updates da ;)

8990748[/snapback]

Kjøpte meg Pro-Form OSi leggbeskytterne. Han i butikken skrøt veldig av dem, han likte ikke leggbeskyttere noe særlig selv så han mente disse var veldig gode. Kan ikke komme med noen erfaringer av leggbeskytterne enda på grunn av jeg er skada for tiden og skal ikke spille før om noen uker. Tror ikke jeg gidder å støpe dem før det.

Lenke til kommentar
:) Tror jeg bestiller meg dem jeg og. Er det strekk rundt foten nederst der? ELler er det sånn borrelås ?

9003222[/snapback]

Hmm, den tok jeg ikke helt. Hva mener du med "strekk"? Strikk? Ja, det følger med strikk som du fester på leggbeskytteren etter at den er støpt. Jeg kommer imidlertid ikke til å bruke strikk, kjøper meg heller noen dri-fit "sokker" som jeg har over leggbeskytterne.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å kjøpe SMÅ leggbeskyttere, og ikke store fjell som dekker hele foten din, ødelegger i mine øyne touchen helt når man skal drible, slå pasning eller lignende. Jeg bruker selv størrelse S, og det er dritdigg å trikse og slå pasninger og det føles lett og deilig når jeg springer som en gud opp og ned høyrekanen.

Lenke til kommentar

Se på Somen Tchoy. Ser ut som fyren nesten ikke har på seg leggbeskyttere. Det er helt sykt hvor små leggbeskyttere han bruker. Min anbefaling er at du kjøper deg noen tigthe og lette leggbeskyttere, med slik en ankelbeskytter (nærmest) "sokk" som er uavhenig fra beskytteren. De ankelbeskytterne er mye mer behagelige også kan du varme opp uten leggbeskytteren på. 3 min før kampstart smekker du deg på den og er klar for match. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...