Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bounce IRC.....


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er ikke helt inn når det gjelder å kjøre en "bounce" IRC server (?), men det er slik at det er ofte litt venting når jeg er på jobb, så det kunne vært greit med IRC som hadde fungert.

 

Kan man bounce IRC på port 80 eller 21? Hva trengs av programvare osv? kan noen hjelpe meg litt i gang takk? :)

 

.:: KnutZ ::.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganske ny på dette jeg også, men så vidt jeg vet så kan du kjøre bouncer-softwaren på hvilken port som helst.

 

Meeen, du må jo ha en maskin som er på nett som kjører dette programmet, og så kan du fortelle ditt irc-program til å bruke din egen server som irc-server...

 

Skjønte?

Lenke til kommentar

Eller så kan du jo kjøre f.eks programmet Http-tunnel som kan finnest på nettet. Tror det er gratis men er ikke sikker. Der bouncer du ut port 80. Funket fint for irc forige gang jeg testet det. Tror det skal kunne settest opp til de fleste programmer. Eneste er at det ikke er så stabilt når det blir en del programmer, men det er kanskje ikke så rart med så mye trafikk på en port? :)

Lenke til kommentar

For å binde til porter under 1024 på linux/UNIX må du være root(sys-admin).

 

Veit ikke hvordan det er på NT/2000/XP, men antar at du må være administrator.

 

 

http-tunnel er veldig greit, men er begrenset til 1,5 kbit båndbredde, så noe mer enn IRC ville jeg ikke kjørt på det.....

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

hei..

 

e så og seie Fersk på ditta temaet..

 

menne har no greid og sette opp ditta BNC-programme :w00t:

for og teste ditta greiene her, må eg "utenom" routeren min då??

sitter heime på LAN, der eg kopla til ein "router-ip".. 192.168.xx.xx

 

får connecta til BNC, men når eg skal kople opp mot ein IRC server, kjem de berre opp "Failed Connection (Supplied Vhost is not on this system)".. :cry:

ka kjeme det av??

 

håpe på svar..! kjøre XP Pr0 BTW..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...