jokkeboy Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Hallois, Har tenkt til å gå til innkjøp av en bærbar pc som jeg kan bruke til å spille spill osv osv... Men er usikker på hva jeg burde satse på når det gjelder merke, specs osv osv. Noen som har noen gode råd? Hva er fks best av radeon x1800 256MB skjermkort og GeForce Go 7600 512MB ? Kravene jeg stiller til pcen er at det er 2GB RAM og 17" skjerm, helst en Xp versjon som MCE eller Prof. Håper på svar fra noen smartinger der ute -Joakim-
Cowboystrekk Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 http://www1.euro.dell.com/content/products...=dhs&redirect=1 denne er bra, du kan ringe dell for å høre om du kan få den med XP istedet for vista. Når du setter i 2 gb minne koster den ca 13500,- med mindre det blir for dyrt for deg?
jokkeboy Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Skrevet 26. juni 2007 Altså, har tenkt til å legge inn ca 12-13000 kroner.. Fks hp har en del fine pc'er i "dv" serien, men syns skjermene til "dv" maskinene gir så sykt mye gjennskinn i sollys... Dell er jo også ganske dyrt i forhold til mange andre, er de ikke?
Cowboystrekk Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Altså, har tenkt til å legge inn ca 12-13000 kroner.. Fks hp har en del fine pc'er i "dv" serien, men syns skjermene til "dv" maskinene gir så sykt mye gjennskinn i sollys... Dell er jo også ganske dyrt i forhold til mange andre, er de ikke? 8946611[/snapback] Jo, akkurat XPS-serien er det. Grafikkortet som sitter i den er imidlertid dobbelt så raskt som det man finner i tilsvarende 17" fra HP. Om du venter litt så holder dell på å lansere flere modeller hvorav en har et nesten like bra grafikkort og trolig blir endel rimeligere i pris enn XPSen jeg linket til
jokkeboy Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Skrevet 26. juni 2007 Hmm, Men så litt på linken din nå, og det er jo ikke så galt med den dell'en der. Har du noe erfaringer med den selv? Funker den bra til spill, batterilevetid som er grei og mye varmeutvikling? Har aldri hatt dell selv, er det noe å satse på?
web76 Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Kan varmt anbefale Dell ja. spesielt xps serien... det er kanskje den bærbaren som takler varme best. Batteri levetid er ca 3 timer... Du kan også oppgradere skjermkortet til ett 7950gtx det er endel raskere enn 7900gs...
jokkeboy Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Skrevet 26. juni 2007 det er godt mulig, men så øker jo prisen ganske mye også i tillegg, men er det kortet som sitter i som standard på m1710 serien brukbart til å takle de nyeste spill etc etc?
Cowboystrekk Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 det er godt mulig, men så øker jo prisen ganske mye også i tillegg, men er det kortet som sitter i som standard på m1710 serien brukbart til å takle de nyeste spill etc etc? 8946727[/snapback] Jeg har det samme kortet og spilte med det FEAR på maks, Oblivion på på 1440x900 med alle detaljer på maks foruten skygger, og i tillegg 16X AF, med grei flyt.
jokkeboy Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Skrevet 26. juni 2007 Det er jo ganske bra da. Har vært i kontakt med Dell nå, og det var mulig å få Xp Proff på den, mot et pristillegg på ca 500kr. Helt ok for meg å betale når jeg fortsatt vil ha Xp. Er det ikke også mulig å oppgradere skjermkortet senere hvis det skal være behov for det?
redbaron Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 (endret) Hei! Velkommen til den bærbare spilleverden! Jeg satt i samme situasjon for 3 måneder siden, og jeg skaffet meg HP Compaq nx9420 Komplett.no link Er fornøyd med den! Fungerer fett til Wow og C&C 3 som eksempler. Hvis noe minus skal forklares, så er det kanskje at har disken er litt liten? Hvis du først er ute etter en 17" skjerm i laptoppen så ber du om kort levetid på batteriet. Men de fleste bærbare PCer kan få både et forbedret batteri, og et ekstra som du setter under selve Laptoppen for og forlenge den altfor korte levetiden. Endret 26. juni 2007 av redbaron
jokkeboy Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Skrevet 26. juni 2007 :!: ja, men nå sjekker jeg mye ut dell xps1710.. Den ser ganske så bra ut, selv om man må betale en del for selve pcen og support etc etc.. Hp er jo ganske bra det, har en HP pc nå som er ganske brukanes.. Så får se hvordan dette ender med tanke på valg av pc..
Cowboystrekk Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Jeg ville bare valgt minimumsgarantien hos dell da du har 5-års reklamsjon ifølge norsk lov uansett Du kan sette i 7950GTX go ved snere behov ja, dette kortet yter ca 50% bedre enn 7900GS. Kan også hende du kan få satt i de nye 8800go-kortene som snart kommer.
Argusblikk Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 OT: Gjelder dette med skjermkortbytte alle maskiner? Har nemlig bestilt IFL90+ og lurte på om jeg senere kunne bytte skjermkortet i den om det skulle bli utdatert?
Fritz0r Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 (endret) gjelder bestemte Dell maskiner blandt anna, som kommer med ATI X1300 og opp eller nVidia 7900 og opp. PC'er med onboard kort, dAAmit 1350 eller Intel 950 kan somregel ikke oppgraderes uten bytte av hovedkort. Endret 26. juni 2007 av Fritz0r
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå